Gå til innhold

Skal ha en ny TV som PC-skjerm: 42" LG C4 eller 43" Philips 43PUS8949?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kort og greit, så er det jo ingen tvil om at 42" LG C4 er av ypperste kvalitet mtp det meste og at det er TV'en "alle" bør kjøpe fordi den er så bra. Jeg leser dog om noen som er fornøyde med Philips 43PUS8949 som PC-skjerm til litt allsidig bruk, noe som passer meg ypperlig. Men! Er LG C4 virkelig 4000kr bedre og SÅ mye bedre enn Philips 43PUS8949?

Saken er nemlig den at jeg skal bruke skjermen til litt mer allsidige ting: office (skriver en del, regneark osv.), kreativ jobbing, multitasking, noe foto- og filmredigering, livestreaming, se på filmer og serier samt spille noen low-key, ikke-FPS type spill. Ikke har jeg noen nyere konsoller heller, men jeg vurderer å skaffe meg Switch 2 om 1-2 år.

Rommet mitt er relativt lysbeskyttet (har lystette gardiner), men godt belyst ellers.

For uvitemde meg, så ser det virkelig ikke ut som om C4 er 4000kr mer verdt enn Philips TV'en, så derfor spør jeg dere om råd og tips ang. dette, da det var ingen reviews å finne av Philips TV'en på youtube. Kun på kjøpesider...

Jada, jeg vet at det finnes 43" PC-skjermer, men da må jeg også opp flere hakk i pris. SÅ kravstor er jeg ikke på specs og detaljer.

Det må være maks 42-43" fordi det er akkurat det jeg får plass til uten at det blir plassproblemer. 

TV-lyd er irrelevant for min del da jeg har ekstern lydoppsett uansett. Det sammed med ambilight, som jeg leser kan skrus av uten problemer. 

Jeg bruker for øyeblikket 32" Gigabyte M32Q, som er en knallbra skjerm for min del, men den er akkurat for liten, spesielt når jeg har folk over for å se på film og spille noe retro/multiplayerspill... Jeg er innforstått med at bildekvaliteten kan bli noe dårligere med TV vs. skjermen jeg har, men det går bra.

Jeg hadde for øvrig en 55" C1 som jeg brukte som PC-skjerm før jeg solgte den når jeg flyttet. Den var selvfølgelig tipptopp til mitt bruk og fantastisk bildekvalitet på den. Men... å skrive på den skapte til tider hodebry pga. refleksjonene/glossydelen/"se meg selv" i skjermen. Vil det være enda verre med panelet til Philips TV'en eller noe bedre? 

Jeg har budsjett til 42" C4, men det hadde også hjulpet å spare 4000kr...

Så, har dere noen tanker ang. dette?

Endret av squaddie
Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 8/6/2025 at 7:29 AM, squaddie said:

Jeg bruker for øyeblikket 32" Gigabyte M32Q, som er en knallbra skjerm for min del, men den er akkurat for liten, spesielt når jeg har folk over for å se på film og spille noe retro/multiplayerspill...

Jeg er i omtrent  samme situasjon som deg. Eneste som skiller er at jeg ikke gamer.

Når det gjelder LG OLED vs Philips , så vet jeg at LG er meget bra som TV , og fantastisk som monitor. Tilbakemeldinger jeg har sett på Philips er at den er god som TV , men ikke mere en brukbar som monitor. Tror de har en monitor utgave av 43" TV'en.

Har en 32" 4K skjerm som jeg er meget fornøyd med. Det er bare det at jeg vil ha noe som er litt større. Har sett på 42" TV som kan brukes som skjerm , men klarer bare ikke den størrelsen. 42" blir bare for stort 😒

Nå har heldigvis Samsung nylig lansert en 37" skjerm som skulle være midt i blinken , iallefall for meg.

https://www.komplett.no/product/1320211/datautstyr/skjermer/skjermer/samsung-37-viewfinity-s8-4k-skjerm-s37d800#

Hvis du skroller ned på siden her , så ser du tilbakemeldinger fra brukere so har kjøpt skjermen :

https://www.amazon.com/Samsung-ViewFinity-Resolution-Adjustable-LS37D800UANXZA/dp/B0F1ZBTZCS?th=1

Samsung har nylig lansert en Curved versjon av skjermen.

Jeg er litt i tenkeboksen , og håper på en OLED versjon ......😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...