Gå til innhold

Playstation VS PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, ska du bare spille og vil ha så lite problemer som mulig? Da kjøper du deg en konsoll og koser deg med d. Men en PC gir det så mye, mye mer...samtidig som den koster deg både mer tid og penger. En PC er som et kjæledyr som krever et visst ansvar (oppgradering, vedlikehold, etc) for å holde liv i. En konsoll bare plugger man inn og begynner å spille. Men på lengre sikt er det nok PCen som gir deg mest tilbake.

 

Når det gjelder grafikk er en konsoll som regel uoppgraderbar og vil være omtrent på samme nivå hele tiden. På en PC kan man oppgradere og stadig ha d siste innen 3dgrafikk, forutsatt at man har råd til å oppdragere da.

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

Skal du KUN spille, kjøp deg en Xbox. Har du masse penger og/eller interesse for data, kjøp deg en skikkelig god PC.(bare husk at det kan bli dyrt på sikt med en PC når du først blir hekta på hardware som meg. :p)

 

Er visst enig om det..

Endret av Swixz
Lenke til kommentar

Den største fordelen med PC er grafikken. Første person skytespill fungerer også mye bedre på en PC. Det samme gjør strategispill.

 

Ulempen med PC er at den må oppgraderes med hjevne mellomrom for at den skal kunne fungere godt i de nyeste spillene.

 

Fordelen med X-box og Playstation er at du slipper å tenke på å holde den oppdatert. Mange vil også mene at spillopplevelsen blir større i kategorier som bilspill. Dette fordi at en TV-skjerm som oftest er større enn en PC-skjerm. Playstation og X-box har i tillegg innebygget DVD-spiller. Denne DVD-spilleren er ikke god, men likevel god nok for de fleste.

 

Personlig ville jeg valgt PC, pga. overlegen grafikk + at spillopplevelsen etter min mening er bedre i nesten alle spillkategorier enn X-box og Playstation.

Lenke til kommentar

tja..det er laxed med en konsoll åsså..... da kan man bare laxen i sofan å spise godteri og kose seg, like gode mulgheter for å spille multiplayer spill etc åsså og grafikken er som regel bedre enn en pc til rundt 10.000....... så hvis man bare skal ha underholdning\spill, ville jeg (objektivt) kansje valgt en konsoll.... *syns ps2 kontrollene er digg!* :D

 

personlig er det kun pc som gjelder for min del..... ;)

*PCen min :love: *

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg tar opp dette emnet er at jeg vurderer å skaffe meg en ny PC. Jeg er ikke så veldig hektet på spill at jeg vil bruke mangfoldige 1000 på å oppgradere maskinen for å henge med siste nytt... Derfor lurer jeg på å skaffe meg en rimelig maskin til surfing osv og muligens en Konoll til eventuelle spill...

Har PS2 LCD tv i bilen men ikke i huset. Så dere skjønner hva jeg er mest opptatt av:-) Bil og motor... :thumbup:

Hva er for øvrig det beste spillekonsollet på markedet? Er ikke det PS2?

Lenke til kommentar

Jeg har alltid foretrukket gaming på pc. Skal du absolutt ha konsoll vil jeg anbefale xbox, som med litt miksing også blir til en erstatning for dvd-spiller som også spiller alt annet av moderne filmformater (xvid, svcd etc.).

 

Husk hvor mye spill til konsoll koster. Jeg oppfordrer ikke til piratkopiering, men det funker alltid å kjøpe noen av de beste spillene som kommer til pc, og supplere med å laste ned de du ikke hadde råd til.

Endret av Nichotin
Lenke til kommentar
...Husk hvor mye spill til konsoll koster. Jeg oppfordrer ikke til piratkopiering, men det funker alltid å kjøpe noen av de beste spillene som kommer til pc, og supplere med å laste ned de du ikke hadde råd til.

Når en er inne på dette temaet. Hvor finner jeg websider med samling av "piratkopier". Er bla på jakt etter Need for speed underground...

Hysj, hysj... :innocent:

Lenke til kommentar
...Husk hvor mye spill til konsoll koster. Jeg oppfordrer ikke til piratkopiering, men det funker alltid å kjøpe noen av de beste spillene som kommer til pc, og supplere med å laste ned de du ikke hadde råd til.

Når en er inne på dette temaet. Hvor finner jeg websider med samling av "piratkopier". Er bla på jakt etter Need for speed underground...

Hysj, hysj... :innocent:

Fy! Skal ikke nevnes en gang... *ikke rapportert* :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...