Alex T. Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Hei, Hadde en "fagmann" på besøk for å gjøre en befaring på gulv etter boligkjøp. Kort fortalt, så skrev han gratis befaring, men valgte å ta 2000 kr i ettertid fordi han skulle skrive en rapport. I tillegg til 2000 kr for rapport. Rapporten i seg selv er det største problemet. Den er utrolig dårlig skrevet og i tillegg ikke ser profesjonell ut. Forsikringsselskapet vil ikke røre den engang... Klagde inn til forbrukertilsynet, men de brukte mer enn 6 mnd, så da valgte motpart å klage inn til forliksråd. Forliksrådet mente at han hadde gjort en grei nok jobb og at befaringen er innenfor fordi han skrev rapport i ettertid, selv om han aldri sa noe om det.. Noe jeg er uenig i, men sånn er nå det. Jeg mener fortsatt det er operert på gråsonen, og jeg kjenner det sitter veldig langt inne å betale oppdraget. Jeg jobber som ingeniør i bygg, og har hatt en del befaringer selv. Vet ikke hva som er standard i bransjen, men det er natt og dag mellom hans og våre rapporter. Vi er forsåvidt et konsulentselskap, så vi har nok andre krav. Har dere noen råd eller tips om hva jeg skal gjøre? Betale forlikskravet eller ta det videre? Eventuelt om jeg kan kontakte noen som jobber med slike befaringsrapporter til daglig som kan si om dette er bra nok eller ikke? Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå