john_h Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 (endret) Hei. Bare lurer på hva som kan skje hvis du ikke har 12V-pluggen til hovedkortet..? Dere vet, den firkanta lille pluggen... edit: rette tiil slik det var, og er... Endret 16. januar 2004 av john_h
ahpadt Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Da får du ikke starta pcen. Det som vil skje er at når du skrur på, så vil viftene gå i ca 1sekund, så slukner hele pcen.
john_h Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Skrevet 16. januar 2004 Hmmm... Nei, funker visst fint her..
aschj Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Den kontakten sikrer vel cpuen en 100% stabil strømkilde om jeg ikke husker feil. Ikke anbefalt å dra den ut.
LordOfDeath Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 den store avlange firkanten må stå i, men den lille kvaderatiske pluggen med 4 kabler ned i, gir 5V, gjør ikke noe om den ikke står i tror jeg, er vel noen kort som trenger den.
john_h Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Skrevet 16. januar 2004 Tro meg, jeg har ikke dratt den ut... Den er bare ikke tilstede på sttrømforsyninga mi, som forøvrig er fra en Packard Bell som tidligere hadde en P3 850MHz... Oppgraderte i høst til P4 (eneste som er igjen fra den gamle er skjerm, tastatur, dvd, floppy, kabinett (som jeg måtte gå løs på med brødkniv ) og psu), og systemet er stabilt det. Men jeg synes det ble litt fort ustabilt (og varmt) ved overklokking; derfor tenkte jeg jeg skulle spørre hvilke konsekvenser det kunne få å ikke ha den..
john_h Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Skrevet 16. januar 2004 (endret) den store avlange firkanten må stå i, men den lille kvaderatiske pluggen med 4 kabler ned i, gir 5V, gjør ikke noe om den ikke står i tror jeg, er vel noen kort som trenger den. oki... tror jeg har lest noe om at p4 og athlon trengte den fordi de dro mer strøm enn tidligere cpu'er.. Endret 16. januar 2004 av john_h
slowcooler Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Hei. Bare lurer på hva som kan skje hvis du ikke har 12V-pluggen til hovedkortet..? Dere vet, den firkanta lille pluggen... Blå røyk og svart smell Det funker bra på et Amdsystem jeg satte opp her om dagen, men jeg tror Intelsystemer må ha den plugget i.
john_h Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Skrevet 16. januar 2004 Hei. Bare lurer på hva som kan skje hvis du ikke har 12V-pluggen til hovedkortet..? Dere vet, den firkanta lille pluggen... Blå røyk og svart smell Det funker bra på et Amdsystem jeg satte opp her om dagen, men jeg tror Intelsystemer må ha den plugget i. Hehe.... Som sagt, det fungerer det bra her... (P4 2,4@2,82)
Hårek Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Det var riktig som du skrev først, det 12V. Den er for å fordele strømmen på flere kontakter. Hvis du trekker for mye strøm på ATX pluggen så kan den svi av og ødelegges. Kommer an på hvilken CPU man har, jo mer strøm den trekker jo mer behov er det for å bruke P4 pluggen.
Amnio Skrevet 16. januar 2004 Skrevet 16. januar 2004 Det hadde vel også noe med hvor mye strøm som kunne gå gjennom visse kanaler på hovedkortet. Ville kanskje vært mulig og snekra seg en slik plugg selv hvis strømforsyninga uansett er kraftig nok, men er nok billigere å kjøpe en bedre en i tilfelle du kobler feil! F. eks. ei Fortron Source strømforsyning. Gratulerer med de 3000 hårek!
john_h Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Skrevet 16. januar 2004 Jaok.. Må snart kjøpe meg nytt kabinett og strømforsyning uansett da.. (Står 230W på denne )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå