Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

fyller drivstoff- pumpen/håndtaket kobler ut, selv om tanken ikke er full

Mr.M

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

har opplevd dette to siste gangene jeg har fylt, først på en Shell/ST1 stasjon (som hadde installert nye pumper siden forrige gang jeg var der), og i dag, på en Drive stasjon. Sistnevnte koblet ut 3 ganger før tanken var full. Dette er irriterende, for en taper vel litt mengde når det er stopp/start flere ganger.

har lurt på om jeg klemmer håndtaket på pistolen for hardt inn? Eller, kan være noe løst i påfyllingrøret ned til tanken som tidvis hindrer flyten?

Endret av Mr.M
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen pumper bare er slik. Man må holde pumpepistolen i helt bestemt vinkel, eller ikke klemme handtaket helt inn. Også variasjon på biler hvor god utluftinga er på påfyllingsrøret/tanken.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

har fylt på denne bilen flere år, uten å opplevd dette problemet.

men får se det an litt, kan være sammentreff med nye pumper, siden bare oppstått to siste gangene.

googlet at noen mente hvis man er for kjapp til å begynne påfylling før trykk/gass på tanken er utluftet eller noe, så kan sensoren i pumpeautomatikken tolke det som mottrykk å koble ut. Så han mente beste er å ta av tanklokket med en gang en har stoppet, så det får luftet ut mens man står å fikler med bankkortet og velger pumpe nr. osv.

mens andre opplever at må kun trykke inn håndtaket på pistolen halvveis for å få fylt opp uten avbrudd.

mye kan vel tyde på at sensorene er litt for "overfølsomme" :hmm:

Endret av Mr.M

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...