Gå til innhold

Kommentar: Tony Hawk forandret alt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg gikk på slutten av barneskolen da THPS kom (og jeg var en Sonic-gamer fra før av).

Dette hekta ganske mange av oss. Vi sykla hjem til hverandre og spilte dette etter skolen hos de som hadde Playstation, og kjøpte oss skateboard som vi forsøksvis dreiv og triksa med og rulla rundt på. Vi fikk snekre oss en miniramp for å ha i skolegården, og maste oss til å ha med bretta på klassetur til Oslo.

Musikken i spiller ble mer eller mindre førende for hva vi kom til å høre mest på ut ungdomstiden sjangermessig. Husker vi pausa spillet og gikk til menyen for låter og bare satt og hørte på. Nostalgien treffer veldig hardt når jeg hører disse låtene nesten 30 år senere! At Tony Hawk sin omgangskrets gjorde at dette gled over i Jackass etterhvert gjorde heller ingenting, vi var i den barnslige alderen da Jackass var konge.

Selve gameplayet var for oss ganske unikt også. Det fantes sikkert andre runde baserte spill med high-score-system, men dette spillet ga mulighet til å skape noe estetisk tilfredsstillende. En kickflip over i bluntslide kunne være like rått som 900 method, og vi koste oss med å utforske og leke i spillet. De første gjennomspillingene ga oss utfordringer med å finne alt og unlocked alt.

Når du unlocka en ny skater fikk man se en fet triksevideo av dem, og spesielt Rodney Mullen sin var helt rå. Bare det å se video på PlayStation på denne måten var ganske nytt og banebrytende for vår del 😄

Endret av 1Dr.E
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...