TheHvidsten Skrevet 5. mai Del Skrevet 5. mai Jeg har satt opp en webserver-container i TrueNAS og koblet den til en volum-mappe. Containeren opprettet noen initielle filer med "www-data" som eier og gruppe, med 644-tilganger (rw-r--r--), og 755 (rwx-r-xr-x) for mapper. Jeg har laget en "credential group", volume_admin, som jeg har gitt tilgang til volum-mappen, med vedlagte ACL-innstillinger. Enhver bruker i "volume_admin"-gruppen kan nå navigere og lese filer i mappen... alt vel så langt. Brukere kan til og med opprette og kopiere nye filer og mapper... kjempebra! Men... Brukere har ikke tilgang til å redigere/skrive eksisterende filer. Hvordan kan jeg sette opp ACL for å tillate brukere til å redigere filer de ikke i utgangspunktet er eiere av? Jeg la også merke til at filer laget av meg var eid av "me:local_admin" (siden det er min primærgruppe). Finnes det noen måter å få filene til å bli eid av "www-data" slik at alle filene har samme eierskap, og ikke vil lage problemer i fremtiden? Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1952651-truenas-acl-og-fildeling/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå