Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
Phssøker25 skrev (Akkurat nå):

52

Hvis snittet i stavern er samme som i fjord ca. Så skal det gå bra, så vi får satse på at deg ikke har økt sånn alt for mye😬😬😬

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Phssøker2025. skrev (21 minutter siden):

Ingen som vet om man får office 365 pakken, eller om man må betale for det selv?

Uten at jeg har kilde å vise til, så mener chatgpt at det er gratis lisens for elever:

Ja – alle som er semester registrerte studenter ved Politihøgskolen får en gratis lisens til Microsoft 365 (tidligere Office 365) gjennom skolens IT-systemer.

Dette får du

• Full skrivebordsversjon av Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook m.m. – kan installeres på inntil fem PC/Mac-maskiner, nettbrett og mobiler.

• 1 TB lagringsplass i OneDrive og tilgang til Teams/SharePoint for gruppearbeid.

• Web-utgaven av alle Office-appene, slik at du kan jobbe i nettleseren fra hvilken som helst enhet. microsoft.com

Slik aktiverer du kontoen første gang

1. Gå til office.com og trykk «Logg på».

2. Oppgi student-e-posten du har fått (format [email protected]) og velg «Arbeids- eller skolekonto».

3. Første innlogging krever tofaktor-autentisering: last ned appen Microsoft Authenticator på telefonen, skann QR-koden og godkjenn forespørselen. Politihøgskolen krever dette ekstra sikkerhetslaget for alle som bruker Microsoft 365. politihogskolen.no

4. Når du er inne i portalen kan du klikke «Installer Office-apper» for å laste ned hele pakken til egen enhet, eller bare bruke web-versjonen om du foretrekker det.

Hvor lenge varer lisensen?
Tilgangen er aktiv så lenge du har studentstatus hos PHS. Når du fullfører, tar permisjon eller melder deg av studiet deaktiveres lisensen etter en kort overgangsperiode. Da går Office-programmene over i «skrivebeskyttet» modus, og OneDrive-filene dine blir satt til lesetilgang før de til slutt slettes dersom du ikke flytter dem til en privat konto.

Får du problemer?

• Sjekk først «Verktøy og tjenester»-seksjonen i Studentportalen.

• Trenger du hjelp med innlogging eller installasjon, kan du kontakte skolens sentrale sentralbord på 23 19 99 00 eller sende e-post til [email protected]. politihogskolen.no

Med andre ord: så snart du er registrert student får du full Microsoft 365-pakke helt kostnadsfritt – alt du trenger er PHS-brukernavn, passord og Authenticator-appen.

• Liker 1
Skrevet

Dersom man ikke har fått noe beskjed om utvidet intervju, betyr det at man er med i konkurransen på karakterer?

Ser det står på nettsiden at søkere som ikke er funnet egnet får beskjed om dette som avslag i første uken av juli. Gjelder det kun hvis man har vært på utvidet intervju kanskje?

Skrevet
Kapselkaffe skrev (20 minutter siden):

Dersom man ikke har fått noe beskjed om utvidet intervju, betyr det at man er med i konkurransen på karakterer?

Ser det står på nettsiden at søkere som ikke er funnet egnet får beskjed om dette som avslag i første uken av juli. Gjelder det kun hvis man har vært på utvidet intervju kanskje?

Det betyr at man er blitt funnet egnet og er med videre i konkurranse om studieplass.

IMG_2124.jpeg

Skrevet

jeg har gjennomført utvidet intervju nå. Veldig like spørsmål som på videointervju.De sjekker opp mot personlighetstesten. De sa at det er mange kvalifiserte søkere i år

Skrevet
Marko skrev (1 time siden):

jeg har gjennomført utvidet intervju nå. Veldig like spørsmål som på videointervju.De sjekker opp mot personlighetstesten. De sa at det er mange kvalifiserte søkere i år

Jeg gjennomførte utvidet intervju i går. Brukte du lang tid på intervjuet?

Skrevet (endret)
Justituarius skrev (4 minutter siden):

Jeg gjennomførte utvidet intervju i går. Brukte du lang tid på intervjuet?

Nei, jeg brukte 30 min, følte at den gikk veldig fort. Hva med deg? 

Endret av Marko
Skrevet
Marko skrev (1 time siden):

Hvordan sa de det? Virket det som om det er mer kvalifiserte enn vanlig når de sa det?

Skrevet
Marko skrev (37 minutter siden):

Nei, jeg brukte 30 min, følte at den gikk veldig fort. Hva med deg? 

Intervjuet tok 1 time og 45 minutter, men tiden gikk fort mens det pågikk. 

Skrevet
Justituarius skrev (1 minutt siden):

Intervjuet tok 1 time og 45 minutter, men tiden gikk fort mens det pågikk. 

1 time og 45??? Kan jeg spørre hvorfor? Betyr det at jeg gjorde dårlig? Jeg hadde akkurat 30 min

Skrevet
Marko skrev (1 minutt siden):

1 time og 45??? Kan jeg spørre hvorfor? Betyr det at jeg gjorde dårlig? Jeg hadde akkurat 30 min

Du trenger ikke å være bekymret for at du har gjort det dårlig på bakgrunn av tidsbruk under intervju. Gjennomsnittstiden på utvidet intervju er 45 minutter, og det er derfor individuelle forskjeller. Noen er ferdig på 30 minutter, andre på en time etc.

Nemnden gjør en grundig jobb, og intervjuet med meg tok sannsynligvis så lang tid fordi de er/har vært sterkt i tvil om meg. Trolig en sterkere tvil enn hos andre kandidater som de tviler på. 

• Hjerte 1
Skrevet
Phssøker2025. skrev (7 minutter siden):

52,3 i snitt og stavern på første hva med deg

Har du søkt Oslo og Bodø? 

Skrevet
Marko skrev (3 timer siden):

Jeg også lurer på om du kan si noe om i hvilken sammenheng de sa det eller om de ut dypet det? Mener de at det er flere kvalifiserte enn tidligere siden de sa det nå?

Skrevet (endret)

hvor mange intervjuere var det? Var han/hun/de hyggelige?

phssøker2025- skrev (På 13.6.2025 den 22.00):
Justituarius skrev (1 time siden):

Du trenger ikke å være bekymret for at du har gjort det dårlig på bakgrunn av tidsbruk under intervju. Gjennomsnittstiden på utvidet intervju er 45 minutter, og det er derfor individuelle forskjeller. Noen er ferdig på 30 minutter, andre på en time etc.

Nemnden gjør en grundig jobb, og intervjuet med meg tok sannsynligvis så lang tid fordi de er/har vært sterkt i tvil om meg. Trolig en sterkere tvil enn hos andre kandidater som de tviler på. 

Endret av 25PHS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...