Svein M Skrevet 10. april Skrevet 10. april (endret) iClockWork skrev (2 timer siden): Jeg ser ingen vits i å kjøpe noe over 5070 ti Jeg ser 5070 Ti og 9070 XT kommer over 60 fps i 4k på Tomshardware listen. Så det er bra nok til 4k, og supert for lavere oppløsning. https://www.tomshardware.com/reviews/gpu-hierarchy,4388.html Endret 10. april av Svein M
simalarion Skrevet 10. april Forfatter Skrevet 10. april (endret) Er vell full RT på 4k som er greia nå: https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/nvidia-dlss4-mfg-and-full-ray-tracing-tested-on-rtx-5090-and-rtx-5080 RTX 5090 klarer Wukong helt Greit, nei ikke mer faktisk (RTX 4090 sleit ofte i 4k Cinematic full RT), ser j**** bra ut også. Edit: @Rambo82 - er det ikke den Master modellen som kommer med liten lcd skjerm på siden?. Endret 10. april av simalarion
Rambo82 Skrevet 10. april Skrevet 10. april simalarion skrev (2 timer siden): Er vell full RT på 4k som er greia nå: https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/nvidia-dlss4-mfg-and-full-ray-tracing-tested-on-rtx-5090-and-rtx-5080 RTX 5090 klarer Wukong helt Greit, nei ikke mer faktisk (RTX 4090 sleit ofte i 4k Cinematic full RT), ser j**** bra ut også. Edit: @Rambo82 - er det ikke den Master modellen som kommer med liten lcd skjerm på siden?. Jo det stemmer. Måtte avgårde til storbyen å kjøpte meg en 1200w psu. Den gamle 1000w hadde bare tre PCIe kabler så.. 1
Rambo82 Skrevet 10. april Skrevet 10. april Nettopp byttet psu og fått beistet inn i kassen sin 😁🤣 1 1
Paxville Skrevet 10. april Skrevet 10. april JarleGutt skrev (9 timer siden): Det er 20% på Power nå.... Ikke fått noe SMS, og hos DnB så står det Akkurat nå er det ikke noe Supertilbud.
ps5 Skrevet 10. april Skrevet 10. april 2 minutes ago, Paxville said: Ikke fått noe SMS, og hos DnB så står det Akkurat nå er det ikke noe Supertilbud. Trodde neste supersalg power var estimert til juni. Uansett ingen 50x0 å spore der så veldig off-topic..
Peter Johansen Skrevet 10. april Skrevet 10. april Erwe skrev (5 timer siden): Jeg ser signifikant forskjell på Suprim LC vs Inno3D kortet. Suprimen holdt 60C ved 600W, riktignok med radiatoren på utsida av kabinettet (midlertidig). Inno3D ligger mellom 70-74C. I dual 5090 er det oppe i 80C. Joda, men Inno-kortet har ikke den beste kjøreribben. Da må man kjøpe Suprim, Astral eller Aorus. 1
JarleGutt Skrevet 10. april Skrevet 10. april 3 hours ago, Paxville said: Ikke fått noe SMS, og hos DnB så står det Akkurat nå er det ikke noe Supertilbud. Det er ikke DNB, det er et annet salg, for alle
ps5 Skrevet 10. april Skrevet 10. april 4 minutes ago, JarleGutt said: Det er ikke DNB, det er et annet salg, for alle Påskesalg, men ingen skjermkort..
JarleGutt Skrevet 11. april Skrevet 11. april 10 hours ago, ps5 said: Påskesalg, men ingen skjermkort.. Skjermkort står ikke på listen over ting som ikke omfattes av dette. Heller ikke varer som ikke pr i dag er inne på lager.
ps5 Skrevet 11. april Skrevet 11. april 3 minutes ago, JarleGutt said: Skjermkort står ikke på listen over ting som ikke omfattes av dette. Heller ikke varer som ikke pr i dag er inne på lager. Da trengs bare en oppskrift på hvordan man bestiller varer som ikke kan legges i handlekurv 1
JarleGutt Skrevet 11. april Skrevet 11. april (endret) 24 minutes ago, ps5 said: Da trengs bare en oppskrift på hvordan man bestiller varer som ikke kan legges i handlekurv Det er BARE for ting man kjøper i fysisk butikk. Finnes varen i sortementet, kan man kjøpe. Selvsagt finnes ikke varen hos Power er det noe annet 5090 de har https://www.power.no/search/?q=5090 Kan da få billigste Gigabyte 5090 til 25 895,20 kr, MEN du må kjøpe 2 produkter, så må slenge på en tyggis eller noe... Endret 11. april av JarleGutt
simalarion Skrevet 11. april Forfatter Skrevet 11. april (endret) Minen første opplevelser av RTX 5090 Jeg opplever RTX 5090 som jeg først tenkte at det har altfor høy effektbruk (men det viste jo alle nå), så jeg har fått bekreftet så langt at det du får igjen i raster står i kontrast til økningen av W bruk i forhold til RTX 4090. Men Astral OC RTX 5090 et er skikkelig solid kort som oser av kvalitet hele veien å det tåler også MYE OC uten at temp rikker seg særlig over 60 grader men PSU blir j**** varm pga effekt bruken selvsagt. Det skal en del tweaking til med Volt Curve i Afterburner for å finne en gylden middelvei, jeg holder fortsatt på (det er også veldig knotete lagt opp hvordan man endrer selve grafen) Nå som sommeren kommer med storm skritt jekker jeg det nok helt ned til RTX 4090 nivå, da yter ikke kortet stort mer ser jeg (Som forventet) men det er da musestille & yter litt bedre i raster slik at også Wukong faktisk går akkurat (cinematic Full RT i 4K). Endret 11. april av simalarion
JarleGutt Skrevet 11. april Skrevet 11. april 4 minutes ago, simalarion said: Minen første opplevelser av RTX 5090 Jeg opplever RTX 5090 som jeg først tenkte at det har altfor høy effektbruk (men det viste jo alle nå), så jeg har fått bekreftet så lanat at det du får igjen i raster står i kontrast til økningen av W bruk i forhold til RTX 4090. Men Astral OC RTX 5090 et er skikkelig solid kort som oser av kvalitet hele veien å det tåler også MYE OC uten at temp rikker seg særlig over 60 grader men PSU blir j**** varm pga effekt bruken selvsagt. Det skal en del tweaking til med Volt Curve i Afterburner for å finne en gylden middelvei, jeg holder fortsatt på (det er også veldig knotete lagt opp hvordan man endrer selva grafen) Nå om sommeren kommer med storm skritt jekker jeg det nok helt ned til RTX 4090 nivå, det yter ikke kortet stort mer ser jeg (Som forventet) men det er da musestille & yter litt bedre i raster slik at også Wukong faktisk går akkurat (cinematic Full RT i 4K). Hvilket PSU har du?
ps5 Skrevet 11. april Skrevet 11. april 25 minutes ago, JarleGutt said: Det er BARE for ting man kjøper i fysisk butikk. Finnes varen i sortementet, kan man kjøpe. Selvsagt finnes ikke varen hos Power er det noe annet 5090 de har https://www.power.no/search/?q=5090 Nå går vi voldsomt off topic, men det som gjør dnb rabatten interessant er 20% på alle varer (også eks 5090) og ikke som dette salget som kun omfatter restlager av tv / vaskemaskin etc. Medio juni er neste sjanse.
JarleGutt Skrevet 11. april Skrevet 11. april 1 minute ago, ps5 said: Nå går vi voldsomt off topic, men det som gjør dnb rabatten interessant er 20% på alle varer (også eks 5090) og ikke som dette salget som kun omfatter restlager av tv / vaskemaskin etc. Medio juni er neste sjanse. Her er det kommunikasjons svik mellom oss. Påske rabatten hos Power, er på 'alle' varer (noen unntak), men bare i fysisk butikk. Du kan gå i en Powerbutikk og kjøpe feks 5090 med 20% rabatt. Hvordan er dette offtopic? Dette er godt tips til de som vil kjøpe 'billig' 5090. Ser ingen plass at grafikk kort ikke gis rabatt på. Dette har ingen ting med DNB kredittkort å gjøre.
Erwe Skrevet 11. april Skrevet 11. april JarleGutt skrev (1 minutt siden): Her er det kommunikasjons svik mellom oss. Påske rabatten hos Power, er på 'alle' varer (noen unntak), men bare i fysisk butikk. Du kan gå i en Powerbutikk og kjøpe feks 5090 med 20% rabatt. Hvordan er dette offtopic? Dette er godt tips til de som vil kjøpe 'billig' 5090. Ser ingen plass at grafikk kort ikke gis rabatt på. Dette har ingen ting med DNB kredittkort å gjøre. Har du link til dette? Jeg finner dessverre bare spesifikke varer annonsert til påskepris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå