leticia Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Gjest 58040...2e5 skrev (11 timer siden): Jeg vil komme med en påstand; man er alene, uansett kjønn, fordi man velger det selv, av så mange grunner. Alle som er bitre og hatefulle har blitt det av en grunn, spørsmålet er om de velger å konfrontere disse vanskelige følelsene og holdningene, eller om de fortsetter å ernære det og pakke seg inn i offermentaliteten. Om man gjør sistnevnte tar man et indirekte valg om å være alene, samtidig som man skylder på samfunnet og alle rundt seg for at ting har blitt som det har blitt. Jeg er enig i påstanden din. Det jeg reagerte på er hvordan man velger å omtale kjønn så forskjellig. Høres ut som bitre menn er kvinners feil, mens bitre kvinner bare kan skylde seg selv... - slike holdninger vil jeg kalle for misogynisme. Jeg mener som deg (hvis jeg forstår deg rett) at man får seg ikke en kjæreste hvis man fremstår bitter og hatefull, og det gjelder selvsagt begge kjønn. Såkalt looksmaxxing som TS skriver at femcels holder på med, (jeg måtte faktisk google det, aldri hørt begrepet før) er jo noe menn også driver på med, selv uten å ha blitt avvist. (Bygge muskler på treningssenter som et eksempel)... 2
Gjest 58040...2e5 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden leticia skrev (2 timer siden): Jeg er enig i påstanden din. Det jeg reagerte på er hvordan man velger å omtale kjønn så forskjellig. Høres ut som bitre menn er kvinners feil, mens bitre kvinner bare kan skylde seg selv... - slike holdninger vil jeg kalle for misogynisme. Jeg mener som deg (hvis jeg forstår deg rett) at man får seg ikke en kjæreste hvis man fremstår bitter og hatefull, og det gjelder selvsagt begge kjønn. Såkalt looksmaxxing som TS skriver at femcels holder på med, (jeg måtte faktisk google det, aldri hørt begrepet før) er jo noe menn også driver på med, selv uten å ha blitt avvist. (Bygge muskler på treningssenter som et eksempel)... Du forstår meg rett, ja. Slike holdninger vil jeg også kalle misogynisme, det tror jeg de fleste vil? Den type holdninger du sikter til kommer gjerne fra allerede bitre og hatefulle menn. Problemet her er jo at disse mennene ikke ser oss kvinner som mennesker, de ser på oss som et helt annet vesen enn de selv, med manglende forståelse for hvordan mennesker tenker, reagerer og handler, hvordan erfaringer i livet former oss, hvordan barndom og oppvekst i stor grad former oss og det faktum at vi ikke har ansvar for hva som skjer med oss når vi er barn og ungdom, samt hvor vanskelig det er å bearbeide traumer, tillitsvansker, problematiske relasjoner og lignende. De forstår heller ikke at psykiske problemer kan ramme kvinner, hvordan selvdestruktiv atferd fungerer (selv om de sannsynligvis har lignende atferd selv), det er så masse de ikke ser, nettopp fordi synet er så svart/hvitt. Bemerk at jeg ikke stempler "denne typen menn" som "incel" eller noe annet svada, men det er en generell manglende forståelse for mennesket og hvordan vi fungerer, og dette er noe man fint kan få hjelp til å forstå i terapi. Jeg tror også at enkelte sliter med å føle empati for andre, ikke bare kvinner men også andre menn, og derfor kan de også være "flinke" til å dra ned andre menn i disse kaninhullene på internett. Så vil kanskje "denne typen" påstå selv at de blir avskrevet og ikke lyttet til. Det er svært forståelig at folk flest ikke vil lytte til noen som har ekstreme holdninger, da de som uttrykker disse holdningene ofte ikke ønsker motargumenter, men heller at andre skal overtales til å tenke nøyaktig det samme. Det sies at man kan ikke hjelpe noen som ikke vil hjelpe seg selv, og om en person ikke anerkjenner at de har et personlig problem som i stor grad er selvdestruktivt, så kommer man ingen vei med å diskutere det eller prøve å hjelpe. De selv tror at det er fordi man ikke vil "erkjenne sannheten" eller at det blir "ubehagelig", men det eneste ubehagelige her er jo at denne personen ødelegger så mye for seg selv. Det er bare tragisk. Looksmaxxing viser hvor feil fokuset ligger. Det å føle seg vel i egen kropp og like sitt eget speilbilde er viktig, og det at utseende og kropp ikke spiller noen rolle på datingmarkedet skal jeg ikke påstå, for joda, det gjør det. Men i det lange løp glemmer man hva som er viktig, og jeg tror ikke de vet hva som skal til for å bevare en langvarig, kjærlig relasjon, når fokuset ligger så mye på utseende. Det er ikke hvordan kroppen og ansiktet ditt ser ut som bedømmer hvor stødig og trygt forholdet blir, om det nå er forhold man ønsker, jeg tror kanskje "looksmaxxing" handler mer om økt sjanse til korte og mange affærer, enn en langvarig, god relasjon? Man skal være forsiktig med å gi seg selv for mye skyld om man gang på gang opplever at samfunnet behandler en dårlig, men man skal også være forsiktig med å skylde på absolutt alle andre og ikke gå noen runder med seg selv for å se om det er noe man kan få kontroll på selv. Du kan kontrollere egne holdninger, selvtillit, hvordan du ser livet, hvordan du er som menneske, men du kan ikke kontrollere hvordan andre behandler deg, og det er arrogant å tro at man vet nøyaktig hva andre tenker og føler. For eksempel om man blir avvist, så er det spesielt å tenke "det er fordi jeg er stygg", for det kan du umulig vite med mindre personen sier det rett ut. Det kan være at du blir avvist fordi personen er håpløst forelsket i noen andre, er usynlig syk og ikke har et ønske om å etablere seg, vedkommende trives best alene, de har en livsstil som gjør det vanskelig å ha en partner, det er mye som foregår i livet, eller så er de jo bare ikke interessert, noe som i seg selv er uproblematisk. Da er det ikke meant to be, man går videre. Anonymous poster hash: 58040...2e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå