Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan jeg som mann oppnå det som jeg ser som umulig for meg?

Gjest 4dd6a...ff6

Anbefalte innlegg

Skrevet
leticia skrev (1 time siden):

Vil du ha det ærlige svaret eller bare et strå av håp? (Jeg går for det ærlige her). 

Du har ikke sjans hos de aller fleste damene med den bakgrunnen.

Ser at noen skriver til deg at uføre gjerne finner hverandre. Høres ut som et dårlig "tips". Folk er jo uføre av en grunn og har sine utfordringer. Utfordringer som fører til at de ofte har mer enn nok med seg selv, og sine behov, om de ikke også skal måtte ta hensyn til den andre uføre sine vansker og behov. 

Å leie hos foreldrene sine eller å bo i en kommunal bolig er heller ikke noe som trekker damer akkurat.  

Det som er positivt her for din del er at du drar på jobb (selv om det er VTA), og at du ikke er 100 % ufør.  Hadde det vært motsatt, at du var dame og ufør så tror jeg det hadde vært litt enklere, menn bryr seg i mindre grad om slikt enn det kvinner gjør. 

Likevel, det er håp såklart, men vanskelig. Men nei, det er ikke umulig. 

Beklager at jeg er så dønn ærlig. Ønsker deg uansett lykke til,  du må først og fremst gjøre deg tilgjengelig på markedet. (Det nytter ikke å sitte alene hjemme og vente på at "den rette" skal bryte seg inn døra di) 😘

Synes vel kanskje du er i overkant pessimistisk her? 😅

Masse flotte folk er uføre. Man kan være en fenomenal partner selv om man ikke kan stå i jobb. Det finnes også mange flotte folk i kommunale boliger, og en haug av damer som ikke lar seg avskrekke av en uføretrygd. Uføre vet også ofte hva det vil si å leve med utfordringer, og det kan ofte handle om at to uføre kan støtte hverandre, fremfor at fokuset blir hensyn. 

Åpenbart er listen over potensielle partnere kortere, men muligheter er det.

Men man må komme seg ut! Ingen tvil om det.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Griever skrev (4 minutter siden):

Masse flotte folk er uføre. Man kan være en fenomenal partner selv om man ikke kan stå i jobb. Det finnes også mange flotte folk i kommunale boliger, og en haug av damer som ikke lar seg avskrekke av en uføretrygd. Uføre vet også ofte hva det vil si å leve med utfordringer, og det kan ofte handle om at to uføre kan støtte hverandre, fremfor at fokuset blir hensyn. 

"Hvorfor sitte inne når alt håp er ute?" 🙂

• Hjerte 2
Gjest 4dd6a...ff6
Skrevet
leticia skrev (1 time siden):

Vil du ha det ærlige svaret eller bare et strå av håp? (Jeg går for det ærlige her). 

Du har ikke sjans hos de aller fleste damene med den bakgrunnen.

Ser at noen skriver til deg at uføre gjerne finner hverandre. Høres ut som et dårlig "tips". Folk er jo uføre av en grunn og har sine utfordringer. Utfordringer som fører til at de ofte har mer enn nok med seg selv, og sine behov, om de ikke også skal måtte ta hensyn til den andre uføre sine vansker og behov. 

Å leie hos foreldrene sine eller å bo i en kommunal bolig er heller ikke noe som trekker damer akkurat.  

Det som er positivt her for din del er at du drar på jobb (selv om det er VTA), og at du ikke er 100 % ufør.  Hadde det vært motsatt, at du var dame og ufør så tror jeg det hadde vært litt enklere, menn bryr seg i mindre grad om slikt enn det kvinner gjør. 

Likevel, det er håp såklart, men vanskelig. Men nei, det er ikke umulig. 

Beklager at jeg er så dønn ærlig. Ønsker deg uansett lykke til,  du må først og fremst gjøre deg tilgjengelig på markedet. (Det nytter ikke å sitte alene hjemme og vente på at "den rette" skal bryte seg inn døra di) 😘

Takk for ærligheten din. Hadde du sagt dette til meg for 5 år siden, så hadde jeg kollapset mentalt. Selv om jeg merker at det var tungt å lese det du skriver, så verdsetter jeg at du gir meg litt håp. 

Anonymous poster hash: 4dd6a...ff6

Gjest 4dd6a...ff6
Skrevet
Griever skrev (3 timer siden):

Så bra! Jeg hadde med ganske mye bagasje fra barndommen. Jeg tror ikke jeg hadde hatt sjanse til å rydde opp i det kaoset på egenhånd. Livet er veldig mye enklere, og jeg er mye mer meg, etter at jeg fikk hjelpen jeg behøvde.

Dette klarer du 👍👍

Takktakk!

Skrevet (endret)
Griever skrev (33 minutter siden):

Jeg prøver bare å gi et riktig bilde.

Man kan være en god partner selv om man er ufør. Men det er egentlig ikke det som det her er snakk om. Men om man har lyst til å bli sammen med en som er det. Og det er det de færreste som har. 

Man kan selvsagt være en flott person selv om man bor i kommunal bolig likevel, poenget mitt er at det ikke akkurat fører til at man får større sjans hos damer med å bo i en slik. 

Jeg tror deg ikke på at det er en haug av damer som ikke avskrekkes av en uføretrygd. 

Det kan sikkert være som du sier at 2 uføre kan støtte hverandre. Likevel så tenker jeg at man blir 2 personer som går oppi hverandre hele dagen, som har sine spesifikke behov. Det kan fort bli gnisninger av sånt. 

Jeg sa ikke at det ikke var muligheter, men mulighetene er svært innskrenket. 

Endret av leticia
Skrevet
Gjest 4dd6a...ff6 skrev (6 minutter siden):

Takk for ærligheten din. Hadde du sagt dette til meg for 5 år siden, så hadde jeg kollapset mentalt. Selv om jeg merker at det var tungt å lese det du skriver, så verdsetter jeg at du gir meg litt håp. 

Jeg tror du først og fremst må komme deg ut og treffe folk. Hvem vet, kanskje du treffer noen på det varig tilrettelagte arbeidet? 

Klem ❤️ 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
leticia skrev (4 minutter siden):

Jeg sa ikke at det ikke var muligheter, men mulighetene er svært innskrenket. 

Og jeg var uansett først! 😉

Endret av trn100
Skrevet
leticia skrev (Akkurat nå):

Denne trenger en utdypning... - skjønner ikke.

Var bare en aldri så liten spøk... Jeg er lett beveget! 😉

Skrevet (endret)
leticia skrev (17 minutter siden):

Jeg tror deg ikke på at det er en haug av damer som ikke avskrekkes av en uføretrygd. Nå kjenner ikke jeg så mange uføretrygde, men av de jeg vet om, så er alle de uføretrygdede mennene single, mens damene er i forhold med menn som ikke er uføretrygdede. 

Jeg kjenner en del, og vet om mange via en tidligere jobb, da jeg arbeidet noen år innen rask psykisk helsehjelp. Av de jeg kjenner tror jeg ikke jeg kjenner noen som er single, og en av kameratene mine som er ufør fikk nettopp barn med sin samboer han møtte for et par år siden. Nå er det ikke som at jeg satt å førte noen oversikt over hvor mange uføre brukere som fant seg partner etter at de fikk uføretrygd, men en betydelig andel av dem var gift eller hadde samboer.

Men jeg beskylder deg ikke for å være ugrei eller noe slikt, altså. Jeg har bare ikke observert noe som gjør at jeg tror det er like mørkt som deg :)

Endret av Griever
Skrevet
Griever skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner en del, og vet om mange via en tidligere jobb, da jeg arbeidet noen år innen rask psykisk helsehjelp. Av de jeg kjenner tror jeg ikke jeg kjenner noen som er single, og en av kameratene mine som er ufør fikk nettopp barn med sin samboer han møtte for et par år siden.

Men jeg beskylder deg ikke for å være ugrei eller noe slikt, altså. Jeg har bare ikke observert noe som gjør at jeg tror det er like mørkt som deg :)

Okay, jeg har en annen erfaring enn deg. Men dette du skriver her er jo positivt for trådstarter og andre som måtte være i samme situasjon som han 😃

Var hun ufør hun også? Samboeren til kameraten din? 

Skrevet
leticia skrev (2 minutter siden):

Ja typisk  - og du som vet jeg er i et forhold og alt 😘🙃

Vet jo det da! Håper han sier like mye pent til deg som jeg ville ha gjort!? Ha en riktig god helg! 🙂

• Hjerte 1
Gjest 4dd6a...ff6
Skrevet
leticia skrev (23 minutter siden):

Jeg tror du først og fremst må komme deg ut og treffe folk. Hvem vet, kanskje du treffer noen på det varig tilrettelagte arbeidet? 

Klem ❤️ 

Du har rett. Jeg må bare først komme meg i en arbeidsplass selv om det er tilrettelagt og få meg en fin leilighet som ikke ser så herjet selv om det er en kommunal bolig. Og så må bare jeg krysse fingrene at det finnes damer der ute som klarer å se gjennom bakgrunnen min og heller se på min personlighet, verdier og hva jeg brenner for. 

Skrevet
leticia skrev (4 minutter siden):

Var hun ufør hun også? Samboeren til kameraten din? 

Delvis, som jeg har forstått det. Jeg har faktisk aldri spurt om detaljene. 😅 Veit ho jobber noe da. Kameraten min har vært ufør i nærmere 10 år nå.

Skrevet
trn100 skrev (1 minutt siden):

Vet jo det da! Håper han sier like mye pent til deg som jeg ville ha gjort!? Ha en riktig god helg! 🙂

God helg til deg også 🥰 

Skrevet
Gjest 4dd6a...ff6 skrev (3 minutter siden):

Du har rett. Jeg må bare først komme meg i en arbeidsplass selv om det er tilrettelagt og få meg en fin leilighet som ikke ser så herjet selv om det er en kommunal bolig. Og så må bare jeg krysse fingrene at det finnes damer der ute som klarer å se gjennom bakgrunnen min og heller se på min personlighet, verdier og hva jeg brenner for. 

Det kan fort gå godt 🥰

Jo mer du får frem hvem du er, og hva du står for, jo enklere vil det være å få innpass hos damene 🥰

• Hjerte 1
Skrevet
Griever skrev (10 minutter siden):

Delvis, som jeg har forstått det. Jeg har faktisk aldri spurt om detaljene. 😅 Veit ho jobber noe da. Kameraten min har vært ufør i nærmere 10 år nå.

Det viktigste er tross alt hva de har sammen, jeg bare lurte siden det var snakk om uføre som finner hverandre 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...