Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ikke fått sluttoppgjøret.

Gjest 47fa8...9eb

Anbefalte innlegg

Gjest 47fa8...9eb
Skrevet

Jeg hadde min siste arbeidsdag 10. august. Fikk utbetalt min siste lønn 11. august. 

Og i dag, 11. september fikk jeg heller ikke sluttoppgjøret mitt. Sendte mail, men fikk til svar at jeg ikke var avsluttet, og viste til saksbehandleren for sluttoppgjøret som er umulig å få tak i.

Er det noe grense på hvor lenge det skal gå? Er snakk om et stort sykehus, ikke et polsk håndverkerselskap. 

Anonymous poster hash: 47fa8...9eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke unormalt i offentlig sektor at sluttoppgjøret kommer inntil to måneder etter siste arbeidsdag (det vil si 11. oktober). Ferieloven sier bare at du skal ha feriepenger på siste ordinære lønningsdato eventuelt ved "det avsluttende lønnsoppgjør", ikke noe om når det lønnsoppgjøret skal skje. Tariffavtaler har noen ganger regulert dette nærmere, men Spekter-tariffen har ikke det. 

Skrevet
Gjest 47fa8...9eb skrev (På 11.9.2025 den 17.33):

Jeg hadde min siste arbeidsdag 10. august. Fikk utbetalt min siste lønn 11. august. 

Og i dag, 11. september fikk jeg heller ikke sluttoppgjøret mitt. Sendte mail, men fikk til svar at jeg ikke var avsluttet, og viste til saksbehandleren for sluttoppgjøret som er umulig å få tak i.

Er det noe grense på hvor lenge det skal gå? Er snakk om et stort sykehus, ikke et polsk håndverkerselskap. 

Anonymous poster hash: 47fa8...9eb

Står det noe i sluttavtalen om når det skal bli utbetalt?

Hvis du er arbeidsledig og søker støtte hos Nav så kan det ha betydning for hvilken måned sluttoppgjøret blir utbetalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...