Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kobler seg ned...


Anbefalte innlegg

Har en 3COM OfficeConnect Wireless Cable/DSL Gateway, 11 Mbit w-lan.
Har Telenor ADSL 1024/256 og har satt w-lan router til å holde forbindelse oppe hele tiden, noe den ikke klarer. Har oppdatert firmware, bytte modem, fått Bravida til å sjekke DSLAM´n...

Har noen ett tips?
PS: Router er sjekket for feil :scared:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekka ting i windows som kan gjøre så det kobler av ?

Ja, det har jeg, dette er uavhengig om noen pc´er er på, eller ikke.

Utdrag av log på router:

 

PADI

2004/01/17 17:29:55 PPPoE send PADI

2004/01/17 17:29:58 PPPoE send PADI

2004/01/17 17:29:58 PPPoE receive PADO

2004/01/17 17:29:58 PPPoE send PADR

2004/01/17 17:29:59 PPPoE receive PADS

2004/01/17 17:29:59 PPPoE start PPP

2004/01/17 17:30:02 Username and Password : OK

2004/01/17 17:30:03 PPPoE get IP : 80.213.41.XX

2004/01/17 17:32:09 192.168.1.XXX logout

2004/01/18 00:05:42 Wireless client (00:02:8A:7A:XX:XX) connected

2004/01/18 00:46:52 PPPoE send PADI

2004/01/18 00:46:55 PPPoE send PADI

Lenke til kommentar
Har noen ett tips?

PS: Router er sjekket for feil :scared:

Hvis alt annet er sjekket er det jo ikke urimelig og tro det er feil på den, er det noen forskjell om du bruker den via WLAN eller kabel?

Sjekket at du er 100% sikker på at du har nyeste firmware, det ble lagt ut endel firmware i desember.

Lenke til kommentar

Hei

 

Du trenger å installere et Utility program som fulgte med klient kortet ditt som gjenoppretter forbindelsen når routeren kobler fra. Jeg har en ASUS wl-500g Router og Asus 100g klient kort. Jeg kjører noe som heter Asus Wlan Control Centre på PC'n. På jobben har vi også WLAN og bruker tilsvarende utilities.

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Jaja, jeg har 4 pc´er, to laptoper og to stasjonære, kobla w-lan til alle og kobla meg til hans nett, alt fungerte, brukt min router hos han, alt ok......

Hvis dere begge har en løsning basert på Telenor Networks så kan dere jo bytte modemer og se om det endrer seg. En ting til har du sjekket for jordingsfeil eller andre forstyrrelser i el-anlegget i huset?

Ingen trådløse telefoner eller lignende helt intill routeren?

Død om du bruker kabler også når den går ned?

Du har aldri lagt merke til at du mister sync på ADSL-modemet noe som kunne indikere linje eller utstyrsfeil?

Endret av agvg
Lenke til kommentar
Hei

Har akkurat samme problem med samme utstyr. Nedkoblingen av linja hos meg skjer når vi bruker den ene telefonen i huset. Altså den ene telefonuttaket.

 

Kan være det samme skjer hos deg? Vet ikke helt hva jeg kan gjøre for å fikse opp i det.

Montere splitteren korrekt er jo en god ting, den skal sitte før alle telefonuttak i huset, tror neppe du kan skylde på routeren i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Hei

Har akkurat samme problem med samme utstyr. Nedkoblingen av linja hos meg skjer når vi bruker den ene telefonen i huset. Altså den ene telefonuttaket.

 

Kan være det samme skjer hos deg? Vet ikke helt hva jeg kan gjøre for å fikse opp i det.

Montere splitteren korrekt er jo en god ting, den skal sitte før alle telefonuttak i huset, tror neppe du kan skylde på routeren i dette tilfellet.

Har bare 1 tlf plugg, det er cat5 kabel over alt, så dette er etter tegningen, og det er under 2 meter kabel på hvert enkelt ledd :cry:

 

Bravida har sjekka linja, i natt var alle pc´er av, og linja datt ut 5/6 :cry: ganger

Lenke til kommentar
Bravida har sjekka linja, i natt var alle pc´er av, og linja datt ut 5/6  :cry:  ganger

Mister du noengang sync på ADSL-modemet når linja går ned?

Dette er jo svært viktig og sjekke.

Ja, dette er det tragiske, den har line sync hele tiden, med tre forskjellige modemer.

 

 

Vet at visse modemer har en gitt ip og at man må ha ett brukernavn for å komme inn på disse. På lik linje med routere, noen som har noen tips. Dette gjelder alle typer kabelmodemer..... Plugg i kable, finn ip´n som windows snapper opp, slå den inn i explorer og sjekk.....

 

Jeg har litt lyst å komme inn der, noen som vet noe?? :wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...