MrL Skrevet 4. oktober Skrevet 4. oktober Atib Azzad skrev (10 minutter siden): [...]Last month, Labour councillor Rukhsana Ismail became the mayor of Rotherham, a town in South Yorkshire in the north of England, and she will serve as mayor for the remainder of 2025 and into 2026. Since then, a multiple posts have been shared across social media platforms containing false information about her. These range from claims that Ismail is a refugee from Pakistan who was granted UK citizenship, and that she gave her first speech as mayor in Urdu, not English. Other claims state that she cannot speak English. All of these are false. [...]Her appointment as mayor, however, has subjected her to racist vitriol on X from numerous far-right accounts and trolls, who have used the social media platform to accuse her of being "fanatical about Islam", "unable" to speak English and that a "new legislation was needed to ensure that only "English people" were allowed to occupy such posts. Most search results for her name on social media platforms are flooded with racist, Islamophobic remarks and far-right conspiracy theories. Javel? Jeg har ikke sagt hun ikke kan snakke engelsk. Så kommer man med det vanlige "de er bare islamfobier og rasister" tullet. I England er offisielt språk engelsk - dette er språket hun skal bruke når hun taler foran befolkning - ikke arabisk. 2 1
Atib Azzad Skrevet 4. oktober Skrevet 4. oktober 5 minutes ago, MrL said: Javel? Jeg har ikke sagt hun ikke kan snakke engelsk. Så kommer man med det vanlige "de er bare islamfobier og rasister" tullet. I England er offisielt språk engelsk - dette er språket hun skal bruke når hun taler foran befolkning - ikke arabisk. Jeg bare peker på at dette antagelig er en del av samme kampanje, inlegget ditt forteller oss ingenting om konteksten for denne talen, bare at den ikke holdes på engelsk, og antyder at dette er den nye normalen, hvis man skal bo i Rotherham må man lære seg arabisk eller flytte, som du skriver, som avslører hensikten med et slik klipp ute av kontekst.
MrL Skrevet 4. oktober Skrevet 4. oktober (endret) Atib Azzad skrev (17 minutter siden): Jeg bare peker på at dette antagelig er en del av samme kampanje, inlegget ditt forteller oss ingenting om konteksten for denne talen, bare at den ikke holdes på engelsk, og antyder at dette er den nye normalen, hvis man skal bo i Rotherham må man lære seg arabisk eller flytte, som du skriver, som avslører hensikten med et slik klipp ute av kontekst. Jeg tror det ville vært verdens minste overraskelse om arabisk blir hovedspråk i denne byen. Dette er samme by hvor pakistanske menn og muslimer systematisk voldtok 1400 - nesten bare hvite britiske jenter - over tiår mens det var dekket over av lokale myndigheter. Endret 4. oktober av MrL 4
Atib Azzad Skrevet 4. oktober Skrevet 4. oktober 18 minutes ago, MrL said: Jeg tror det ville vært verdens minste overraskelse om arabisk blir hovedspråk i denne byen. Dette er samme by hvor pakistanske menn og muslimer systematisk voldtok 1400 - nesten bare hvite britiske jenter - over tiår mens det var dekket over av lokale myndigheter. Men såfremt Rukhsana Ismail ikke var involvert i disse overgrepene, så har ikke disse to tingene mer å gjøre med hverandre enn at de deler etnisitet og religion. For det er vel ikke noe mer rimelig enn å peke på overgrepsstatestikken hver gang en mann velges til et eller annet verv, eller overgrephistorikken i kirken om noen som velges er kristne.
MrL Skrevet 4. oktober Skrevet 4. oktober Atib Azzad skrev (9 minutter siden): Men såfremt Rukhsana Ismail ikke var involvert i disse overgrepene, så har ikke disse to tingene mer å gjøre med hverandre enn at de deler etnisitet og religion. For det er vel ikke noe mer rimelig enn å peke på overgrepsstatestikken hver gang en mann velges til et eller annet verv, eller overgrephistorikken i kirken om noen som velges er kristne. Innsatt muslimsk ordfører fra et regjeringsparti som etter intern policyer ikke en gang lar folk kritisere Islam. Selvsagt henger alt sammen. Dette har ingenting med vanlige "menn" å gjøre, disse småjentene er voldtatt som direkte resultat av Storbritannias innvandringspolitikk. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå