Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Lære basisk matte som voksen.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en mann i slutten av 20 årene som tenker å forbedre matte kunnskapen min. Jeg har ikke gjort ferdig matematikk fra vgs og tenker og gjenoppta dette. Matematikk 1T er tanken men sånn jeg ser det nå er det alt for vanskelig å få til. Det er ikke nødvendigvis matten i seg selv jeg sliter med men heller mengden matte og all frustrasjonen det innebærer å jobbe seg gjennom all denne matten på egen hånd. Åpner jeg en mattebok blir jeg helt overveldet av alt jeg må gjøre. Kanskje jeg burde starte med en enklere mattebok for å forberede meg 1T. Har noen en bok anbefaling?

Hadde jeg hatt tilgang til oppmøte i klasserom hvor man går gjennom læreplanen med lærer tror jeg ting ville vært enklere. Å ha fast oppmøte noen ganger i uken tenker jeg kunne gjort veldig mye for meg men dette er ikke noen mulighet for i mitt fylke. Jeg har opplevd at det er litt artig å gjøre matte oppgaver med broren min så ser for meg at et student miljø kunne hatt samme effekt. 

Det er egentlig forunderlig at vgs oppfølgning for voksne er så dårlig i Norge. Fullføringsraten er rundt 80% for vgs i Norge så 1/5 gjør det ikke ferdig. Ville det ikke vært en stor gevinst da å investere i voksenopplæring? Dette er kanskje litt av sporing men kunne faktisk ikke finne et eneste parti som snakket om dette når jeg gikk gjennom partiprogrammene til partiene på tinget. Ergrer meg at de som faller utenfor vgs i ungdommen "glemmes".    

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...