Gå til innhold

Tett kombiskap - gjøre hva

xrays

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det kommer vann som blir til is  i bunnen i fryseren. Usikker på alder da jeg kjøpte brukt. Det er LG og baksiden er belagt med stål plater hele veien. Jeg prøvde å avrime i 14 timer + 3-4 timer  med vifte vendt mot inni der i tilfelle imot  veggen om is inni der som man ikke kan se.

Har staket opp med slange samt hatt varmt inni hullene der i kjøleskap delen, kunne ikke se noe ligger der og sperrer, og når jeg helte vann så og da kom vannet rennende nederst ut i frysebunnen.   (Det var Chat gpt som skrev hva jeg kunne gjøre hele veien.)

Jeg hadde vifte på i 3 timer og det kom noe vann som rant ned fra under et deksel der jeg ikke kan se hva som er under der inni fryseveggen. Så siden kombiskapet stod der i 7 timer til, og ikke vann i bunn tenkte jeg ting er ok. 

Det var i orden i 1-2 dager: ikke vann eller is på bunnen i fryseren, så siden det daglig hadde kommet vann tenkte jeg at jeg hadde vært flink og klart å løse problemet.

Men så kom vannet plutselig og det stopper ikke. Hva bør jeg gjøre? Tenkte og ha på avriming i 24 timer. Eller bare kjøpe nytt kjøleskap. I følge Chat gpt kan det være is eller slim fortsatt og den mener jeg må avrime og skulle med varmt vann i denne kanalen nederst i kjøleskapet.

Har helt på varmt vann og aner ikek om det evt vil få etterkonsikvenser eller noe, ingenting har havnet på gulvet. 

Tips ønskes. 

Endret av xrays
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er bare et generelt tips for kjøle og fryseskap. Vet ikke nøyaktig hvordan det er på din modell.

Ofte går det en slange eller kanal til en beholder eller et trau over kompressoren. Er denne tett vil det samle seg vann inni skapet.

hq720.jpg.2f4e1845df46396b2dddfd13936fb156.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...