vegaast96 Skrevet 13. mai Skrevet 13. mai Hei, Jeg planlegger å kjøpe kajakk snart, og i nær fremtid vurderer jeg også å anskaffe en tilhenger som kan brukes til hageavfall og annet transportbehov. Jeg har mulighet til å kjøpe takbøyler og kajakkstativ for takmontering, men siden jeg allerede skal investere i en tilhenger, ønsker jeg å unngå unødvendige kostnader. Derfor lurer jeg på: Finnes det en trygg måte å frakte en kajakk på en vanlig tilhenger? Jeg har sett bilder av folk som gjør dette, men er usikker på hvor sikkert det egentlig er. Transporten vil kun foregå på lokale veier, ikke motorvei. Er det noen spesielle tilhenger å anbefale? Ser etter brukt, har ikke mulighet til å bruke noe mer en 10k. Setter pris på råd og erfaringer!
Mag ne Skrevet 13. mai Skrevet 13. mai (endret) Tenk på lengden, mange tilhengere er for korte. Kajakk av glassfiber er skjøre, så det krever litt å få den festet og beskyttet bra nok. Kanskje kajakkfeste på hengeren, men en lett henger kan "sprette" mye mer enn en bil så jeg vet ikke.. Plast er mye enklere å håndtere og transportere vil jeg si. Jeg har brukt begge typer, men plastkajakk er det jeg har selv nå, og slenger på hengeren ved behov. Uten lem foran og bak, to stropper, ferdig. Endret 13. mai av Mag ne 1
vegaast96 Skrevet 13. mai Forfatter Skrevet 13. mai Skal ha plastkajakk, så om det blir noe riper er jeg ikke bekymret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå