Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 hour ago, Paxville said:

Er det fremdeles realistisk å få igjen over 20.000 for et 4090 FE?

Ser det begynner å bli litt tilgang på 5090, dog litt vel høye priser på de dyrere kortene.

4090 suprim x blir liggende til salgs under 19k nå (disse gikk for nesten 27k under 5090 tørken) så den båten har forlatt kaien for lengst. 17k er nok realistisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Komplett startet å innse de ikke ble kvitt Phantom kortene til fantasi pris (så har de mange av dem i tillegg)

image.thumb.png.8e371a97a2dcec42c3019d8361f30033.png

Nærmeste Komplett har vært en MSRP pris?. 

Samtidig som PNY ruller veldig sakte ut for 39 fortsatt.. Det er ikke lett å forstå.

Bruker jeg Angrefrist å hopper over på dette så blir det jo 5 000 kr tilbake, det begynner det å bli litt fristende, men trolig ikke like lett å selge igjen (så er da ca like langt) så lar nok fortsatt vær, snart for sent å Angre heldigvis hehe

Endret av simalarion
Skrevet (endret)

Er Phantom kjent for å være dårlige greier?

Virker som markedet virkelig er i ferd med å normalisere seg litt. For noen turbulente måneder det har vært. Håper det sitter mange scalpere der ute som brenner inne med kort. 

Endret av Adrgha
Skrevet (endret)

Var ny drop på 5090 FE i dag. 5090 var tilgjengelig av og på fra 08:58 til 09:29, så begynner å bli lettere få tak i disse. 

Edit: kom ny ping 09:40

Endret av dskg
  • Liker 1
Skrevet
3 hours ago, Adrgha said:

Er Phantom kjent for å være dårlige greier?

Virker som markedet virkelig er i ferd med å normalisere seg litt. For noen turbulente måneder det har vært. Håper det sitter mange scalpere der ute som brenner inne med kort. 

Temmelig sikker på de fleste som ikke kan selge med fortjeneste bare returnerer. Så pga vi i Norge sitter med så god beskyttelse, så missbrukes den av scalpere til å kjøpe uten fare for tap.

• Liker 1
Skrevet
16 hours ago, ps5 said:

Hvilken gb og hva gikk galt?

Gaming OC. Tradisjonen tro er det dårlig kontakt mellom brikker og kjøler. Ustabilt termisk materiale er ikke en nyhet, dessverre. I 30-serien måtte jeg bytte pads på et tresifret antall kort.

Skrevet (endret)

Like greit. Det mølet der er DOOM kun i navn. Blasfemi spør du meg. Det finnes definerte regler for hva som kreves spillmekanisk og designmessig før det kan kalles DOOM. Disse nye spillene følger ikke slike regler. Det heter DOOM, men føles og ser ikke ut som det.

Endret av BadCat
Skrevet
40 minutes ago, BadCat said:

Gaming OC. Tradisjonen tro er det dårlig kontakt mellom brikker og kjøler. Ustabilt termisk materiale er ikke en nyhet, dessverre. I 30-serien måtte jeg bytte pads på et tresifret antall kort.

Lurer på hvor mange kort du har... 😁

Skrevet
4 minutes ago, JarleGutt said:

Lurer på hvor mange kort du har... 😁

Atskillig færre jeg hadde enn da jeg drev med mining.

Skrevet
1 hour ago, BadCat said:

Har samme. Ikke noen problemer med temp så langt hva bør jeg sjekke spesifikt?

Skrevet

Du kan vel ta det rolig til temperaturene øker (etter justering for årstiden) og turtallet på viftene øker i forhold til tidligere bruk.

• Liker 1
Skrevet
dskg skrev (4 timer siden):

Var ny drop på 5090 FE i dag. 5090 var tilgjengelig av og på fra 08:58 til 09:29, så begynner å bli lettere få tak i disse. 

Edit: kom ny ping 09:40

Hva bruker du for å få varsling når det slippes kort? 

Skrevet (endret)

Ja, jeg også linket til det Phantom kortet tidligere, har du 10% i tillegg der ville jeg nok heller gått for det en FE som sliter med varmen (spesielt på minnet har jeg sett på div tester).

edt: ahh ser nå det har satt med GS versjon også, kjipt for de som betalte 40 k tidligere...

Endret av simalarion
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Nå er også 5090 Gigabyte Gaming OC tilbake med normalpris på Komplett (31500 med 10%), men Badcat er ikke fornøyd med sine - jeg enn så lenge. Ingen coilwhine i det minste..

Endret av ps5
  • Liker 1
Skrevet
thomassit0 skrev (2 timer siden):

Hva bruker du for å få varsling når det slippes kort? 

Corefinder discord

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nå må nok prisene legge seg på MSRP etterhvert, det er nok bare ettertraktet kort som kan legge seg opp mot 35 k inkl LC kortene må nok også gjekke seg ned.

Jeg har aldri sett HighEnd kort på et skikkelig tilbud før (altså over 30% på et allerede godt priset kort) så trolig vill vi aldri se noen kort særlig under 27 K uansett, sånn sett så er det ikke veldig mye å tape på å kjøpe et kort til 29 - 32 k nå..

Jeg har ikke lest noen klager på RTX 5090 Phantom GS så om du har 10% tror jeg ikke 33 K er så gal pris på Komplett, men trolig ikke de letteste kortene å få solgt igjen (De ser plastikk fantastisk ut + det har vell festet seg et litt negativt rykte til Gainward men vet selv ikke kilden til dette rykte).

Endret av simalarion

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...