Gå til innhold

Powercolor 9800 pro

Buchern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Kjøpte meg en ny pc og kjøpteµed et Powercolor radeon 9800 pro. Men når jeg skal spille går det ca 2 min så klikker det! eNTEN MÅ JEG RESTARTE PC EN ELLER SÅ GÅR DEN BARE TILBAKE TIL WINDOWS!!!!

Noen som vet hva jeg skal gjøre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For høy temp på 9800 kortet kanskje? Vet om mange som har hatt problemer med original-kjølingen på de kortene der... Kanskje du kan si litt om hvilken annen maskinvare du sitter på?

Skrevet

Det er en Amd athlon 3000+ Me det aBIT ETT ELLer annet. Sata barracuda 120 gb. Windows 2000.

Ringte til komplett og de sa jeg skulle installere de nye driverne! Men hvor finner jeg disse? Noen som kan gi meg link?

Skrevet

link til driverene til ATI kort.

www.ati.com (originale) eller

www.omegacorner.com ( modifiserte)

Har har litt det samme problemet, men først etter ca 1 time i Need for Speed HP2. Så den originale kjølaren kjem nok til å forsvinne til fordel for anten ein VGA silencer eller waterchill si gpu blokk.

mvh

JanEirik

Skrevet

Har innstalert de nye men den henger seg fortsatt litt opp! Ringte til komplett igjen og han ba meg kjenne på kjøleribben! Den var ikke varm i det hele tatt så det er ikke viften!

Hva kan det være da?

Skrevet

Det er drivern hadde det samme problemet selv :yes:

Avinnstallerte du de gamle driverne før du innstallerte de nye??

Hviss ikke du gjorde det prøv! bruk en driver uninstall som du finner på www.ati.com

Skrevet

Hviss ikke du gjorde det prøv! bruk en driver uninstall som du finner på www.ati.com

Det gjorde jeg ikke

Skal prøve!

Mange smarte mennesker her ass ;)

Skrevet

Du kan vell ikke gi meg en link eller?

Skrevet
Nei det er der på sia et eller annet sted noe kan du gjøre selv ;) det heter noe med ati uninnstall eller noe

stå på :thumbup:

Hehe prøvde å lure meg unna der vett;-)

Skrevet
Er du ikke sikker på om du får fjernet alt av drivere kan du prøve . Det er en uninstall-tool til alle radeon drivere.
det var den vi var på jakt etter ;)
Skrevet
Ringte til komplett igjen og han ba meg kjenne på kjøleribben! Den var ikke varm i det hele tatt så det er ikke viften!

Hva kan det være da?

Hvis kjøleribben ikke er varm i det hele tatt er det grunn for å tro at det er kjøleren som er problemet. Kjøler=kald=ikke kontakt/dårlig kontakt mellom gpu og kjøler. Kjøler=varm=god kontakt mellom kjøler og gpu=normalt.

Håper du ble litt klok på denne forklaringen! ;)

Skrevet

Sånn brukte det programmet du ga meg! Funket fett men det samme skjedde fortsatt bare i litt mindre grad og at hele pc en restartet seg

Så da kom jeg på en god ide og det var at jeg tok en vifte og oddet cpu kjøler boksen og fiksett en vifte under! Den var ganske varm alikevell. Men nå er den kald!!!:-)

Så skal sjekke nå om det hvirker som det skal

Skrevet

Men nå har det oppstått et lite porblem til :-(

Etter litt tid med spilling blir skjermen blå og det står: "Beginning dump og physical memory"

Hva kan feilen væreher?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...