Bumblebee1337 Skrevet 8. mai Forfatter Skrevet 8. mai OG24 skrev (På 5.5.2025 den 15.35): Ingen sekundering på svømming. Så nei, jeg aner ikke hva tiden ble. Jeg vet bare om jeg ligger foran eller bak de andre ved å se om man kommer i mål før eller ikke, men det sier jo ingenting om noen av oss faktisk er innenfor på tid eller ikke. Helt enig i at det er litt rart at man ikke får beskjed, men ut i fra hva jeg hørte, så var det veldig tydelig for de som ikke klarte kravene. Da ble man stoppet og fikk beskjed om at man var ute. De er også veldig tydelige før man starter om hvilke regler som gjelder, hvordan øvelsen skal gjennomføres. Mener du at de bør si fra underveis i svømmingen på 100m hvordan du ligger an? Det er lettere sagt enn gjort 😅. I bassenget på PHS Oslo er det ganske trangt med 4 personer som svømmer i relativt høy tempo. I tillegg når hodet ligger delvis under vann ved for eksempel crawl så hører man lite både pga vannet, deg selv og tre andre som svømmer. Jeg fikk vite tiden min hvert eneste år og om jeg bestod 😊 . En annen eksempel er på arbeidskravet i svømming i B1, jeg hørte læreren så vidt når vi avtalte på forhånd 😆 Og da var vi 2 personer i vannet i litt større basseng enn Oslo. 1
Bumblebee1337 Skrevet 8. mai Forfatter Skrevet 8. mai Padden skrev (På 6.5.2025 den 17.09): Noen som vet om badehette er påbudt i år? Mener å huske da jeg skulle ta fysiske tester i 2022 oppdaget jeg at vi måtte ha det på opptak og hastekjøpte rett før oppmøte. Kom aldri til svømmedelen så vet ikke om dette var av realitet eller ikke😅 Ha med badehette, de har også til lån der. Men ville forsikret meg å tatt med privat 😊
OG24 Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Bumblebee1337 skrev (6 timer siden): Du får vite underveis om du har bestått eller ikke. Så fort du ryker på om det er pull ups eller om det dykking. Så er det over og du får beskjed om det. Du får tiden din også om du spør. Neida, det ville vært vanskelig som du beskriver. Det var en kommentar til opplevelsen etter at alle tester var gjennomført og man ble sendt hjem ☺️ 1
OG24 Skrevet 12. mai Skrevet 12. mai (endret) @Bumblebee1337 kan du si noe om hvordan du vurderer muligheten for å ha en jobb som tilkallingsvakt ved siden av studiene i B1 ? Er det alltid opplegg 08-16 eller har man enkelte dager hvor man har selvstudie, slutter tidligere e.l. ? Man må jo selvsagt gjøre egeninnsats på fritiden i forhold til skole, men det kan planlegges rundt litt jobb ved siden av potensielt. Endret 12. mai av OG24
Bumblebee1337 Skrevet 12. mai Forfatter Skrevet 12. mai OG24 skrev (9 timer siden): @Bumblebee1337 kan du si noe om hvordan du vurderer muligheten for å ha en jobb som tilkallingsvakt ved siden av studiene i B1 ? Er det alltid opplegg 08-16 eller har man enkelte dager hvor man har selvstudie, slutter tidligere e.l. ? Man må jo selvsagt gjøre egeninnsats på fritiden i forhold til skole, men det kan planlegges rundt litt jobb ved siden av potensielt. Det varierer veldig hvordan skolen er lagt opp. Plutselig har man fri i noen dager, enkelte dager kan være fra kl.08-10:00. En annen dag kan være 08-16:00, 10-14:00 osv. Jeg personlig har jobb ved siden og det har en del andre både i B1 og B3. Personlig synes jeg at det går helt fint. 😊 1
Max123 Skrevet 13. mai Skrevet 13. mai Vil bare komme med en anbefaling til alle som har søkte Stavern på førstevalg. Dersom du består fysiske tester og har et karaktersnitt hvor det er sannsynlig at du kommer inn: ikke vent med å skaffe deg boplass til endelig svar. De beste boligene forsvinner raskt. Min anbefaling er å være tidlig ute med å reservere bolig (veldig mange utleiere er villig til dette dersom det er en viss sannsynlighet for at du får plass). Det meste av sosiale aktiviteter utenom skoletid skjer i Stavern. Min anbefaling er å skaffe seg en bolig med gangavstand/sykkelavstand til Stavern sentrum da de som bor et stykke utenfor kan oppleve at det er vanskelig å komme seg fra/til og derfor ikke får deltatt på alt de ønsker. Det er mange som leier ut innenfor dette området. lykke til! 1
Phs-søkerrr Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai OG24 skrev (På 5.5.2025 den 11.34): Når jeg var med i fjor, så var det først opprop. Deretter ble alle geleidet inn i et fellesrom. Jeg var blant de fire første som ble ropt opp, og vi begynte med pull-ups, deretter benkpress. Deretter ble vi fire tatt med til gymsalen hvor løpingen skulle foregå. Man løper 4 om gangen. Deretter var det rett inn i garderoben å skifte til badebukse. Først 100m svømming, før de resterende testene i vann ble gjennomført. Fikk da bare beskjed om at jeg var ferdig og kunne dra hjem. Jeg fikk ikke beskjed om at jeg hadde bestått, og det husker jeg fra opptakstråden for 2024 at flere andre også reagerte på. Man konkluderte med at man blir stoppet og sendt hjem om man ryker på en av de fysiske testene. Jeg husker at når jeg skulle skifte tilbake til tøy, så var det en i garderoben som hadde kledd på seg yttertøy. Han hadde røket på pull-ups. Husker du omtrent hvor lang tid alt tar til sammen? Er oppmøte kl 08:15, og starter på jobb 14:00 i Oslo den dagen. Lurer bare på om det tar så lang tid at jeg behøver å søke om fri
Sunset99 Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai Phs-søkerrr skrev (5 timer siden): Husker du omtrent hvor lang tid alt tar til sammen? Er oppmøte kl 08:15, og starter på jobb 14:00 i Oslo den dagen. Lurer bare på om det tar så lang tid at jeg behøver å søke om fri I fjor var jeg ferdig etter 2-2,5t. Det kommer nok an på hvilken gruppe du havner på, men vil tro det er ferdig til seinest 11 om det er noe av det samme opplegget som i fjor. 2
Tongo Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Phs-søkerrr skrev (18 timer siden): Husker du omtrent hvor lang tid alt tar til sammen? Er oppmøte kl 08:15, og starter på jobb 14:00 i Oslo den dagen. Lurer bare på om det tar så lang tid at jeg behøver å søke om fri Jeg ble ferdig rett før kl 11 i dag 👍🏼
phssøker2025- Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Tongo skrev (54 minutter siden): Jeg ble ferdig rett før kl 11 i dag 👍🏼 Hvordan var rekkefølgen på øvelsene?
Phs-søkerrr Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai phssøker2025- skrev (16 minutter siden): Hvordan var rekkefølgen på øvelsene? Hadde de i stad. Du starter med pullups, benk, løping, undervannssvømming, dykking, så 100-metern. Tror det var nytt i år, men nå var det egt bare sånn at når du var klar, kunne du gå å gjøre øvelsen. Tidligere har de vel pleid å rope opp navn i grupper. I år var det bare første mann til mølla.
phssøker2025- Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Phs-søkerrr skrev (3 minutter siden): Hadde de i stad. Du starter med pullups, benk, løping, undervannssvømming, dykking, så 100-metern. Tror det var nytt i år, men nå var det egt bare sånn at når du var klar, kunne du gå å gjøre øvelsen. Tidligere har de vel pleid å rope opp navn i grupper. I år var det bare første mann til mølla. Ahaa skjønner. Når du da har løpt, kan du da velge å vente litt med neste øvelse, altså undervannsvømming, for å få litt pause?
Phs-søkerrr Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai phssøker2025- skrev (29 minutter siden): Ahaa skjønner. Når du da har løpt, kan du da velge å vente litt med neste øvelse, altså undervannsvømming, for å få litt pause? Siden det var «førstemann til mølla» måtte jeg vente en god stund mellom løping og svømming fordi de hadde ikke booka svømmehallen før 10:15. Vi fikk gå ut litt tidligere enn bookinga sånn litt før 10 typ. Så venta ca 3 kvarter mellom løping og svømming. Så ja, du får tid til å ta en pause:)
phssøker2025- Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Phs-søkerrr skrev (4 timer siden): Siden det var «førstemann til mølla» måtte jeg vente en god stund mellom løping og svømming fordi de hadde ikke booka svømmehallen før 10:15. Vi fikk gå ut litt tidligere enn bookinga sånn litt før 10 typ. Så venta ca 3 kvarter mellom løping og svømming. Så ja, du får tid til å ta en pause:) Alright, var du tidlig på løpingen da? Og hvordan gikk den? Den jeg er mest nervøs for.
Phs-søkerrr Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai phssøker2025- skrev (1 time siden): Alright, var du tidlig på løpingen da? Og hvordan gikk den? Den jeg er mest nervøs for. Ja var i den aller første gruppen på løpingen:) Vi løp to jenter og to gutter sammen. Starta i hvert vårt hjørne. Gikk fint med alle i min gruppe hvertfall.
phssøker2025- Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Phs-søkerrr skrev (5 minutter siden): Ja var i den aller første gruppen på løpingen:) Vi løp to jenter og to gutter sammen. Starta i hvert vårt hjørne. Gikk fint med alle i min gruppe hvertfall. Så bra! Fint å være ferdig tidlig;)
Vallyy Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai Noen som har vært på fysiske tester og vil fortelle om opplevelsen sin? Og til dere som har tatt lav stang på pullup, er den puten på stanga der, slik som på demonstrasjonsvideoen phs har? Var det overkommelig?
ChemistryNørd Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai Har fysiske tester førstkommende torsdag, men har blitt ganske syk. Blitt frarådet av å gjennomføre de fysiske testene i vann grunnet ørebetennelse. Er det mulig å få det utsatt? Evt om noen har erfaring med det. Forsøkte å ringe politihøgskolen, men fikk svar hver gang at det ikke var noen tilgjenglige!
Marko Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai ChemistryNørd skrev (2 minutter siden): Har fysiske tester førstkommende torsdag, men har blitt ganske syk. Blitt frarådet av å gjennomføre de fysiske testene i vann grunnet ørebetennelse. Er det mulig å få det utsatt? Evt om noen har erfaring med det. Forsøkte å ringe politihøgskolen, men fikk svar hver gang at det ikke var noen tilgjenglige! Samme her fikk også en liten kneskade, og lurte på det samme
PHS-søker2025 Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai ChemistryNørd skrev (2 minutter siden): Har fysiske tester førstkommende torsdag, men har blitt ganske syk. Blitt frarådet av å gjennomføre de fysiske testene i vann grunnet ørebetennelse. Er det mulig å få det utsatt? Evt om noen har erfaring med det. Forsøkte å ringe politihøgskolen, men fikk svar hver gang at det ikke var noen tilgjenglige! I fjor ble det satt opp en ekstra dato for de som var syke. Men man må levere legeerklæring/sykemelding
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå