Torjus212 Skrevet i går, 10:54 Skrevet i går, 10:54 Hei igjen godfolk. Jeg lagde en tråd i mai der jeg fikk mye god hjelp av dere etter jeg kjøpte en bil av forhandler der jeg fikk motor lampe og mye styr rett etter kjøp. Jeg har gått etter deres råd til reklamasjons klage mot forhandleren. Men det går ikke akkurat silke mykt. Håper dere kan gi meg noen gode råd. Her er det han sier. dette er da AC som ikke fungerte når jeg kjøpte bilen. Jeg har da fraktet bilen min til han som er 200 km unna meg. For at han skal ha den på sitt verksted. på verkstedet sier de det trengs en ny AC kompressor i bilen. Forhandler mener da at jeg burde betale 5000kr for dette. Selv om jeg har klaget på dette ved reklamasjon. Han sier at dette blir en stor teknisk oppgrader for meg som kunde. Og at det er gull verdt. Men er ikke dette bare en reparasjon? Altså AC vil jo fungere etter dette her. som er problemet her. Som jeg ser det skal ikke jeg betale noe som helst. På grunn av forbrukerkjøpsloven. Han prøver vel også å si at han kunne ha satt inn en brukt kompressor som en måte å argumenter for at jeg skal bidra med 5000kr for ny kompressor. Sier også at dette øker bilens tekniske verdi. han sier at mange ganger går det slik og han får med seg kjøperen til å bidra litterande. Da alle skjønner at bilen er/blir bedre enn det var i utgangspunktet. I Finn annonsen står det at det er AC i bilen. Fin og velholdt står det til og med. har skrevet til han om han ikke vil betale hele kostnaden selv så vil jeg heve kjøpet. nå er han tydeligvis ferdig med å diskutere dette med meg. Og at jeg må eventuelt ta dette med videre. Han er da heller ikke villig til å ta tilbake bilen. Er det noe dere lurer på angående dialogen jeg har hatt med denne forhandler så ikke nøl med å sende en melding i tråden. Svarer så fort jeg kan. setter stor pris på alle tips dere kunne ha til meg.
Hanhijnn Skrevet i går, 11:48 Skrevet i går, 11:48 Ta kontakt med Forbrukerrådet, og se om du kan få en prinsipiell uttalelse fra dem, så tenker jeg det løser seg. IKKE aksepter noe av de bortforklaringene som selgeren prøver seg med. 1
Torjus212 Skrevet i går, 11:53 Forfatter Skrevet i går, 11:53 Hanhijnn skrev (4 minutter siden): Ta kontakt med Forbrukerrådet, og se om du kan få en prinsipiell uttalelse fra dem, så tenker jeg det løser seg. IKKE aksepter noe av de bortforklaringene som selgeren prøver seg med. Skal prøve på det. Men er ikke forbruker rådet mellom private? Siden dette er næring og privat? Kan hende jeg tar feil
Hanhijnn Skrevet i går, 12:47 Skrevet i går, 12:47 Torjus212 skrev (53 minutter siden): Skal prøve på det. Men er ikke forbruker rådet mellom private? Siden dette er næring og privat? Kan hende jeg tar feil Du tar nok feil der. Forside – Forbrukerrådet 1
toralfb Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Torjus212 skrev (7 timer siden): Hei igjen godfolk. Jeg lagde en tråd i mai der jeg fikk mye god hjelp av dere etter jeg kjøpte en bil av forhandler der jeg fikk motor lampe og mye styr rett etter kjøp. Jeg har gått etter deres råd til reklamasjons klage mot forhandleren. Men det går ikke akkurat silke mykt. Håper dere kan gi meg noen gode råd. Her er det han sier. dette er da AC som ikke fungerte når jeg kjøpte bilen. Jeg har da fraktet bilen min til han som er 200 km unna meg. For at han skal ha den på sitt verksted. Prøv først Forbrukerrådets ferdige klagebrev. https://www.forbrukerradet.no/forside/bil/kjop-og-salg-av-bil/misfornoyd-med-kjop/ Å ta saken til Forbrukertilsynet kan være mulig, men ventetiden er 10-12 måneder. Å betale 5000 kr og få tilbake bilen med fungerende AC innen kort tid kan også ha en verdi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå