Gå til innhold

Brukt IBM APTIVA


Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe en brukt IBM aptiva av en kompis. Den er en 97 modell... Vil bare ha en Pc til internett og andre småting. Spill da bruker jeg bare en playstation 2 eller noe... Er ikke så hypp på å bruke 1000 vis på data...

Bare lurer på hva en slik maskin er verdt brukt, tenker da i hovedsak bare maskinen...

Maskinen er helt standard uten oppgradering, eneste er at der er mulig at det følgermed et 3DFX kort og kanskje TV kort...

Hva er verdien med og uten de komponentene?

Endret av NestenUtenkunnskap
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på å kjøpe en brukt IBM aptiva av en kompis. Den er en 97 modell... Vil bare ha en Pc til internett og andre småting. Spill da bruker jeg bare en playstation 2 eller noe... Er ikke så hypp på å bruke 1000 vis på data...

Bare lurer på hva en slik maskin er verdt brukt, tenker da i hovedsak bare maskinen...

Maskinen er helt standard uten oppgradering, eneste er at der er mulig at det følgermed et 3DFX kort og kanskje TV kort...

Hva er verdien med og uten de komponentene?

Megahertz på prosessoren?

Antall MB minne?

Antall MB harddisk?

Lydkort?

 

Vi trenger mye mer info før vi kan gi deg så mye som ett vagt svar.

Lenke til kommentar

trur ikke jeg ville ha kjøpt en slik maskine selv bare for å surfe på nett...

I 97 trur jeg du max fikk tak i 166 cpu.. (merk tror)

 

jeg ville heller ha kjøpt det rimeligste man fikk tak i på elkjøp.. eller ei nettsjappe for å surfe ol på eventuelt handla en bedre brukt ....minimum en 500 cpu med 256 ram.. og 9-10 gig HD..

Lenke til kommentar
Fått litt spesifikkasjoner nå...

 

Det er 8 GB hardisk

400 mhz prosessor

64 MB ram

Kombinert TV/3D kort

Og et  Lydkort Krystall ett eller annet?

Muligens 300kr ;)

Ikke seriøst nok? Maskina de som du beskriver den er 7år da, kan jo ikke forvente å få igjen så mye mer. Prøv på Qxl.no

Lenke til kommentar
Fått litt spesifikkasjoner nå...

 

Det er 8 GB hardisk

400 mhz prosessor

64 MB ram

Kombinert TV/3D kort

Og et Lydkort Krystall ett eller annet?

Den maskinvaren der får du gratis hos mange bedrifter som skifter ut utrangert maskinvare, og da med skjerm.

 

Jeg ville ikke ha betalt noe som helst for det hvis jeg var deg, da det ikke er lenge til at Win9X er for gammelt til å brukes på nett. Win2k kommer til å snegle på en sånn maskin. (De brukte 5.25" 3600RPM Quantum Bigfoot disker i dem en serie av dem(!).)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...