Gå til innhold

Spillgigantene Polygon og Giant Bomb går usikker fremtid i møte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Big fucking W for alle som er glade i spill. Disse folka har gitt en lang F i oss spillere i lang tid å prioritert sosial aktivisme fremfor å prioritert oss, kundene deres. De har spredt dritt å angrepet alle som ikke har svelga narrativet de har prøvd å pushe. Det gleder meg at de nå er ferdige. Flip burgere på macdonalds next for disse folka. Nydelig!
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Rikt at kotaku kommenter seg om andre som «fokus på generering av innhold til enhver pris». Det som har skjedd der i gården er noe med det tristeste jeg har sett fra en spillside.

Skrevet

Som vi har skrevet om tidligere har eierne av Kotaku tvunget nettsiden mer i retning av guider og kvantitet over kvalitet, ja. 

Greit nok å ikke være enig i noens synspunkter. Det er alltid lov. Meg bekjent er det riktignok ingen der som har vært inkompetente eller som har skadet andre hos hverken Polygon eller Giant Bomb, og da føles det unødvendig å fryde seg over at folk mister jobbene sine. Spesielt i USA, der ting som grunnleggende helsetjenester ofte er for dyrt om man ikke har forsikring gjennom jobb. 

• Liker 1
Skrevet
akelbo skrev:

Som vi har skrevet om tidligere har eierne av Kotaku tvunget nettsiden mer i retning av guider og kvantitet over kvalitet, ja. 

Greit nok å ikke være enig i noens synspunkter. Det er alltid lov. Meg bekjent er det riktignok ingen der som har vært inkompetente eller som har skadet andre hos hverken Polygon eller Giant Bomb, og da føles det unødvendig å fryde seg over at folk mister jobbene sine. Spesielt i USA, der ting som grunnleggende helsetjenester ofte er for dyrt om man ikke har forsikring gjennom jobb. 

Når du snur ryggen til ditt publikum, de som sørger for du faktisk har en jobb å gå til å i mange tilfeller skriver artikkel etter artikkel der du angriper dem. Polygon gikk all in under å etter gamergate 2014. Sier seg selv at når du konstant agriper store deler av ditt publikum at de kommer til å forlate deg. Jeg har absolutt 0 sympati med disse folkene, dette har de gjort mot seg selv og dette er konsekvensene av bevisste valg de har tatt.
Skrevet (endret)
On 5/3/2025 at 1:35 PM, akelbo said:

Det er mye konkurranse i bransjen, noe du sikkert vet godt selv. Ikke bare mellom de rivaliserende sidene som denne, men og youtubere og liknende entiteter, så å få de clicksene de trenger for å holde seg relevante er nok ikke det letteste, noe du sikkert vet mye mer om enn meg. Men, for å gjøre det bra, eller i hvert fall holde hodet over vann, så må de gjøre en innsats for det.

Men når folk ikke gjør jobben sin og de mister lesere har de virkelig seg selv å takke i mange, om ikke de fleste tilfeller og det tror jeg har skjedd med Polygon og Kotaku (Giant Bomb vet jeg alt for lite om).

"It's a business not a charity" er noe jeg ofter sier/skriver og det er nok sannheten. De valgte å gå en retning hvor de mistet lesere (kunder) og kan takke seg selv for det.

Noe off-topic: Tristeste var å se Destructoid med så mange proffe folk bli rævpult av gamur som tok over og ødela siden "til de grader".

Endret av Chaos_Niddhogg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...