Gå til innhold

Et av årets beste spill får nye omgivelser, fiender og sjefskamper


Anbefalte innlegg

Skrevet
Chaos_Niddhogg skrev (3 minutter siden):

Dette blir smått personlig og er ikke et angrep på spillet. Tok litt tid i starten før jeg ble fenget av spillet (for me er atmosfæren aloha og omega i spill) mrn da det satt satt det veldig godt. Til tider var jeg hypnotisert.. Men så brått kunne jeg dette helt ut av det og, somner noe rart.

Men problemet kom virkelig etter jrg var gidt over hallvveis i spillet og kunne bare se hva historien ble til. Jeg var så og si 0% overrasket av act 3. Ante meg lenge at noe slikt skulle skje. Og da stoppet jeg til slutt.

Igjrn så er ikke dette et angrep på spillet. Faktisk synes jeg det fortjener all rosen. Utviklerene har virkelig puttet alt av sjel i dette. Var bare kjipt for meg å kunne forutse historien så lett.


Da har du fått i deg spoilers på forhånd. For det gis ikke nok informasjon om universet før starten av act 3 til at man kan analysere seg frem til noe vettugt, annet en ren tipping.
Man kan absolutt tippe seg frem til hva som skjer på slutten av act 2 før det skjer, men ikke hvorfor. Man kan også tippe seg frem til hvilken relasjon karakterene har med hverandre, men ikke hvorfor.
Og hvis du ikke bryr deg om hvorfor så er det selvfølgelig mulig å falle av lasset.

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dudeliduu skrev:
Chaos_Niddhogg skrev (3 minutter siden):

Dette blir smått personlig og er ikke et angrep på spillet. Tok litt tid i starten før jeg ble fenget av spillet (for me er atmosfæren aloha og omega i spill) mrn da det satt satt det veldig godt. Til tider var jeg hypnotisert.. Men så brått kunne jeg dette helt ut av det og, somner noe rart.

Men problemet kom virkelig etter jrg var gidt over hallvveis i spillet og kunne bare se hva historien ble til. Jeg var så og si 0% overrasket av act 3. Ante meg lenge at noe slikt skulle skje. Og da stoppet jeg til slutt.

Igjrn så er ikke dette et angrep på spillet. Faktisk synes jeg det fortjener all rosen. Utviklerene har virkelig puttet alt av sjel i dette. Var bare kjipt for meg å kunne forutse historien så lett.


Da har du fått i deg spoilers på forhånd. For det gis ikke nok informasjon om universet før starten av act 3 til at man kan analysere seg frem til noe vettugt, annet en ren tipping.
Man kan absolutt tippe seg frem til hva som skjer på slutten av act 2 før det skjer, men ikke hvorfor. Man kan også tippe seg frem til hvilken relasjon karakterene har med hverandre, men ikke hvorfor.
Og hvis du ikke bryr deg om hvorfor så er det selvfølgelig mulig å falle av lasset.

Jeg kan ikke skrive nøyaktig hva fordi spoilers, men jeg bare så act 3 komme. Ikke nøyaktig selvfølgelig, mrn at der var noe i den retningen. Jeg har hokdt meg velsig unna spoilers fordi jeg hater de intenst. Sā var nok ikke spoilers denne gangen. Men uansett fikk jeg ikke den "wow" følelsen jeg burde ha fått. Hadde digget om jeg fikk den.
Skrevet
Chaos_Niddhogg skrev (Akkurat nå):

Jeg kan ikke skrive nøyaktig hva fordi spoilers, men jeg bare så act 3 komme. Ikke nøyaktig selvfølgelig, mrn at der var noe i den retningen. Jeg har hokdt meg velsig unna spoilers fordi jeg hater de intenst. Sā var nok ikke spoilers denne gangen. Men uansett fikk jeg ikke den "wow" følelsen jeg burde ha fått. Hadde digget om jeg fikk den.

Jeg fikk heller ikke wow-følelsen på slutten av act 2, fordi spillet helt åpenbart ikke var over, og jeg visste at tvisten kom.
En annen form for wow følelse var likevel der i starten av act 3, fordi det er først da man får noen ordentlige innsyn i bakhistorien.
Mysteriumet på det tidspunkter er hovedsakelig over, men det betyr ikke at spillet er over, for i act 3 går man fra spørsmålene "hva og hvordan" til "hvorfor".
Jeg anbefaler i det minste å se slutten på youtube eller noe hvis du ikke har planer om å fullføre det.

Skrevet
Dudeliduu skrev:
Chaos_Niddhogg skrev (Akkurat nå):

Jeg kan ikke skrive nøyaktig hva fordi spoilers, men jeg bare så act 3 komme. Ikke nøyaktig selvfølgelig, mrn at der var noe i den retningen. Jeg har hokdt meg velsig unna spoilers fordi jeg hater de intenst. Sā var nok ikke spoilers denne gangen. Men uansett fikk jeg ikke den "wow" følelsen jeg burde ha fått. Hadde digget om jeg fikk den.

Jeg fikk heller ikke wow-følelsen på slutten av act 2, fordi spillet helt åpenbart ikke var over, og jeg visste at tvisten kom.
En annen form for wow følelse var likevel der i starten av act 3, fordi det er først da man får noen ordentlige innsyn i bakhistorien.
Mysteriumet på det tidspunkter er hovedsakelig over, men det betyr ikke at spillet er over, for i act 3 går man fra spørsmålene "hva og hvordan" til "hvorfor".
Jeg anbefaler i det minste å se slutten på youtube eller noe hvis du ikke har planer om å fullføre det.

Har bare par ting til jeg skal gjøre før jeg tar siste boss. Er klar for han, så blir nok ikke nie YT. Synes bare ikke at starten av act 3 var noe mer enn "aham. Så den komme" og tror nok utviklere vikle ha den som en overraskelse siden er litt av en twist.. Igjen: synes spillet er fantastisk, men når jeg kunne forutse litt for mye ble det litt kjipt. Uansett så har Sandfall gjort en knallgod jobb og selv synes jeg spillet fortjener GOTY. Vanskelig å forklare alt en del tinh her uten spoilers 😂 Men håper du vet hva jeg mener.
Skrevet
Chaos_Niddhogg skrev (2 minutter siden):

Har bare par ting til jeg skal gjøre før jeg tar siste boss. Er klar for han, så blir nok ikke nie YT. Synes bare ikke at starten av act 3 var noe mer enn "aham. Så den komme" og tror nok utviklere vikle ha den som en overraskelse siden er litt av en twist.. Igjen: synes spillet er fantastisk, men når jeg kunne forutse litt for mye ble det litt kjipt. Uansett så har Sandfall gjort en knallgod jobb og selv synes jeg spillet fortjener GOTY. Vanskelig å forklare alt en del tinh her uten spoilers 😂 Men håper du vet hva jeg mener.

Du kan enkelt diskutere spoilers ved å gjøre slik:
SPOILER start act 3:

Spoiler

Du mener virkelig at du skjønte hvordan alt hang sammen med maleriet? Hvordan dette kun er en simulering som har vart i trolig under et døgn, at søsteren til Maelle lagde alle monsterne for å hjelpe faren, og årsaken til kampen mellom moren og faren? 

Jeg tror det fremdeles er en liten detalj du ikke vet enda, eller i det minste ikke er 100% sikker på. Noe som er viktig på slutten av act 3

Skrevet
vampyrica skrev (4 timer siden):

Combat er vanskelig å forsvare som et godt element, null nyskapning og dodge har blitt gjort med xx spill i sjangeren, 

Det er veldig lett å forsvare det. Målet var heller aldri nyskaping, men modernisering av spillene vi eldre gamere elsket på 90 tallet. Det er enkelt og greit det beste turbaserte kampsystemet jeg har spilt. Jeg kan ikke huske noe spill som har i nærheten av intensiteten og kulhetsfaktoren som CO har. Det er også hele pakken. Hvordan man bygger opp til builds og komboer, både før og etter kamp, musikken i kampene, angrepene som blir gjort, variasjon i fiender... I det store og hele er det totalpakken som gjør CO så sterkt, ikke enkeltelementer.

Jeg har ikke spilt noe turbasert spill som kommer i nærheten, men siden du sier det er xx antall som har brukt samme dodge funkjson, for eksempel, så vil jeg gjerne ha navn på dem, for de skal kjøpes sporenstreks 😁

  • Hjerte 1
Skrevet
Dudeliduu skrev:
Chaos_Niddhogg skrev (2 minutter siden):

Har bare par ting til jeg skal gjøre før jeg tar siste boss. Er klar for han, så blir nok ikke nie YT. Synes bare ikke at starten av act 3 var noe mer enn "aham. Så den komme" og tror nok utviklere vikle ha den som en overraskelse siden er litt av en twist.. Igjen: synes spillet er fantastisk, men når jeg kunne forutse litt for mye ble det litt kjipt. Uansett så har Sandfall gjort en knallgod jobb og selv synes jeg spillet fortjener GOTY. Vanskelig å forklare alt en del tinh her uten spoilers 😂 Men håper du vet hva jeg mener.

Du kan enkelt diskutere spoilers ved å gjøre slik:
SPOILER start act 3:

Spoiler

Du mener virkelig at du skjønte hvordan alt hang sammen med maleriet? Hvordan dette kun er en simulering som har vart i trolig under et døgn, at søsteren til Maelle lagde alle monsterne for å hjelpe faren, og årsaken til kampen mellom moren og faren? 

Jeg tror det fremdeles er en liten detalj du ikke vet enda, eller i det minste ikke er 100% sikker på. Noe som er viktig på slutten av act 3

Det hjelper ikke om du skriver spoiler alert, noen folk kommer til å lese dette. Var en del elementer jeg så og var noe kjipt at jeg så det (holder meg unna spoilers selv uansett siden jeg selv hater de). Jeg så ikke hele slutten, men nok til jeg PERSONLIG ble litt skuffet. Jaja. Virker som du nesten tar dette litt personlig, og det ville jeg ikke med min originale kommentar. Skulle bare dele litt erfaring, som er litt av poenget på et diskusjonsforun 😁 Men før det blir mer spoilers så slutter jeg her. Vi er individer som kan oppfatte ig se ting noe annerledes. Sånn er det bare 😊
Skrevet
Chaos_Niddhogg skrev (Akkurat nå):

Det hjelper ikke om du skriver spoiler alert, noen folk kommer til å lese dette. Var en del elementer jeg så og var noe kjipt at jeg så det (holder meg unna spoilers selv uansett siden jeg selv hater de). Jeg så ikke hele slutten, men nok til jeg PERSONLIG ble litt skuffet. Jaja. Virker som du nesten tar dette litt personlig, og det ville jeg ikke med min originale kommentar. Skulle bare dele litt erfaring, som er litt av poenget på et diskusjonsforun 😁 Men før det blir mer spoilers så slutter jeg her. Vi er individer som kan oppfatte ig se ting noe annerledes. Sånn er det bare 😊

Det jeg skrev er jo informasjon man får ganske tidlig i act 3, noe du har vært gjennom.
Det eneste som egentlig gjenstår valgte jeg å ikke skrive.

Jeg tar det ikke personlig, jeg trodde bare ikke på at du hadde løst alle mysteriene før de åpenbarte seg.
At det kom en tvist var ganske åpenbart. Men hvis det var alt, var det jo ikke slik at du hadde forutsett hele historien før det skjedde.

Skrevet
17 minutes ago, Dudeliduu said:

Det jeg skrev er jo informasjon man får ganske tidlig i act 3, noe du har vært gjennom.
Det eneste som egentlig gjenstår valgte jeg å ikke skrive.

Jeg tar det ikke personlig, jeg trodde bare ikke på at du hadde løst alle mysteriene før de åpenbarte seg.
At det kom en tvist var ganske åpenbart. Men hvis det var alt, var det jo ikke slik at du hadde forutsett hele historien før det skjedde.

Hehe. Bra du ikke tok personlig. Er ikke alltid lett å vite på det store internet. Noen folk reagerer noe... Merksnodig noen ganger og kan ta ting alt for nært 😂

 

Jeg sa aldri jeg så hele historien i full detalje, men mer kjernen. Og for meg var det mer enn nok til å bli noe skuffet. Noe jeg har nevnt. For meg var det bare nok. 

For eksempel så var Death Stranding et spill som hadde en historie som holdt meg superlimet-fast til skjermen fra første til siste sekund. Uten jeg fikk med alt for mye, selv om jeg kunne gjette et par ting her og der (Kojima er noe sær 😂) så var jeg bare herlig overrasket, også på slutten.

Eller med 1000xRESIST. Samme der.

Var bare helt mot slutten av 13 Sentinels jeg begynte å se bildet, men til og ned da var slutten passe "wow".

Starten av Act 3 i E33, som vi har snakket om litt for mye nå, var bare ikke overraskende, selv om jeg tror utviklerene ville det skulle være det. Igjen holder jeg meg unna spoilers. Er bare et hat- forhold jeg har til det. 

Og jeg kan ikke understreke dette nok: spillet er fantastisk, jeg bare føler jeg kunne forutse for mye.

 

Da håper jeg ting er klart nå 😃

Skrevet
5 hours ago, Griever said:

Det er veldig lett å forsvare det. Målet var heller aldri nyskaping, men modernisering av spillene vi eldre gamere elsket på 90 tallet. Det er enkelt og greit det beste turbaserte kampsystemet jeg har spilt. Jeg kan ikke huske noe spill som har i nærheten av intensiteten og kulhetsfaktoren som CO har. Det er også hele pakken. Hvordan man bygger opp til builds og komboer, både før og etter kamp, musikken i kampene, angrepene som blir gjort, variasjon i fiender... I det store og hele er det totalpakken som gjør CO så sterkt, ikke enkeltelementer.

Jeg har ikke spilt noe turbasert spill som kommer i nærheten, men siden du sier det er xx antall som har brukt samme dodge funkjson, for eksempel, så vil jeg gjerne ha navn på dem, for de skal kjøpes sporenstreks 😁

FF serien (developerne så opp mot FFX når de laget spillet btw), Like a dragon serien, Mario rpg, lost odessey(likte du dette vil du kanskje like dette bedre), the thaumaturge, persona 3-5, judgement spillene, metaphor re fantasia, legend of dragon, sea of stars, shadow hearts (som også var en annen inspirasjon) så en liten liste i det minste og nok av spill å spille.

FF8 er et veldig bra spill, likte det bedre enn 7 så verdt å prøve. Metaphor skal være bra men eneste på listen jeg har spilt halvferdig, ble lei combat så historien tok meg ikke helt som mange andre.

  • Hjerte 1
Skrevet
vampyrica skrev (49 minutter siden):

FF serien (developerne så opp mot FFX når de laget spillet btw), Like a dragon serien, Mario rpg, lost odessey(likte du dette vil du kanskje like dette bedre), the thaumaturge, persona 3-5, judgement spillene, metaphor re fantasia, legend of dragon, sea of stars, shadow hearts (som også var en annen inspirasjon) så en liten liste i det minste og nok av spill å spille.

FF8 er et veldig bra spill, likte det bedre enn 7 så verdt å prøve. Metaphor skal være bra men eneste på listen jeg har spilt halvferdig, ble lei combat så historien tok meg ikke helt som mange andre.

Tusen takk for å gi meg spill jeg burde prøve 😃 Jeg har spilt 90% av de spilla du snakker om her, (og helt enig i at ff8 er bedre enn 7, til tross for draw systemet), og skal sjekke ut de jeg ikke har prøvd, men ingen av disse drar deg inn i combat som CO gjør, både med counters, parry, party counters, komboer du kan bygge med skills og andre karakterer osv. Synes jeg.

Jeg elsker spillene du snakker om, men føler virkelig at CO er det neste steget. Ikke nyskapende per definisjon, men de la lista for moderne turn based systemer. Og så er det nydelig at de har realistisk grafikk og voksne karakterer som ikke oppfører seg som de kommer rett fra en shonen serie.

  • Hjerte 1
Skrevet
13 hours ago, Griever said:

Tusen takk for å gi meg spill jeg burde prøve 😃 Jeg har spilt 90% av de spilla du snakker om her, (og helt enig i at ff8 er bedre enn 7, til tross for draw systemet), og skal sjekke ut de jeg ikke har prøvd, men ingen av disse drar deg inn i combat som CO gjør, både med counters, parry, party counters, komboer du kan bygge med skills og andre karakterer osv. Synes jeg.

Jeg elsker spillene du snakker om, men føler virkelig at CO er det neste steget. Ikke nyskapende per definisjon, men de la lista for moderne turn based systemer. Og så er det nydelig at de har realistisk grafikk og voksne karakterer som ikke oppfører seg som de kommer rett fra en shonen serie.

Bare koselig det, prøv metafor refantazia om du ikke har prøvd, den ligger vel høyere i rating også selv om jeg ikke klarte å komme meg inn i historien så er det lovprist av de fleste. 
 

Likte veldig godt historien og den gotiske undertonen i Expedition, for meg blir det kun combat. 
Blir som Persona spillene, utrolig bra men det blir for repetivt combat og som i clair bruker man samme skills på hver ulike fiende, en måte på den og en annen på den så det er ikke mestring, kun repetisjon noe som kan sies om de fleste i sjangeren.

Men jeg anbefaler å spille det selv om man er litt lei combat delen, world design og måten å fortelle på var bra. 
 

For meg var ikke combat delen nyskapende og noe jeg har gjort før, men de så nå opp til andre spill som motivasjon på hvordan de selv lagde det som fungerte, de har jo tross alt solgt 5 millioner nå. ☺️

Jeg er nok heller mer der at jeg skulle ønske rpg sjangeren gikk mer mot for eksempel Dragons Dogma, med alder så føler jeg personlig aktiv combat er bedre da jeg har gått et liv omtrent hvor jeg har spilt så og si alle topp spill. 
 

Mangler Refantazia og Nier Automata på listen som merkelig nok ikke klikker for meg ellers klart å komme meg gjennom alt av de store siden gaming var en ting. Har prøvd nier flere ganger og gitt opp, refantazia er fortsatt installert så en dag prøve igjen. ☺️

Ja karakterene i spillet som du nevner er veldig bra og design i verden dog jeg følte de hele tiden hadde en historie uten noen store tvist, men mulig jeg har spilt, lest eller sett for mye film 😂

Så mye er vi nok enig i 👍🏻

8 er en god score uansett fra min side, selv 6 og 7 kan være meget bra.

Skrevet
14 hours ago, Griever said:

Tusen takk for å gi meg spill jeg burde prøve 😃 Jeg har spilt 90% av de spilla du snakker om her, (og helt enig i at ff8 er bedre enn 7, til tross for draw systemet), og skal sjekke ut de jeg ikke har prøvd, men ingen av disse drar deg inn i combat som CO gjør, både med counters, parry, party counters, komboer du kan bygge med skills og andre karakterer osv. Synes jeg.

Jeg elsker spillene du snakker om, men føler virkelig at CO er det neste steget. Ikke nyskapende per definisjon, men de la lista for moderne turn based systemer. Og så er det nydelig at de har realistisk grafikk og voksne karakterer som ikke oppfører seg som de kommer rett fra en shonen serie.

Kult å høre du likte FF8 mer også, er så mange som sitter med den store elsk på 7, men vi liker nok begge den mørke stilen og verden mer i spill. ☺️

Den kunne jeg tenkt meg en remake av selv med combat delen.

Skrevet
vampyrica skrev (51 minutter siden):

Bare koselig det, prøv metafor refantazia om du ikke har prøvd, den ligger vel høyere i rating også selv om jeg ikke klarte å komme meg inn i historien så er det lovprist av de fleste. 
 

Likte veldig godt historien og den gotiske undertonen i Expedition, for meg blir det kun combat. 
Blir som Persona spillene, utrolig bra men det blir for repetivt combat og som i clair bruker man samme skills på hver ulike fiende, en måte på den og en annen på den så det er ikke mestring, kun repetisjon noe som kan sies om de fleste i sjangeren.

Men jeg anbefaler å spille det selv om man er litt lei combat delen, world design og måten å fortelle på var bra. 
 

For meg var ikke combat delen nyskapende og noe jeg har gjort før, men de så nå opp til andre spill som motivasjon på hvordan de selv lagde det som fungerte, de har jo tross alt solgt 5 millioner nå. ☺️

Jeg er nok heller mer der at jeg skulle ønske rpg sjangeren gikk mer mot for eksempel Dragons Dogma, med alder så føler jeg personlig aktiv combat er bedre da jeg har gått et liv omtrent hvor jeg har spilt så og si alle topp spill. 
 

Mangler Refantazia og Nier Automata på listen som merkelig nok ikke klikker for meg ellers klart å komme meg gjennom alt av de store siden gaming var en ting. Har prøvd nier flere ganger og gitt opp, refantazia er fortsatt installert så en dag prøve igjen. ☺️

Ja karakterene i spillet som du nevner er veldig bra og design i verden dog jeg følte de hele tiden hadde en historie uten noen store tvist, men mulig jeg har spilt, lest eller sett for mye film 😂

Så mye er vi nok enig i 👍🏻

8 er en god score uansett fra min side, selv 6 og 7 kan være meget bra.

Spilte selv ReFantazio ganske raskt etter CO. Jeg har ikke spilt persona serien, så sånn sett var det litt nytt for meg, men har spilt utallige JRPG. For meg er CO er helt på høyde med originale FF7, FF9 og FFX som er mine favoritter. 

ReFantazio ble for meg et ok-bra JRPG, men jeg klarer ikke å skjønne de høye scorene. Story er ganske typisk generisk JRPG story, noen kule tvister og sånn i hoved story, men side innholdet og companionquests var ekstremt lite engasjerende. Dette med kalender og dager er vel noe som kommer fra Persona, men man rekker jo alltid helt fint gjøre alt og maxe alt. Føler aldri jeg må prioritere ene eller andre for så da blir det litt poengløst. Musikken var også ganske svak sammenlignet med de beste. 

CO hadde meg med fra starten, kjempe spent på historien fra første øyeblikk. Synes kanskje den taper seg noe jo mer som blir røpt, men all in all noe av det bedre som er levert på lenge. Musikken kan jeg finne på å sette på fortsatt mange måneder etter jeg er ferdig med spillet. Voice acting og karakterene er nydelige. Grafikk og setting tilnærmet perfekt. Virkelig en magisk verden. Jeg skjønner absolutt at et lineært tur basert RPG med stort historie fokus ikke er for alle, men jeg personlig digger det og jeg synes den varianten av combat med dodge og parry gjorde det som fort kan være et litt passivt system mer dynamisk og utfordrende. 

Det er ikke for alle, men alle som har kost seg med FF eller andre JRPGer burde definitivt gi det en sjanse :)

Skrevet
14 minutes ago, barezell said:

Spilte selv ReFantazio ganske raskt etter CO. Jeg har ikke spilt persona serien, så sånn sett var det litt nytt for meg, men har spilt utallige JRPG. For meg er CO er helt på høyde med originale FF7, FF9 og FFX som er mine favoritter. 

ReFantazio ble for meg et ok-bra JRPG, men jeg klarer ikke å skjønne de høye scorene. Story er ganske typisk generisk JRPG story, noen kule tvister og sånn i hoved story, men side innholdet og companionquests var ekstremt lite engasjerende. Dette med kalender og dager er vel noe som kommer fra Persona, men man rekker jo alltid helt fint gjøre alt og maxe alt. Føler aldri jeg må prioritere ene eller andre for så da blir det litt poengløst. Musikken var også ganske svak sammenlignet med de beste. 

CO hadde meg med fra starten, kjempe spent på historien fra første øyeblikk. Synes kanskje den taper seg noe jo mer som blir røpt, men all in all noe av det bedre som er levert på lenge. Musikken kan jeg finne på å sette på fortsatt mange måneder etter jeg er ferdig med spillet. Voice acting og karakterene er nydelige. Grafikk og setting tilnærmet perfekt. Virkelig en magisk verden. Jeg skjønner absolutt at et lineært tur basert RPG med stort historie fokus ikke er for alle, men jeg personlig digger det og jeg synes den varianten av combat med dodge og parry gjorde det som fort kan være et litt passivt system mer dynamisk og utfordrende. 

Det er ikke for alle, men alle som har kost seg med FF eller andre JRPGer burde definitivt gi det en sjanse :)

Takk for svar, likte hva du kom med her selv om vi har litt ulike meninger, men for meg er det rett og slett mest repetive combat system som andre spill og dodge mekanikken selv på det vanskeligste går greit dog noen boss fights kreves ekstremt unødvendig levels. 
Så jeg forstår godt hvorfor folk liker det, men holder med 1 sånt spill i året. ☺️

Som jeg alltid sier og som jeg viser på stream er forskjell fra enkelt til det vanskeligste, at det har lite innvirkning såfremt en forstår npc, eneste forskjellen er tid, sånn sett er det bedre med spill som lager sin egen vanskelighetsgrad. 

Så Dodge her blir repetivt og unødvendig da en skulle lagt inn en mulighet for auto (gjerne på fiender en har klart 10 runder på rad på det vanskeligste, bare et eksempel).Det føles ikke engasjerende i combat, men jeg elsker world design, karakter, lyd (husker ikke surround score der men mener den var høy) så er det en god historie, men altfor forutsigbar hele veien som trekker det ned litt. 
 

Persona 5 ville jeg anbefalt selv om alle 3 er gode siden det er en sjanger du liker. 
 

Refantazio er jeg enig med deg, der klarte ikke story å gripe meg til å gå gjennom spillet, jeg har faktisk spilt alt av AAA og fleste AA så et lite nederlag at jeg sitter med den og Nier hvor sistnevnte har blitt forsøk flere ganger, håper en dag jeg kommer meg gjennom.

God tid nå da  jeg venter på Vampire Masquerade, men blir å spille noe BF senere dog ikke min favoritt sjanger, liker campaign, men gi det en sjanse, siste gode MP shooter er jo Bad Company 2 og det helt store er Vietcong som må være 23 år gammelt, gått litt feil vei i den sjangeren, men blir ok å se hvordan det er, alt blir spilt foruten selektive indies. 
 

Men over til hva du da, det er et spill for alle som liker den type spill og har ingen problem å anbefale det. 
Folk blir nesten wow kun fordi jeg gir det enn8, men 8 er en god karakter, aktiv combat så hadde det vært en sterk 9, muligens en 10 når en ser på helhet med en anmeldelse. 
 

Skeptisk til Refantazio når til og med du er litt sånn «ok,men». ☺️

Takk for svar fra deg og griever, godt å høre synspunkter og litt om andre spill også. 👍🏻🤘🏻☺️

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...