Adrgha Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai ps5 skrev (7 minutter siden): Synd ikke Proshop kan tilby loddtrekning på disse ettertraktede utgavene så hadde man hatt en liten sjanse, slik det er nå går 99% til bots (mens vi vanlige dødlige blir sittende fast i bot-sperrene ) Det er faktisk et meget godt forslag! Alle kort som i det hele tatt nærmer seg 30k ryker rett ut på sekundet hos Proshop. Senest i dag med noen Gigabyte Windforce3 OC til 32500,-. 1
simalarion Skrevet 2. mai Forfatter Skrevet 2. mai (endret) Det dukker nok opp mer å mer MSRP nå, så er som nevnt spørsmålet om man gidder å bruke Angrefrist for igjen satse på å få tak i MSRP men som flere er inne på nå så er det vell en grense for hvor mye man gidder å holde på. josh skrev (1 time siden): Da var kortet i hus og installert. Bruker 12V-2x6 som kom med RM1000x SHIFT PSU og krysser fingrene for at huset ikke brenner ned Det 1 eksemplet med brent 12V 2x6 på RTX 5090 FE var defekt kabel (Strømmen ble ført kun gjennom 1 av de 12), dette kortet har ingen måte å varsle eller stoppe dette på, som er største feilen. Så hovedproblemet med RTX 5090 er at ikke kortet detekterer at du har en defekt kabel (som de gjorde før ved å ha flere volt transistor som sjekket at volt ble fordelt riktig utover på kablene). Du skal være u-heldig om du ender opp med en defekt kabel, men du kan også bare holde rundt den mens du kjører stress test for å kjenne om enkelte kabler blir varmere en andre ... Feilen på Splitter til RTX 4090 gikk hovedsakelig på at folk ikke trykket den helt inn, derfor har disse nå fått fargekode så det skal være lett for folk å se at de ikke har satt skikkelig inn. For min del vill jeg uansett droppet splitter å bruker heller det nye ATC 3.0 (1) grensesnittet som bla kom med 12 v 2x6 pin 600w utgang. Endret 2. mai av simalarion 1
ps5 Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai (endret) 21 minutes ago, simalarion said: Det dukker nok opp mer å mer MSRP nå, så er som nevnt spørsmålet om man gidder å bruke Angrefrist for igjen satse på å få tak i MSRP men som flere er inne på nå så er det vell en grense for hvor mye man gidder å holde på. Som nevnt tidligere tipper jeg du får 90% av de ekstra kronene igjen når du selger før 6090 så tror jeg ville slått meg til ro med å ha et av toppkortene. Så lenge du er fri for coilwhine etc. Jeg vurderte det slik at det var bedre å spandere noen tusenlapper og få kortet nå før sommerferien kontra msrp etter (hvor det antagelig er enkelt tilgjengelig). Time is money.. Endret 2. mai av ps5
simalarion Skrevet 2. mai Forfatter Skrevet 2. mai @ps5 - CoilWhine forsvant helt som nevnt kort tidligere etter jeg hadde kjørt en del stress tester med Furmark, vet ikke om det er noe som faktisk hjalp (?). Eneste jeg hører nå er svak summing som jeg kun hører om jeg tar av side døren å legger øret helt inntil (som helt sikkert er en vanlig lyd å ha der), å det er nå en "behagelig" lyd i kke som i den første perioden jeg brukte kortet da var det en høy pitch lyd som jeg nok ikke ville hatt der som gikk over de andre viftene + headset også, så må si jeg er veldig skeptisk til at det kommer tilbake når Angrefristen er gått ut hehe. Knall fornøyd med kortet.
V4_Rusty Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai 1 hour ago, simalarion said: CoilWhine forsvant helt som nevnt kort tidligere etter jeg hadde kjørt en del stress tester med Furmark, vet ikke om det er noe som faktisk hjalp (?) Jeg kjørte også en del benchmarks i flere timer og det hjalp med coilwhinen på min ROG Astral, men jeg har ikke prøvd med Furmark før.
Paxville Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai (endret) Et Ventus 3X til under 30.000 er vel en grei deal? Noen ulemper med dette kortet? Tviler sterkt det er verdt å gå opp 7-8000kr for et Astral. Hvordan er ståa med 5090 FE om dagen? Er det fullt trøkk med boter på discord enda om disse? Endret 2. mai av Paxville
ps5 Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai (endret) 32 minutes ago, Paxville said: Et Ventus 3X til under 30.000 er vel en grei deal? Noen ulemper med dette kortet? Tviler sterkt det er verdt å gå opp 7-8000kr for et Astral. Hvordan er ståa med 5090 FE om dagen? Er det fullt trøkk med boter på discord enda om disse? Fe har trøblete temperatur og mye rapportert coilwhine, jeg ville styrt unna men du får heller ikke tak i de. Til prisen er nok tuf et bedre valg (som du heller ikke får tak i til korrekt pris). 30k for ventus høres ikke så verst ut men selvsagt langt unna toppmodellene nesten 10k over. jeg ville ikke bestilt ventus med levering i juni - tilgjengelighet øker og pris synker nå kontinuerlig så da kan det fint finnes bedre kjøp. Endret 2. mai av ps5
Erwe Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Paxville skrev (9 timer siden): Et Ventus 3X til under 30.000 er vel en grei deal? Noen ulemper med dette kortet? Tviler sterkt det er verdt å gå opp 7-8000kr for et Astral. Hvordan er ståa med 5090 FE om dagen? Er det fullt trøkk med boter på discord enda om disse? Elkjøp har Ventus til under 29k, men må vente på det til slutten av måneden.
Erwe Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Adrgha skrev (15 timer siden): Proshop har faktisk satt ned prisen på MSRP TUF. Får håpe de faktisk kan få inn litt volum av disse snart. Mens Netonnet fortsatt skal ha 42k for samme kortet. Ran på høylys dag av folk som ikke følger med..
Paxville Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai ps5 skrev (13 timer siden): Fe har trøblete temperatur og mye rapportert coilwhine, jeg ville styrt unna men du får heller ikke tak i de. Til prisen er nok tuf et bedre valg (som du heller ikke får tak i til korrekt pris). 30k for ventus høres ikke så verst ut men selvsagt langt unna toppmodellene nesten 10k over. jeg ville ikke bestilt ventus med levering i juni - tilgjengelighet øker og pris synker nå kontinuerlig så da kan det fint finnes bedre kjøp. Men hvor langt unna toppmodellene er den egentlig? Tviler på det er særlig mye rent ytelsesmessig iallefall (innenfor 5%), det går vel mer på estetikk og at man får et kort som er litt kjøligere.
ps5 Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai (endret) 31 minutes ago, Paxville said: Men hvor langt unna toppmodellene er den egentlig? Tviler på det er særlig mye rent ytelsesmessig iallefall (innenfor 5%), det går vel mer på estetikk og at man får et kort som er litt kjøligere. Jeg gikk for mellomklasse Gaming OC (ikke silent bios) som andre her også er godt fornøyd med - og du ser spesielt minne er voldsom forskjell - fikk denne for 31500 (ikke tilgjengelig nå). https://www.techpowerup.com/review/gigabyte-geforce-rtx-5090-gaming-oc/37.html Beste kjøp er nok TUF om du klarer få tak i den til msrp; https://www.techpowerup.com/review/asus-geforce-rtx-5090-tuf/37.html Endret 3. mai av ps5
simalarion Skrevet 3. mai Forfatter Skrevet 3. mai (endret) @Paxville I forhold til feks FE (strekker meg så langt å si kjøleren på FE yter dårlig denne omgang, spesielt kjøling av minnet som blir for varmt på stock speed etter hva jeg har googlet meg frem til) så er det en markant forskjell, derfor jeg var villig til å betale ekstra for Astral OC da de da det i tillegg til å holde kortet på rundt 70 grader selv med OC også har mulighet til å sjekke om PCIE - 12v 2x6 600w fungerer som den skal .. Lest gode ting om Gigabyte Master kortet også.. Endret 3. mai av simalarion
Paxville Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai (endret) simalarion skrev (43 minutter siden): @Paxville I forhold til feks FE (strekker meg så langt å si kjøleren på FE yter dårlig denne omgang, spesielt kjøling av minnet som blir for varmt på stock speed etter hva jeg har googlet meg frem til) så er det en markant forskjell, derfor jeg var villig til å betale ekstra for Astral OC da de da det i tillegg til å holde kortet på rundt 70 grader selv med OC også har mulighet til å sjekke om PCIE - 12v 2x6 600w fungerer som den skal .. Lest gode ting om Gigabyte Master kortet også.. Sjekk av PCIE er absolutt en fordel. Men kjøler Astral såpass mye bedre enn et Ventus at det er verdt nesten 10.000kr mer? Det tviler jeg sterkt på. Endret 3. mai av Paxville
ps5 Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai (endret) 10 minutes ago, Paxville said: Sjekk av PCIE er absolutt en fordel. Men kjøler Astral såpass mye bedre enn et Ventus at det er verdt nesten 10.000kr mer? Det tviler jeg sterkt på. Nå har du ikke blitt direkte frarådet å kjøpe Venus, men FE. Men du har blitt frarådet å kjøpe den med en måneds leveringstid. Du gjør selvsagt som du vil. Endret 3. mai av ps5
ili Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai 8 minutes ago, ps5 said: Nå har du ikke blitt direkte frarådet å kjøpe Venus, men FE. Men du har blitt frarådet å kjøpe den med en måneds leveringstid. Du gjør selvsagt som du vil. Dersom du har mye penger så er det bare å hive en bestilling på elkjøp og kansellerere om du får et bedre tilbud før du har fått det.
simalarion Skrevet 3. mai Forfatter Skrevet 3. mai (endret) Men vær Obs på at Elkjøp trekker penger med en gang, det skal de egentlig ikke gjøre. Mitt første Astral OC kjøp på Elkjøp utsatte de leverings tiden med et pr uker+ trakk beløpet, ikke en spesielt velkommen manøver (jeg kansellerte å bestilte på Komlpett rett etter, det ble billigere også for min del, pga kupong). Elkjøp har rett å slett ikke kundeservicen eller systemene til å håndtere veldig ettertraktet vare, de har jo nylig startet på mer satsing på PC bygging/Hardware så godt mulig det raskt blir bedre, prisene har i alle fall ikke vært så værst når man sammenligner med flere andre. Endret 3. mai av simalarion
Paxville Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai (endret) ps5 skrev (5 timer siden): Nå har du ikke blitt direkte frarådet å kjøpe Venus, men FE. Men du har blitt frarådet å kjøpe den med en måneds leveringstid. Du gjør selvsagt som du vil. Jeg bare reagerer litt på at prisforskjellen mellom kortene er såpass stor, når du basically får samme ytelsen, mulig det var slik med 40 serien også, jeg kjøpte bare FE da det var mest interessant for min del. Føler liksom ikke at man får igjen så mye i et Astral/Suprim når man må slenge 8-10 laks mer på bordet Endret 3. mai av Paxville
Rambo82 Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai (endret) Kjører alt på max i 4k msfs2024 nå med fbw a380x . 4k på 75"+1080p på en 24" og en 40" tv og to andre 24" på igpuen til 14900k. funker gull her. Gigabyte Aorus Rtx 5090. Kjøpte det på elkjøp for en mnd siden for 36995,- fornøyd jeg Endret 3. mai av Rambo82 1
Phantom Software Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Har ikke følgt med i det siste, men ser at komplett har ca 60 kort inne nå til 36k+, blir de solgt eller vil prisene gå nedover snart? 1
Rambo82 Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Phantom Software skrev (7 minutter siden): Har ikke følgt med i det siste, men ser at komplett har ca 60 kort inne nå til 36k+, blir de solgt eller vil prisene gå nedover snart? https://www.elkjop.no/gaming/pc-komponenter/grafikkort-gpu?f=30877%3AGeForce%20RTX%205090&sort=ActivePrice.Amount-asc#result-top Gå heller her,om du kan vente litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå