Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

MRSA og psykolog, skal de informeres om at jeg har det?

Gjest 0d437...1f9

Anbefalte innlegg

Gjest 0d437...1f9
Skrevet

Er bærer av MRSA etter å ha hatt mye nærkontakt med noen som har det. Jobber i helsesektoren men kan ikke være på jobb der nå, men skal til psykolog denne uka hos DPS. Er dette noe de må vite om? De er jo en spesialhelsetjeneste, men de færreste der er så syke som pasienter på sykehus, sykehjem osv. Jeg har såklart god håndhygiene og holder avstand. 

Anonymous poster hash: 0d437...1f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hæ? Lurer du på om du skal fortelle at du har MRSA til psykologen, eller om du skal fortelle arbeidsgiver at du skal til psykolog? At du går til psykolog har arbeidsgiver ingen ting med. 

edit: Hvis du ikke har fortalt arbeidsgiver at du har MRSA, så JA!, det må du fortelle. 

Endret av Krig og fred
Gjest 0d437...1f9
Skrevet
Krig og fred skrev (7 minutter siden):

Hæ? Lurer du på om du skal fortelle at du har MRSA til psykologen, eller om du skal fortelle arbeidsgiver at du skal til psykolog? At du går til psykolog har arbeidsgiver ingen ting med. 

edit: Hvis du ikke har fortalt arbeidsgiver at du har MRSA, så JA!, det må du fortelle. 

Arbeidsgiver vet, lege vet, psykolog vet ikke. Jeg spør fordi man skal informere helsetjenesten når man har MRSA og DPS er spesialhelsetjeneste. 

Jeg kan ikke fatte og begripe at dette var vanskelig å lese. Men jeg får sitte i telefonkø med legekontoret i 30 minutter i morgen for å be om å få snakke med legen i stedet, og forhåpentligvis bli oppringt i løpet av uka. 😅

Gjest 0d437...1f9
Skrevet
Gjest 0d437...1f9 skrev (Akkurat nå):

Arbeidsgiver vet, lege vet, psykolog vet ikke. Jeg spør fordi man skal informere helsetjenesten når man har MRSA og DPS er spesialhelsetjeneste. 

Jeg kan ikke fatte og begripe at dette var vanskelig å lese. Men jeg får sitte i telefonkø med legekontoret i 30 minutter i morgen for å be om å få snakke med legen i stedet, og forhåpentligvis bli oppringt i løpet av uka. 😅

For å få svar, på om jeg kan gå til psykolog med MRSA smitte eller ikke. 

Skrevet
Gjest 0d437...1f9 skrev (19 minutter siden):

For å få svar, på om jeg kan gå til psykolog med MRSA smitte eller ikke. 

Du gir beskjed, så vurderer psykologen hvilke tiltak som evt må gjøres. 

Gjest 0d437...1f9
Skrevet
leticia skrev (18 minutter siden):

Du gir beskjed, så vurderer psykologen hvilke tiltak som evt må gjøres. 

Takk for svar. Burde jeg ringe på forhånd og si ifra om det i tilfelle jeg ikke burde komme til timen? 

Skrevet (endret)
Gjest 0d437...1f9 skrev (17 minutter siden):

Takk for svar. Burde jeg ringe på forhånd og si ifra om det i tilfelle jeg ikke burde komme til timen? 

Ja, det er viktig du sier fra på forhånd. 

Jeg ble påkjørt i utlandet som gående og fikk skade i foten, fikk kun hjelp av ambulansepersonell og politi (som faktisk var han som kjørte på meg). Foten var såpass blå lenge etterpå at jeg fikk time til MR her hjemme i Norge. Edit: foten min er faktisk enda misfarget et halvt år etterpå 😮‍💨

I henvisning skreiv legen at jeg hadde blitt påkjørt i utlandet. Dermed ringte de fra MR klinikken (privat) og lurte om jeg hadde vært inne til behandling på sykehus, for da måtte det isåfall avklares at jeg ikke hadde MRSA. 

Du skjønner tegninga her, det er viktig at du sier fra hvis du er smittebærer. 

Endret av leticia
edit
Gjest 0d437...1f9
Skrevet
leticia skrev (6 minutter siden):

Ja, det er viktig du sier fra på forhånd. 

Jeg ble påkjørt i utlandet som gående og fikk skade i foten, fikk kun hjelp av ambulansepersonell og politi (som faktisk var han som kjørte på meg). Foten var såpass blå lenge etterpå at jeg fikk time til MR her hjemme i Norge. Edit: foten min er faktisk enda misfarget et halvt år etterpå 😮‍💨

I henvisning skreiv legen at jeg hadde blitt påkjørt i utlandet. Dermed ringte de fra MR klinikken (privat) og lurte om jeg hadde vært inne til behandling på sykehus, for da måtte det isåfall avklares at jeg ikke hadde MRSA. 

Du skjønner tegninga her, det er viktig at du sier fra hvis du er smittebærer. 

Huff, såpass ja! Men det skal jeg gjøre, skal gi beskjed. 👍🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...