Gå til innhold

Lufting av Koolance


Anbefalte innlegg

Hei allvitere!

 

Jeg kjøpte et brukt koolance kabinett av den typen med en liggende radiator i toppen med 3 vifter ovenfor. Vanntanken med nedsenket pumpe står i bunnen av kassa. Det er cpu-gpu og hd-kjøler i systemet.

 

Problemet mitt er at det sakte men sikkert bygger seg opp en luftboble i cpu-kjøleren!! Denne får jeg bare fjernet ved å demontere den og vri og vende litt på kjøleren til lufta forsvinner... Så venter vi et par uker også gjør vi samme jobben en gang til :cry:

 

Hvordan lufter jeg godt ut???

 

 

sorry dobbeltpostingen :blush:

Endret av Aceman2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, har hatt Koolance i et år, har ikke hatt det problemet.

Tror ikke det er lufting som er problemet. Tror klemmene rundt slangene ved CPU-kjøleren ikke er godt nok klemt på.

DU kan få slike problemer pga Koolance har en pumpe som "dytter" og den andre "suger". I tillegg har slangen som kommer med en tendens til å bli veldig hard, derfor også ikke så lett å få tett.

 

Njaal

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei!

Har Koolance jeg også.... Feilen er sikkert det at vannstrømmen inn i din CPU-blokk sjer i den øverste slangen. Dette er feil da ikke luftboblene blir presset ut. Du kan se hvilken vei vannstrømmen går idet maskinen blir slått på.

Dersom dette er feilen kan du bare skifte om på de to slangene

MVH Trygve Andre Huus Endret av Amasonic
Lenke til kommentar

Av alle svar / tips, så tror jeg Amasonic er nærmest "mål". Luftbobler oppstår i nær sagt alle blokker, om tur / retur er byttet om.

 

Så pass på: Returslangen skal alltid monteres på den nippelen som står øverst på vannblokka, da vil eventuell luft lettest evakueres tilbake til tank.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...