Gå til innhold

Konflikt mellom Hovedkort og lydkort


Anbefalte innlegg

*Er usikker på om dette er rett kategori, så bare flytt den om det er nødvendig*

 

Hei,

Installerte nettopp WinXP på nytt, installerer diverse drivere, nermere bestemt:

*Catalyst 3.10 (9700Pro)

*Nforce 2 v.3.13

*Winxp service Pack 1

 

Når jeg da begynner å installere drivere til Audigy kortet så vil ikke de installeres, satt i går i 3 (!) timer og ventet på at det skulle bli ferdig, når jeg så ikke orker å vente lenger og fysisk restarter Pcen så henger den i lasting av windows.

 

Jeg har da 2 alternativ:

 

1. slå av, starte i sikkermodus og bruke systemgjenopprettingen (dersom jeg huske å lage et punkt for dette)

 

2. installere igjen!

 

Jeg har gjort begge og er mektig irritert, så nå har jeg nettopp brukt systemgjenopprettingen og sitter her med alt av drivere, bortsett fra lyden!

 

Før reinstalleringen så kjørte jeg med Nforce driverene som fulgte med på cden, og det var ikke noen problemer da. er det et kjent problem eller?

 

-Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installere pånytt. Det er egentlig kjappest og sikrest.

Så skal du ungå Nvidia driverene og finne hva du MÅ ha HER

Jeg er ikke sikker på om du skal bruke Nforce 2 v.3.13 iheletatt.

Se på "legg til fjern programmer" at der ikke ligger et eller to nvidiaprogram og leker seg der. Slett de.

Den innebygde lyden må du slå av i BIOS.

Tror at det har en positiv virkning å Disable Serial port 2, så blir det litt "rømsligere" for IRQ-ene....

Lykke til :cool:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...