Gå til innhold

Årlig termin MVA. Betale når?


Anbefalte innlegg

Jeg har enkeltmannsforetak og betalte før mva hver andre måned. Men søkte om årlig termin og fikk det innvilget. Men jeg finner ingen steder når fristen står?

Er den det samme for alle med årlig termin eller er det individuelt?

Logget inn på skatteetaten og det sto at jeg ikke hadde noen mva å betale nå, men det sto heller ingen dato for når den skal leveres.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RAVKØM skrev (4 minutter siden):

Er 2023 det første året du skal registrere årstermin for så må du ta med hele året. Nesten rart du ikke har fått purring, det er jo faktisk mai nå.

Jeg mener å huske at jeg søkte i desember i 2023. Og så trodde jeg at jeg slapp å levere før desember 2024. Men så fikk jeg en purring. Men da skulle jeg fortsatt registrere 2 måneders mva. Så jeg tror siste mva jeg leverte var mars-april mva. Kanskje derfor jeg ikke har fått noe mer purring? At neste termin faktisk er mars 2025?

Lenke til kommentar

Sannsynligvis skal du da levere 2 mnd. for 2024, da er første termin jan-feb levering 10 april, neste termin mars-april levering 10 juni og slik fortsetter det ut året, siste termin for 2024 blir da nov-des levering 10 feb. Rart du ikke fikk bedre opplysning i fra skatteetaten når du søkte, såg det at siste frist for søknad for årlig termin er 1. feb.

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Screenshot_20240514-193952.thumb.png.22da28ebef34c8747a10d6f7907c6cb5.png

Tror ikke jeg skal levere noen mer 2 mnd nå. Virker som jeg har fått 1 års, men står ikke noe spesifikt om når jeg skal levere. Kan se om jeg kan ta noen screen shots

 

 

Screenshot_20240514-193952.thumb.png.22da28ebef34c8747a10d6f7907c6cb5.png

Screenshot_20240514-194031.png

Endret av ltdata
Lenke til kommentar
RAVKØM skrev (2 timer siden):

Det står at siste leverte mva melding er levert den 28 feb 2024, det er for nov-des 2023. da skal selvfølgelig hele året 2024 være med på årsterminen.

 

Men neste termin blir uansett da 10 mars neste år? Og jeg registrerer alt av mva for jan-des for 2024?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...