LD93 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Har en relativt god gaming pc, høyt specced for 4090 perioden. Ungene har begynt å vise interesse for gaming, men mest på ipader da det er det vi har. Og jeg føler det vil være lettere å følge med på hva de kan og ikke minst gjør dersom de får en konsoll e.l å spille på PC tenker jeg ikke å kjøpe til de, opplæring der blir for intens per nå. Konsoll er enkelt i mitt hode. og da tenker jeg primært Xbox, ettersom jeg kan kjøpe gamepass og få litt nytte av det selv på pcen også. Samtidig vil jeg holde prisen nede, ungene spiller kanskje 5-6 timer i uka. Hvorav et par av de er med meg og mor dersom vi finner noe morsomt..Å kjøpe ny gidder jeg ikke, da blir prisen med tilbehør fort 10.000kr. Så jeg tenker å kjøpe brukt muligens, har funnet et par som havner under 5000kr med grei reklamasjonstid igjen. men..så søker jeg litt rundt, kommer jo på at man kan spille "pc" på tven med en enkel hdmi kabel. Er det noen som har erfaring med å bare bruke pcen koblet til en tv og spille på den..Funker det greit? Eller blir det veldig sånn " jalla" Jeg har jo 2 pc skjermer fra før, og jeg har 2 utganger til på skjermkortet. Å plugge inn og ut hver gang man skal game Xbox på tven syntes jeg blir tungvindt. Jeg vil ha minst mulig " hassle" for å bytte mellom PC gaming og Tv gaming, men usikker om det er noe enkel løsning? Jeg finner ikke mye på youtube om dette heller, de fleste setups plugger bare i 1 hdmi kabel også er tven som én monitor. Og hvis jeg da hele tiden har "3" tilkoblet, men 1 ikke "står på" som i når tven ikke brukes. Vil da skrivebordet flyttes i huet og rævva, og ha diverse "hiccups" som gjør at man må flytte vinduer rundt om. Fra erfaring så hopper det til tider mellom hva som er hovedskjerm og ikke hvor man feks åpner spill, og noen ganger må du fikle med sånt før det "setter" seg. Alt sånn vil jeg helst slippe, men aner ikke om det blir sånn heller. Så søker evt råd fra litt mer tekniske anlagt som har prøvd noe lignende setup? Er jo fort å spare meg for noen tusenlapper å heller kjøpe meg en hdmikabel og noen kontroller.
Star Fox Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Har du vurdert Nintendo Switch 2? Nintendo har i tillegg en veldig fin parental control app som kan brukes med konsollen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå