Salvesen. Skrevet søndag kl 08:22 Skrevet søndag kl 08:22 Bjerknez skrev (Akkurat nå): Altså, det er sikkert en sikkerhetsmekanisme der, men da må den nok først treffe noe å da er skaden allerede skjedd. En gummipute full av skitt fra bakken blir presset mot bilen. I beste fall fikser man det med polering og i verste fall laher man bulk tvers over hele bilen. Målet er å unngå at porten funker i hele tatt når det står noe i åpningen. Så ja, og fikse dette i hardware er nok det beste og kanskje det enkleste. Man trenger bare en fotosensor ir sesnor etc. og et rele som bryter strømmen til motoren. Ikke spesielt elegant, men sikkert. Porten/garasjen min er sikkert minst 40 år gammel men den elektriske porten ble satt inn kanskje 15 år etter dette. Men allikevel er den da rundt 20-30 år gammel. Ismartgate har jeg montert i ettertid og ganske nylig for å integrere den med Homey Pro. Dette funker også utmerket, men som nevnt, ingen sikkerhetsmekanisme som gjør at porten stopper FØR den treffer noe. Aha, de jeg har vært borti har lys og releløsning slik du snakker om. Jeg hadde gått for noe slikt og gjerne kjøpt en med flere IO slik at du også kan monitorere status på releet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå