Gå til innhold

Produktaktivering av xp pro


mariuski

Anbefalte innlegg

nå har jeg innstallert og aktivert xp for N'te gang, og nå, som sist, måtte jeg ringe microsoft for å aktivere ettersom "nøkkelen" min ikke ble godkjent.

 

og selvfølgelig må jeg vente til 0800 i morgen med å få snakke med en konsulent.

 

Denne gangen poppet det opp et vindu etter restart av maskinen (jeg hadde endret innstillinger i BIOS igjen)

 

hva er vitsen med denne aktiveringen hvis man bare kan ringe inn å få det gjort, "no questions asked"?

 

flere som har lignende erfaring? :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

egentlig har jeg ikke skjønt så mye av den aktiveringa til MS jeg. for jeg mener når man har betalt en haug med penger og atpåtil må ringe til MS for å aktivere shiten også, så kan man jo begynne å lure litt. når jeg reinstallerer systemet så slipper jeg å aktivere noen ting for det ligger på recovery plata fra før. mener å huske at det var sånn.

Lenke til kommentar
Du kan alltids lage en ISO av din allerede lovlige windows XP-cd og legge inn corpfiles på den slik at du slipper å aktivere etter hver install og forandring.

det burde være en måte for oss med lovlig versjoner å slippe aktivering mer enn en gang.

videre BØR det være slik at en lisens kan brukes uproblematisk på en evt ny maskin. (hvis du feks har kassert den gamle. som meg)

Lenke til kommentar
Jeg har cleaninstallet en haug av ganger tidligere, og aldri blitt bedt om å aktivere XP i det hele tatt. Dette er en versjon fra 2001 riktignok, men allikevel... Ler litt da.

Dette er vel den engelske Corporat Edition tenker jeg, og den er jo ikke akkurat lovlig heller da, for oss "vanlige"...

Vel, i så fall ikke min feil, snarere Elkjøp. Jeg kjøpte min Home Edition der ;)

Endret av sjbnil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...