Gå til innhold

Beste mulig kjøling til 9800 Pro

DocJ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har den kjøleren fra ArcticCooling. Fungerer brillefint, selv på laveste instilling. Hjelper også til med å blåse varm luft ut fra kabinettet.

Skrevet

Jepp! Gå for Arcti Cooling, og så kan du sette på RAM-sinks, slik at du kan overklokke minnet i tillegg! Funker fint hos meg, jeg har overklokket mitt Radeon 9800 non-pro til 490/370 (350 før jeg fikk på RAM-sinks).

Skrevet

Knall, takker for svar.

Har faktisk Zalman heatpipe nå

med arctic silver 5, men lurer å sette

det på mitt 9700 kort istedet som bråker litt.

Skrevet
Den kjøleren fungerer greit, men du må sette på kjøleribber på minnebrikkene også.

Jeg har den samme kjøleren og har satt på minnekjølere i tillegg.

Bilde

Bare lurer på hvor langt du har klokka kortet dit Xenzor?

Hvis du har klokka det i det hele tatt da?

Skrevet (endret)
Jepp! Gå for Arcti Cooling, og så kan du sette på RAM-sinks, slik at du kan overklokke minnet i tillegg! Funker fint hos meg, jeg har overklokket mitt Radeon 9800 non-pro til 490/370 (350 før jeg fikk på RAM-sinks).

Ok, og hva slags kjøler er det du har på GPU?

Edit: I speccsene dine står det 420 på GPU da, hehe, begynte å lure litt, 490 var litt høyt med eventuell luft kjøling.

Endret av Mello
Skrevet (endret)

Skal Du Ha værsting kjølingen. hvorfor kan du ikke da like så godt kjøpe Nitrogen kjøling da? opptil -200 C grader! :laugh:. da kan det tenkes at du får klokket LITT.

Endret av AMD_XP3000+
Skrevet
Skal Du Ha værsting kjølingen. hvorfor kan du ikke da like så godt kjøpe Nitrogen kjøling da? opptil -200 C grader! :laugh:. da kan det tenkes at du får klokket LITT.

lol, joda hadde jo vært morsomt det :p

men lite praktisk og sikkert shit dyrt :D

Skrevet

kortet blir lett å knekke da. det går jo ann har jeg lest her for ikke lenge siden..hehe

Skrevet

hehe, hadde gjort seg det ja :)

Skulle bare gjort det litt penere og fått det inn i kabinettet

så hadde det blitt lekkert ;)

Skrevet

jeg har et radeon 9700 i et shuttle kabinett jeg er ikke ute etter å klokke men det er jo ikke akkurat plass til noen sånn svær kjøling heh har Arctic Cooling GPU-kjøler liggende men som sagt ikke plass.. har noen en annbefaling til en vifte som er stille som er liten? kan eventuelt bytte min Arctic kjøler med noen som har en som passer :)

Skrevet (endret)

Den ultimate kjøleren er jo uten tvil en nitrogen kjølt løsning, men den beste luftbaserte kjølingen er vel en zalman heatpipe. Kanskje med den orginale zalman viften pluss 1-2 ekstra fifter for å blåse luften bakover og ut i "PCI" hullene bak...

<<--- Post 500 :thumbs:

Endret av andesam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...