backtoback Skrevet 4. august Skrevet 4. august Noen forslag? Fungerer det å bruke Google "Gift Card" og "Gift Code" i Norge? Hvor får man eventuelt tak i det?
backtoback Skrevet 4. august Forfatter Skrevet 4. august (endret) oddeh skrev (3 timer siden): https://www.paypal.com/us/gifts/brands/google-play Dette er en amerikansk side der jeg må kjøpe gavekortet i USD. Jeg finner ingen tilsvarende side på PayPals norske side, hvor jeg kan kjøpe gavekort i NOK. Prisen på Appen er i NOK når jeg logger meg inn på Google Play. Jeg er litt usikker på om det kommer til å fungere -- fant denne informasjonen: Sitat Redeem in country of purchase Terms apply. Card is valid only in original country of purchase. Source: https://play.google/giftcards/ Er det mulig å kjøpe Google Play gavkort/gavekode i dagligvarebutikker? Edit 1: Jeg har nettopp vært innom Kiwi, de hadde 20-30 fysiske gavekort (Xbox, Playstation, etc.) men ikke Google Play. Neste gang jeg er innom Coop Extra og Rema skal jeg spørre der også. Edit 2: Hos G2A viser det seg at man ikke kan velge "Norway" (nærmeste var "Europe") og fikk beskjeden "Can't be activated in Norway"... veldig merkelig. https://www.g2a.com/google-play-gift-card-25-eur-google-play-key-europe-i10000001041018 Endret 4. august av backtoback
toralfb Skrevet 5. august Skrevet 5. august Usikker på om Google gavekort selges i Norge? Men, Paysafe kort selges i mange butikker. De skal også kunne benyttes mot Google Play. https://www.paysafecard.com/en-gb/news/how-to-pay-with-paysafecard-on-google-play/ 1
backtoback Skrevet 6. august Forfatter Skrevet 6. august @toralfb, takk for tipset, dette ser lovende ut. Nå må jeg bare finne en butikk selger slike forhåndsbetalt kuponger (eng. voucher). What is PaysafeCard? Spoiler Sitat What is PaysafeCard? PaysafeCard is a popular prepaid payment method that operates in around 50 countries worldwide. With PaysafeCard, you can use cash to pay online. All you need to do is buy a prepaid voucher from a local store and enter the voucher’s code at the online checkout. PaysafeCard is the name of your online account, which you can use to buy PaysafeCard vouchers digitally. PaysafeCard lets you make transactions on Google Play without entering your bank card details. It's a convenient and secure way to purchase your favourite apps, games, and in-app content.
NorsknRev Skrevet 6. august Skrevet 6. august (endret) Mulig at Narvesen og MIx etc. fortsatt selger forhåndsbetalte Visa/MC. Et lite ord om sikkerhet hos Google: jeg betalte dem 32 kroner her om dagen, og da måtte jeg bruke BankID for å få gjennom transaksjonen. Endret 6. august av NorsknRev
backtoback Skrevet 6. august Forfatter Skrevet 6. august Det ser ikke ut til at jeg kan bruke PaysafeCard. Når jeg logger inn på Google Play Store på mobilen dukker ikke det opp som et betalingsalternativ -- jeg fikk kun disse valgene: Add card (Card number, MM/YY, Security code) Add PayPal (PayPal email address) Redeem code (Enter code, Scan gift card) Slik burde det ha sett ut i følge PaysafeCard: Rart at "Redeem code" er på listen, jeg har jo ennå ikke klart å finne noen steder som selger kode eller gavekort som fungerer i Norge. PayPal-konto: Så prøvde jeg å opprette en PayPal-konto, men det gikk rævva. Etter mye fram og tilbake med epost, passord, epost-bekreftelse, telefonnummer, SMS-bekreftelser, VISA kortnummer, bankkontonummer, BankID, m.m. , skar alt seg da jeg skulle skanne en QR-kode på laptop-skjermen. Kamera-appen på mobilen klarte ikke å gjenkjenne QR-koden (noe mine gamle mobiler klarte fint). Og uten dette steget fikk jeg bare feilmeldinger når jeg prøvde å overføre penger fra banken til PayPal. Søkte litt på nettet og fant at løsningen er å bruke Google Lens appen til QR-skanning. Men hos PayPal fant jeg ingen valg hvor jeg kunne skanne QR-koden på nytt. Så enden på visa ble at jeg slettet kortnummer, bankkonto og hele PayPal-kontoen. Om et par dager er jeg kanskje i humør til å lage en ny PayPal-konto
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå