Gå til innhold

Fornuftig pris på Nvidia RTX 4070 Super ti?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! 

Jeg vurderer å oppgradere skjermkortet (RTX 3070) jeg har nå til RTX 4070 Super ti. Hva er fornuftig/veiledende pris på det? Om jeg velger å kjøpe brukt via Finn, hva er fornuftig pris da? Det haster ikke så jeg har tid til å vente på et godt tilbud.

EDIT: jeg spiller på 1440p oppløsning og har ingen planer om 4K. Skjermen min er 27" med standard 2560x1440, 165 Hz.

Endret av Boing_80
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For RTX 4070 Ti Super (16GB), så vil jeg tro brukt pris kan være 6000-7000. Tingen er at en kan kjøpe en ny RTX 5070 Ti for 10000-11000. Og den har ca 15% høyere verdi.

Endret av Svein M
  • Liker 1
Skrevet (endret)

AMD kort er undervurderte. Forstår fanboys og alt sån altså,men hvor lojal skal man være mot et enormt grådig selskap?

Endret av Shoxx
  • Liker 2
Skrevet
Shoxx skrev (1 time siden):

AMD kort er undervurderte. Forstår fanboys og alt sån altså,men hvor lojal skal man være mot et enormt grådig selskap?

Det handler ikke om fanboyism fra min side, men heller at jeg har hatt stor glede av Nvidia kort, og alt annet er skummelt. For eks. bruker jeg Nvidia Inspector flittig. Kjenner ikke til om noe slikt er mulig på AMD-kort. Dette er sikkert ting jeg kan finne ut av, men har ikke engasjert meg særlig. DLSS har funket utmerket for meg så langt. Når jeg installerer drivere for skjermkortet debloater jeg med NVCleaninstall. Har fungert utmerket. Vet ikke om det er behov eller mulig på AMD-kort.

Skrevet
Svein M skrev (1 time siden):

For RTX 4070 Ti Super (16GB), så vil jeg tro brukt pris kan være 6000-7000. Tingen er at en kan kjøpe en ny RTX 5070 Ti for 10000-11000. Og den har ca 15% høyere verdi.

Har ikke råd nå. Må i så fall spare.

Skrevet
Shoxx skrev (På 27.8.2025 den 13.31):

Vil du utdype litt mer om hva du mener og argumenter for valg av AMD skjermkort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...