vampyrica Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 12 minutes ago, obygda said: Enig her. Realiteten er at Kina har utviklet seg til et moderne samfunn og storbyene er mye mer funksjonelle enn f.eks London,New York osv. Jeg fikk selv hakeslepp når jeg så hvor langt frem de var kommet. At de kopierte og stjal teknologi er nok rett,men nå ligger de foran og pusher teknologien fremover. Se bare på elbiler. Er kun Tesla som holder noenlunde følge,og selv de henger etter på flere områder. Og byene i Kina har hatt en enorm utvikling mhp infrastruktur og ligger milevis foran alt du finner i Europa. Man trenger ikke heie på det politiske systemet i Kina,men det de har fått til må man bare ta av seg hatten for. Å løfte befolkningen fra u-land til i-land er ikke enkelt..men det har kina klart Takk for at du kan skille mellom ting og ikke se helt svart/hvitt, antar du har vært der selv. Setter pris på dine bidrag her for du forklarer en realitet, ikke å velge en side eller heie på ditt eller datt. Noen ganger gir jeg opp menneskeheten, men er alltid lysglimt å se også 😉 😂
vampyrica Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Just now, Krig og fred said: Sliter du med leseferdighetene? Jeg bruker ikke Wikipedia, jeg bruker Harvard. Du har ingen aning om hva du snakker om. Har sett deg linke før og viste deg hvor enkelt det var å forandre «kilden» du brukte. Er i en alder hvor mange av oss kan gjøre dette….
Krig og fred Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 21 minutes ago, vampyrica said: Har sett deg linke før og viste deg hvor enkelt det var å forandre «kilden» du brukte. Er i en alder hvor mange av oss kan gjøre dette…. Nei. Du kommer med påstander om det politiske Kina basert på hva tydeligvis du personlig har sett med øynene, et latterlig utgangspunkt. Kina er så nærme 1984 det går an, det er et samfunn hvor all kommunikasjon mellom alle innbyggere overvåkes, millioner er i interneringsleire, og politiske motstandere av kommunistpartiet forsvinner. 2
halnes1 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Falun Gong praktiserende har blitt fengslet slaktet og organene solgt, dette har det vært en internasjonal granskning av og en av grunnene til at Norge og mange andre land forbyr organ transplantasjon i Kina. Regner med at dere som tror Kina er en solskinns historie vil fortsette i samme spor. Fortelle de samme løgnene om og om igjen, for det er deres agenda.
obygda Skrevet 59 minutter siden Skrevet 59 minutter siden Krig og fred skrev (6 minutter siden): Nei. Du kommer med påstander om det politiske Kina basert på hva tydeligvis du personlig har sett med øynene, et latterlig utgangspunkt. Kina er så nærme 1984 det går an, det er et samfunn hvor all kommunikasjon mellom alle innbyggere overvåkes, millioner er i interneringsleire, og politiske motstandere av kommunistpartiet forsvinner. Det er korrekt at det er mye overvåkning - men dette med at politiske motstandere forsvinner..slik man ser det i Russland - er en smule overdrevet. Akkurat nå ser man at i USA folk gå rundt med våpen og tauer inn innvandrere, setter dem i lenker og sender dem avgårde. Militæret patruljerer rundt i internasjonalt farvann og sprenger båter på mistanke for narkotikasmugling. Jeg synes det er forkastelig alt sammen og vitner om en verden på vei inn i total kaos
obygda Skrevet 56 minutter siden Skrevet 56 minutter siden halnes1 skrev (2 minutter siden): Falun Gong praktiserende har blitt fengslet slaktet og organene solgt, dette har det vært en internasjonal granskning av og en av grunnene til at Norge og mange andre land forbyr organ transplantasjon i Kina. Regner med at dere som tror Kina er en solskinns historie vil fortsette i samme spor. Fortelle de samme løgnene om og om igjen, for det er deres agenda. Ingen som mener at Kina har et politisk system som man bør kopiere her i vesten -dvs Donald Trump prøver på sin måte å gjøre akkurat det. Men det Kina har fått til med hensyn på velstandsutvikling og teknologisk utvikling - det synes jeg fortjener respekt og anerkjennelse. Man trenger ikke være politisk enig i styresettet. Akkurat som idrettsutøvere kan være bitre konkurrenter - så respekterer man hverandres resultater uten å bli perlevenner av den grunn.....
Krig og fred Skrevet 51 minutter siden Skrevet 51 minutter siden (endret) 8 minutes ago, obygda said: Det er korrekt at det er mye overvåkning - men dette med at politiske motstandere forsvinner..slik man ser det i Russland - er en smule overdrevet. https://www.bbc.com/news/business-64781986 Folk som ettpartistater ser på som en trussel, blir plutselig borte. Quote Akkurat nå ser man at i USA folk gå rundt med våpen og tauer inninnvandrere, setter dem i lenker og sender dem avgårde. Militæret patruljerer rundt i internasjonalt farvann og sprenger båter på mistanke for narkotikasmugling. Jeg synes det er forkastelig alt sammen og vitner om en verden på vei inn i total kaos 100% irrelevant for Kina. Endret 51 minutter siden av Krig og fred Syntax 1
vampyrica Skrevet 49 minutter siden Skrevet 49 minutter siden 3 minutes ago, Krig og fred said: Nei. Du kommer med påstander om det politiske Kina basert på hva tydeligvis du personlig har sett med øynene, et latterlig utgangspunkt. Kina er så nærme 1984 det går an, det er et samfunn hvor all kommunikasjon mellom alle innbyggere overvåkes, millioner er i interneringsleire, og politiske motstandere av kommunistpartiet forsvinner. Det er mye kunnskap å reise i verden over tid og oppleve på kroppen hvordan ting fungerer fremfor å se på nrk og whatnot. England er mer 1984 enn Kina som ikke er så langt unna og Norge er ikke så langt unna heller. Alle land gjør dessverre noe med politiske motstandere, har selv opplevd hvordan det er i Norge selv, men man har mer ekstreme historier som Synnøve Fjellbakk, merk, jeg linker ikke av en grunn. Hadde det vært så mange i Norge som det er i Kina ville vårt styresett vært annerledes, er det vanskelig å forstå? Hele verden er snart 1984, de fleste har en form for sosial media og der blir øynene våre registrert eller så kan vi gjøre det frivillig når vi reiser, men det er der allerede. Jeg har aldri sagt Kina er perfekt og noe å etterstrebe eller leve opp til, jeg sier det er det mest progressive landet vi har for tiden, selv med problemene de har og urett de også gjør. Å se seg fartsblind hjelper lite når en skal se på helhet. At det er latterlig at folk har direkte erfaringer kontra deg som en keyboard warrior som aldri har gjort en damn shit for å skape forandring foruten å sitte her sier sitt. Lykke til videre i kampen så får du skape mer hurra tråder om hvem som vinner valg og velge den måten å være på. I’m done with you 1
Krig og fred Skrevet 30 minutter siden Skrevet 30 minutter siden 18 minutes ago, vampyrica said: Det er mye kunnskap å reise i verden over tid og oppleve på kroppen hvordan ting fungerer fremfor å se på nrk og whatnot. Haha, for et absurd innlegg. Du lever i en parallell virkelighet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå