norges Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Hei. Tenkte å oppgradere pc som ble bygd for noen år siden. Etter at eg begynte søke etter deler, så fant jeg ut at dette har ikke eg kontroll på lengre. Her er det jeg har i dag: MSI MPG Z390 GAMING PRO CARBON, S-1151 Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB Cooler Master MasterWatt Lite 700W PSU Kabinett: Corsair Carbide SPEC-OMEGA TG Black/Red Intel Core I5-9400F coffe lake S prosessor 2.9 Geforce GTX 970 Forslag til hva jeg burde bytte ut? Trenger ikke det beste av alt, men greit å kunne spille det meste🙂
Kone Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) Ville vel egentlig bare bygd meg et nytt system. Skjermkortet er helt utdatert, og skal du spille de nyeste spillene i f.eks 1440p så er det bare å glemme med et GTX 970. Prosessoren vil heller ikke henge med. Hva er budsjettet ditt? Endret 18 timer siden av Kone
norges Skrevet 18 timer siden Forfatter Skrevet 18 timer siden Kone skrev (10 minutter siden): Ville vel egentlig bare bygd meg et nytt system. Skjermkortet er helt utdatert, og skal du spille de nyeste spillene i f.eks 1440p så er det bare å glemme med et GTX 970. Prosessoren vil heller ikke henge med. Hva er budsjettet ditt? Takk for svar. Ja, skjermkortet ble kjøpt brukt bare for å ha ett sånn at eg kunne bruke den. Skulle oppgradere skjermkortet, men kom aldri så langt😂. Var redd for at det meste var utdatert ja. Har egentlig ikke noe budsjett. Bruker den ikke så ofte, så derfor tenkte eg å oppgradere istenfor å bruke 15k+ på ny🙂 Men hvis du har tips til en ny så tar eg gjerne imot det og🙂
Kone Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) norges skrev (36 minutter siden): Takk for svar. Ja, skjermkortet ble kjøpt brukt bare for å ha ett sånn at eg kunne bruke den. Skulle oppgradere skjermkortet, men kom aldri så langt😂. Var redd for at det meste var utdatert ja. Har egentlig ikke noe budsjett. Bruker den ikke så ofte, så derfor tenkte eg å oppgradere istenfor å bruke 15k+ på ny🙂 Men hvis du har tips til en ny så tar eg gjerne imot det og🙂 Å bygge PC er dyrt, spesielt hvis du skal spille AAA titler med innstillinger skrudd opp i 1440p eller mer. Hvis du ikke er interessert i å bruke så veldig mye penger, kommer du langt med et 9800X3D, B850 hovedkort, billig 2TB nvme, 32GB ram og en 850W psu f.eks - Kabinettet ditt kan du jo bruke opp igjen. Dette er bare noe jeg slang sammen relativt fort, kan være andre her som har bedre forslag. Da havner du på rundt 14000kr så kommer skjermkort i tillegg. 5060Ti / 5070 / 5070 Ti alt etter lommebok og hva du skal spille / oppløsning. Det fine med NVIDIA er DLSS med framegen 2X/3X/4X. Evt kan du bare kjøpe et skjermkort, du vil få spilt med de andre komponentene du har, men du vil få flaskehalser både på prosessor og minne. Ved kun skjermkort; 5070 / 5070 Ti Kan også nevne at det kommer 5070 / 5070 Ti Super på nyåret med mer VRAM, kan være verdt å vente på, spesielt om du har tenkt å gå for 5070 som nå bare har 12GB ram, og som vil få 18. Endret 18 timer siden av Kone
Kone Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Ser at du får X870 kort i samme prisklasse, kan være verdt å gå for et slikt isteden for B850 https://www.komplett.no/product/1313926/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/asrock-x870-steel-legend-wifi-hovedkort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå