Gå til innhold

Hvordan oppnå 4K 120hz (GeForce Now) på ekstern monitor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne har nok høyere sannsynlighet for suksess med langt kraftigere hardware. Spørsmålet er hva «betydelig slitasje» betyr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OK. Nå sitter jeg her med min nye Lenovo laptop og tror/håper jeg har fått det til, med forbehold om at ikke skjermen/PC’en ikke driver gjøn. Kan dette sjekkes på en annen måte enn det som vises i vedlagte bilder?

IMG_4251.jpeg

IMG_4252.jpeg

Skrevet (endret)

Desktop mode og Signal mode skal nok matche og ikke være 1/4 som nå. Men vet ikke hvordan dette fikses, Du kan evt ta en kikk i Nvidia Control Panel som skal være installert .

Endret av ps5
Skrevet (endret)

Åpne dette testbildet i 100% (ikke full skjerm) så ser du om du kan resolve i 4k, du skal se tydelige vertikale linjer og selve bildet skal dekke ca 1/3 av bredden i 100%

chroma-444.png

Endret av ps5
Skrevet

Hvorfor ikke bruke Nvidias kontrollpanel som faktisk er laget helt spesifikt for den GPU-en i stedet for generiske Windows-kontrollpanel for grafikkinstillingene?

Skrevet

Og in game er ikke skjermen tilpasset 16:9, pluss at oppløsningen i menyen føles litt HD-ready-aktig ut. Marvel Rivals har ikke akkurat den råeste grafikken så der er jeg ikke helt sikker på hvordan det skal ses- og føles ut i 4k 120hz. 

Skrevet (endret)

3840x2160 er skjermens oppløsning, ikke velg høyere. 

I nvidia control panel skal det se slik ut:

image.png.d86b15e8ad72855558d597e94dd94e20.png

Endret av ps5
Skrevet

Jeg kom over noen tips på Reddit: 

sitater:

1. You need to scroll down further in the list to the PC resolutions.

2. right click the desktop -> display settings -> select your lg c2 -> advance display settings -> click the box under "refresh rate" and select 119.998hz for 120hz mode.

3. Selecting Deep Colour mode to 4k on the TV does the trick for me

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...