Baranladion Skrevet 31. juli Skrevet 31. juli (endret) Jeg tenkte jeg skulle dele hva jeg har funnet ut angående hvordan man skal navigere på dagbladets sider og i deres twitter og facebook poster. Veldig enkelt forklart, så er det ikke verdt å klikke seg inn, dersom det ikke står ett navn i overskriften. Jeg har laget noen eksempler, disse er ikke reelle, men laget i paint: Denne må du ligge unna, Messi er ikke klar for Arsenal, det er derimot mannen i bakgrunnen, gode gamle Geitar Strapha, som har blitt offensiv trener for Arsenals damelag. I artikkelen, vil det sannsynligvis nevnes at Messi har både sett Arsenals damer i en seriekamp, og tidligere hilst på Geitar i forbindelse med en vennskaps kamp. Står det derimot "Messi til Arsenal", så har det nyhetsverdi Eksempel to er fra politikkens verden: Her er det lett å la seg lure! Men Trump er ikke drept, det er derimot den stakkars mannen til venstre i bilde, Paul Itick. Han ble skutt under et mislykket ran i Delaware, 17 måneder etter at han var på Trump sitt rally i byen. Trump har foreløpig ikke kommentert hendelsen Står det derimot "trump er død" eller "Trump er drept", har det en nyhetsverdi På dagbladet facebooksider, så gjelder det samme, og her har jeg to eksempler jeg ikke har manipulert: Den første: Ingen navn, så ligg unna, så sant du ikke er veldig fan av en som var vikargitarist i Iron Maiden i 10 måneder, i 1975... Da kan det være interessant, men da hadde du heller ikke trengt dagbladet for å ha hørt om det. Den andre: Navn i nyheten, altså en artikkel som faktisk har nyhetsverdi. Endret 31. juli av Baranladion 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå