Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
phssøker2025- skrev (1 time siden):

Så faktisk nettopp denne episoden haha🤪

Men er det på tid?

Ja, det er på tid. Husker ikke nøyaktig, men det er god tid. ‘’ingen’’ stryker på tiden

Videoannonse
Annonse
Skrevet
phssøker2025- skrev (11 timer siden):

Så faktisk nettopp denne episoden haha🤪

Men er det på tid?

Man har 7 minutter på seg fra man hopper fra kanten

Skrevet

Okei, var det vanskelig?

Nei syntes det var overkommelig! Øvde mest på dykkingen fordi det var det jeg slet mest med. Men man får tid å øve mye før testen, så det skal gå helt fint.

Skrevet
Anony m skrev (12 minutter siden):

Nei syntes det var overkommelig! Øvde mest på dykkingen fordi det var det jeg slet mest med. Men man får tid å øve mye før testen, så det skal gå helt fint.

Okei bra! Mest redd for dykkingen ja, er redd jeg må utligne trykket på vei ned

Skrevet

Okei bra! Mest redd for dykkingen ja, er redd jeg må utligne trykket på vei ned

Jeg måtte utligne trykket, men det gikk helt fint. Bare å øve masse på det! Øvde på det hver svømmeøkt jeg hadde, sånn at jeg visste at det ikke ble en hindring på selve testen!

Skrevet
Anony m skrev (4 minutter siden):

Jeg måtte utligne trykket, men det gikk helt fint. Bare å øve masse på det! Øvde på det hver svømmeøkt jeg hadde, sånn at jeg visste at det ikke ble en hindring på selve testen!

Takk for godt svar! :) blåste du ut med lukket nese eller svelget?

Skrevet

Takk for godt svar! :) blåste du ut med lukket nese eller svelget?

Holdt for nesa og blåste ut når jeg var halvveis nede! Funka helt topp for meg

Skrevet
Phs-søkerrr skrev (16 timer siden):

Noen som vet hvordan fadderuken foregår på Politihøgskolen?:) hva slags type opplegg osv.

Står på phs sine hjemmesider at det er studentstyrt så tror nok det er forskjellig fra år til år

• Liker 1
Skrevet
Wissyflow skrev (5 minutter siden):

Klarer vi å gjette hva snittet for alle 4 studieplassene blir i år? Spennende å se

Oslo: 52,5

Stavern: 51,4

Bodø : 47,8

Alta: 56,9

Bare gjetting😅

Skrevet
Wissyflow skrev (9 minutter siden):

Klarer vi å gjette hva snittet for alle 4 studieplassene blir i år? Spennende å se

Oslo: 52-53

Stavern: 50-51

Bodø: 48,3

Alta: lokale søkere litt vanskelig men samme som Oslo 

kan jeg spørre hva du har i snitt?

Skrevet
Marko skrev (1 minutt siden):

Oslo: 52-53

Stavern: 50-51

Bodø: 48,3

Alta: lokale søkere litt vanskelig men samme som Oslo 

kan jeg spørre hva du har i snitt?

Personlig har jeg 51,4 i snitt og krysser alt som er av fingre og tær for at det skal holde til Oslo. Jeg personlig tror snittet kan synke enda mer enn i fjor, og suppleringsopptaket viser 51,8 som laveste inntak i Oslo i fjor. Ser vi på historikken fra 2019, som er siste år før Korona, så var snittet på 51,1 og søkertallene var betydelig høyere alle år før Covid. Søknadsprosessen er mer omfattende nå også, pluss flere søkere uten like mange alderspoeng etc.. tror dog snittet kan øke litt fra 2019, da det fortsatt er et par kull uten avlagt eksamen som bedrer snittet til mange etter covid. Jeg vil tro snittet uansett faller under 5,2. fler søkere, men også en del fler studieplasser. Ser man på søkertallene utgjør også de 5% økningene, de 12% søkerne til Alta. Mye som kan påvirke her. Kommer også Ann på hvor mange som faller av under fysiske tester og ikke minst utvider intervju.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...