Fatninja Skrevet 48 minutter siden Skrevet 48 minutter siden Før 2022 var det relativt uvanlig å se Godvins lov i effekt. Så kom det bedritne umennesket Vladimir Putin på banen og som gjevnlig leser av russiske medier, hovedsaklig Russia Today, fikk jeg artikkel etter artikkel slengt mot meg hvor det ble sagt av Ukraina var nazister og burde utryddes, vi i vesten, inkludert her i Norge var nazister og burde utryddes med atomvåpen. Nå har avskummet Vladimir Putin og hans medavskum roet ned noe denne retorikken noe, men om man ser i kommentarfeltene på RT, så er det fortsatt fritt spillerom for å oppfordre til folkemord på oss. Å ikke være en genocidal drittsekk blir kjapt moderert på den siden. Jeg har prøvd for å si det sånn. Merk, jeg har ikke blitt radikalisert mot Russland på grunn av vestlige medier. Det er på grunn av hva russiske medier har tillatt å lire ut av seg de siste 3 årene. Men tilbake til hovedpoenget mitt: Dette har tydelig smittet over på den vestlige offentlige debatten også. Godwins lov trer i kraft veldig ofte. Denne konstante overbruken av ordet nazist av meningsmotstandere vil, merk mine ord, gjøre at folk gir faen etterhvert og bare kaller seg åpent for nazister, med mindre vi får noen som sitter ved makta som faktisk gjør som f.eks Danmark, som har satt en nullvisjon rundt dette med asyl. Godwins lov: "Etter hvert som en nettdebatt varer lenge nok, nærmer sannsynligheten for at noen blir sammenlignet med Hitler eller nazistene seg"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå