Jojimbo Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Det er vel ingen hemmelighet at industrien prøver å dytte oss over på cloud-gaming og gamepass. Greit nok for casuals som spiller litt nå og da, men en håpløs løsning for lidenskapelige gamere. Cloud-gaming og gamepass er i praksis gamer-fiendtlig når det gjelder å støtte utviklere og utgivere. Jeg foretrekker å betale for en lisens eller kopi jeg eier for alltid, fremfor å leie tilgang som kan forsvinne når som helst. Jeg håper Microsoft setter de siste spikerne i kista si, slik at vi kan komme oss videre, og at gamepass blir anerkjent for det det egentlig er: nok en betalingsmur, hvor spillere mister alle rettigheter til spillene de betaler for. Cloud-gaming kan kanskje bli framtiden, men det er langt fra en reell løsning i dag, både på grunn av input lag, FPS og prising. Derfor vil Steam og GOG fortsatt være uvurderlige, ikke bare for PC-gamere, men for alle som bryr seg om spill.
ili Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden On 10/5/2025 at 3:58 PM, JornHansen said: Jeg blir helt matt av vrangforestillingene til folk som aldri kommer til å nærme seg inntekten til topp 1 % – men som likevel forsvarer systemet som holder dem nede. Ja, den globale lønnsveksten har blitt mer utjevnende mellom land, og det er bra. Men forskjellene innad i land har eksplodert til et nivå som minner om dystopi. Vi har fått mennesker som Elon Musk med så mye makt at de kan kalles kingmakers, og Jeff Bezos har skapt et digitalt monopol på handel. Dette skjer samtidig som en ny underklasse vokser frem – prekariatet. De lever fra hånd til munn, uten rettigheter, uten trygghet. De leverer maten din via Wolt, kjører deg hjem med Bolt og pakker varene dine i Amazons lagre. De er løsarbeidere i et digitalt system som behandler mennesker som utbyttbare ressurser. AI kommer til å fjerne millioner av jobber – og verdien den skaper vil ikke gå til fellesskapet, men til noen få eiere av globale tech-selskaper. Vi er på vei inn i en ny føydalisme, og det finnes en hel gjeng som ikke har noe å tjene på dette – men som likevel heier det frem. Dette kan kun stanses gjennom kraftig progressiv beskatning og internasjonale skatteregler som tvinger de rikeste til å bidra. Hvis ikke, gir vi fra oss fremtiden. Dette hørtes ut som du har c/p fra USA. Kanskje vi merker det litt i Norge med mat baronene osv, men det kan ikke helt sammenlignes. Og i de fleste land i verden kan heller ikke dette merkes eller har alltid vært slik. Spesielt etter England var innom. Men ja. Internasjonal beskatning er noe som skulle vært innført. Men det skjer aldri. Kanskje EU får til noe her og går foran, men er bare USA som ville fått det til internasjonalt og de ville jo aldri gjort det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå