Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rust i kanaler.. Hva burde jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Gratax skrev (45 minutter siden):

Da er det heller ikke forsvarlig å kjøre bilen, siden bilen nesten ikke har bærene konstruksjon.

Dette stemmer ikke. Med mindre man kjører kabriolet, så har kanalene ganske begrenset funksjon på de fleste moderne biler med selvbærende karosseri. Bilen kan være omtrent uten kanaler, og vil fremdeles ikke være farlig å kjøre. Men kan muligens være farlig å jekke opp, og vil helt klart være svekket i en eventuell kollisjon. Men i TS sitt tilfelle er det ingen ting som tyder på at bilen er verken uforsvarlig eller farlig.

jonium skrev (50 minutter siden):

@Gratax @Kajac Vil det bli problematisk å sveise kanalene på et senere tidspunkt om jeg påfører Fluid Film nå? Tenker på at kanalene blir dekt av olje både innvendig og utvendig, men det er kanskje bare å fjerne med feks bremserens?

Nei. Fluidfilm kan fjernes, og uansett, når det sveises så må man jo slipe til rent metall, som selvsagt også "sliper" vekk fluidfilmen. Så vidt jeg har forstått er heller ikke fluidfilm antennelig. Så det bør være noen hinder for fremtidig sveising.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...