simalarion Skrevet 8. mai Forfatter Skrevet 8. mai Proshop har ny batch med Inno3d kort, ser de har jekket opp prisen noe men mulig det går ut alikevell: Veldig 70 Talls Retro look på kjøpet.
Adrgha Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai (endret) Dette er vel den prisen de har hatt på disse hele tiden? "Gammel" MSRP? Kun Asus TUF som har fått ny pris. Endret 8. mai av Adrgha
ps5 Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai 37 minutes ago, simalarion said: Nå må nok prisene legge seg på MSRP etterhvert, det er nok bare ettertraktet kort som kan legge seg opp mot 35 k inkl LC kortene må nok også gjekke seg ned. Skulle gjerne hatt LC selv denne generasjonen hadde det ikke vært for prisen. Hadde vært veldig kjekt å få lempet 600+ w varme rett ut av kabinettet - er egentlig helt på grensen for luftkjøling selv med LC cpu. 1 1
Adrgha Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai ps5 skrev (1 minutt siden): Skulle gjerne hatt LC selv denne generasjonen hadde det ikke vært for prisen. Hadde vært veldig kjekt å få lempet 600+ w varme rett ut av kabinettet - er egentlig helt på grensen for luftkjøling selv med LC cpu. Ja, enig. Hadde lyst på Inno3D-kortet med Alphacool-blokk, men orker ikke betale 10k ekstra for det. Måtte nok også ha satt inn en til radiator i loopen.
simalarion Skrevet 8. mai Forfatter Skrevet 8. mai (endret) Ser nå Elkjøp har fått justert Astral OC RTX 5090 til ca samme pris som Proshop & Komplett, Elkjøp hadde først ca samme pris som jeg fikk dette kortet for på komplett inkl 10%, men nå har de oppdaget det å oppdatert sine priser: Bestilte jo da dette først på Elkjøp men så var det ikke på lager, så trakk de pengene å utsatte leverings tiden enda mer, da ville jeg ikke være med på "leken" lenger. @Adrgha - Fikk ikke du FE til slutt?, om det er tilfelle har du fått det enda? Endret 8. mai av simalarion
Adrgha Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai (endret) simalarion skrev (53 minutter siden): @Adrgha - Fikk ikke du FE til slutt?, om det er tilfelle har du fått det enda? Jo, det er på vei med PostNord. Jeg bor i nord, så jeg er vant til at det tar noen dager, men PostNord presterer å estimere levering tirsdag den 13., 8 dager etter det ble sendt! Posten bruker til sammenligning 3 dager fra Sandefjord/Komplett. Fryktelig lite morsomt å vente ytterligere, kjenner jeg. 😩 Endret 8. mai av Adrgha
ps5 Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai 2 minutes ago, Adrgha said: Jo, det er på vei med PostNord. Jeg bor i nord, så jeg er vant til at det tar noen dager, men PostNord presterer å estimere levering tirsdag den 13., 8 dager etter det ble sendt! Ikke bare bare å shippe ting med hurtigruten
Adrgha Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai ps5 skrev (2 minutter siden): Ikke bare bare å shippe ting med hurtigruten Ikke så langt nord - det går med godstog. 😋
AndersT2 Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai simalarion skrev (23 timer siden): Proshop har ny batch med Inno3d kort, ser de har jekket opp prisen noe men mulig det går ut alikevell: Husk Proshop justerer de norske prisene hele tiden etter valutakursen. De fleste varene dems går opp og ned i pris daglig når jeg har sjekket ting over noen dager. Vet ikke om de bruker Dollar til NOK, DKK til NOK, eller Dollar til DKK til NOK når de setter prisene. Mulig de bruker det siste, siden samme kortet koster 18239,- i Danmark, så ikke den vanlige 499, eller 999 til slutt som brukes her hjemme
simalarion Skrevet 9. mai Forfatter Skrevet 9. mai (endret) ps5 skrev (17 timer siden): Når plass betyr alt og penger ingenting Svaret på hvorfor han ikke klarer å kjøle ned bedre er at FE 5090 har en svak kjøler (elendig på minnet) , så ja det er uten tvil på 5090 oppsettet han skulle hatt vannkjølingen. Endret 9. mai av simalarion
simalarion Skrevet 9. mai Forfatter Skrevet 9. mai @ps5 kjøpte ikke du et at disse som demo, som trolig var fra en annen i tråden her?, en tredje person som vill hive seg på? Er vell heller tvilsomt det, ikke fult så ettertraktet lenger, for de som følger med
ps5 Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai (endret) 5 minutes ago, simalarion said: @ps5 kjøpte ikke du et at disse som demo, som trolig var fra en annen i tråden her?, en tredje person som vill hive seg på? Er vell heller tvilsomt det, ikke fult så ettertraktet lenger, for de som følger med Kan godt hende det er min, men de har ennå ikke godkjent returen som har vært til behandling snart en uke (mye jobb å teste en 5080 tydeligvis). Kan gå god for den om det er min retur. Men prisen er selvsagt galskap. Kjøp heller nytt kort og spar over 600 https://www.komplett.no/product/1322519/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/zotac-gaming-geforce-rtx-5080-solid-core-oc Endret 9. mai av ps5
simalarion Skrevet 9. mai Forfatter Skrevet 9. mai Ja, det som var litt "morsomt" som jeg nevner virker det ikke som Demo avd har fått med seg at RTX 5080 ikke er fult så ettertraktet lenger.
ps5 Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai (endret) 2 hours ago, simalarion said: Ja, det som var litt "morsomt" som jeg nevner virker det ikke som Demo avd har fått med seg at RTX 5080 ikke er fult så ettertraktet lenger. Dette er nøyaktig prisen den lå ute til når jeg kjøpte så er nok automatikk her. Men å ha returprodukter til høyere pris enn ny i samme butikk blir bare litt komisk. Edit: Det var visst Solid core OC som var rimeligere. Navningen av disse kortene blir bare verre og verre.. Endret 9. mai av ps5
simalarion Skrevet 9. mai Forfatter Skrevet 9. mai (endret) Er forsatt knall fornøyd med Astral RTX 5090 OC så blir til at jeg beholder kortet, selv når jeg kjører uten undervolt er selve kortet (gpu/minne måling) mye kjøligere & roligere en RTX 4090 Rouge Strix (men det kommer mye mer varme ut av Selv Pcen, så blir varmovn). Jeg kjører nå Undervolt nå så jeg feks ligger på mellom 450 - 490 W i Cyberpunk altså samme W bruk som 4090 jeg hadde i samme spill, meen all lugging er borte (klarer også nok raster FPS til at DLSS 4 kommer til sin fulle rett virker det som), kortet er mye kjøligere/MYE roligere generelt etter ca 15 timer spilling, så grundig test der. Har også spilt Wukong noe med samme resultat (ikke særlig mer en 4 timer så kommer tilbake til det spillet). Prisen er dog helt J*** selvsagt mye takket være den ræ** KR kursen (Sjekk feks DKK priser som AndersT2 nevnte over) så enda vanskligere å gjøre spesielt gode kjøp med så dårlig kurs i tillegg. Endret 9. mai av simalarion
MrMidget Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai simalarion skrev (3 timer siden): @ps5 kjøpte ikke du et at disse som demo, som trolig var fra en annen i tråden her?, en tredje person som vill hive seg på? Er vell heller tvilsomt det, ikke fult så ettertraktet lenger, for de som følger med Det var nok meg som kjøpte det første gang : ) Utrolig bra kort som jeg egentlig var ganske fornøyd med, men så fikk jeg plutselig 4090 kortet mitt tilbake igjen så da ble det heller det. Jeg er fortsatt usikker på om jeg skal gå til 5090 eller ikke.. Etter å ha sitt så mye negativt om 5090 FE så tror jeg faktisk at jeg dropper det kortet, men å betale 10k ekstra for en bedre kjøler skjer ikke.
ps5 Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai (endret) 6 minutes ago, MrMidget said: Det var nok meg som kjøpte det første gang : ) Utrolig bra kort som jeg egentlig var ganske fornøyd med, men så fikk jeg plutselig 4090 kortet mitt tilbake igjen så da ble det heller det. Jeg er fortsatt usikker på om jeg skal gå til 5090 eller ikke.. Etter å ha sitt så mye negativt om 5090 FE så tror jeg faktisk at jeg dropper det kortet, men å betale 10k ekstra for en bedre kjøler skjer ikke. 5090 knuser 4090, spesielt i vr, men FE er definitivt ikke anbefalt. Til msrp er nok TUF antagelig beste valg (om du får tak i den). Jeg gikk for Gigabyte Gaming OC til 31500 som jeg er veldig fornøyd med (men ikke alle). Endret 9. mai av ps5
Paxville Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai (endret) ps5 skrev (28 minutter siden): 5090 knuser 4090, spesielt i vr, men FE er definitivt ikke anbefalt. Til msrp er nok TUF antagelig beste valg (om du får tak i den). Jeg gikk for Gigabyte Gaming OC til 31500 som jeg er veldig fornøyd med (men ikke alle). Knuse blir vel å ta i da det yter 30% bedre, og i mange tilfeller under dette også. 3090 til 4090 var "knuse", da var det 70% økning. Men det knuser 4090 på pris da Endret 9. mai av Paxville 1
ps5 Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai (endret) 6 minutes ago, Paxville said: Knuse blir vel å ta i da det yter 30% bedre, og i mange tilfeller under dette også. 3090 til 4090 var "knuse", da var det 70% økning. Men det knuser 4090 på pris da Du må nesten få med deg min note om vr (som har voldsomt utbytte av nytt og langt raskere minne). Endret 9. mai av ps5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå