Gå til innhold

Problem med spill som oppretter mapper i "Dokumenter"-mappa


Anbefalte innlegg

Har oppdaget at en del spill oppretter egne mapper i "Dokumenter"-mappa (Windows 11).
Dette går greit så lenge de legger seg i mapper som "My Games" eller "Saved Games".
PC'en er bare noen måneder gammel, så dette er ikke noe problem foreløpig. Men jeg ser for meg at dette kan bli temmelig irriterende i framtiden med mange spill.
Er det noen enkle grep eller løsninger jeg kan gjøre for å få en slutt på dette?

Noen eksempler:

IKKE OK:
.../Dokumenter/Bioware/Dragon Age/
.../Dokumenter/Cat Quest II/
.../Dokumenter/Rusty Lake/CubeEscapeCollection/
.../Dokumenter/Second Maze/Milo and the Magpies/
.../Dokumenter/Streets of Rogue/
.../Dokumenter/Telltale Games/The Walking Dead Definitive/

OK:
.../Dokumenter/My Games/Runic Games/Hob
.../Dokumenter/My Games/Fallout3
.../Dokumenter/Saved Games/Hades

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper du kan endre på dette enten via registreret til Windows eller i en .ini-fil som tilhører spillet. Hvor i registeret eller hvilken .ini-fil, må du søke på nettet etter, for det varierer fra spill til spill. Kanskje noen av dem har det lett tilgjengelig via innstillingene i selve spillet også (typisk "Default save folder").

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Jeg fant en løsning på nettet som "fungerer" for meg. Jeg skjuler de spillmappene jeg ikke ønsker å ha midt i fleisen hver gang jeg er innom Dokumenter.

Filutforsker: Velger de spill-mappene som skal skjules > Høyreklikk: Egenskaper > Merk av boksen Skjult under Attributter-delen) 

For å vise de skjulte mappene: Filutforsker: Vis > Vis > Skjulte elementer.

Dette fungerer selvfølgelig bare dersom (default):
Filutforsker: Mer-knappen (tre prikker) > Alternativer > Mappealternativer: Vis-fanen > Klikk på Ikke vis skjulte filer, mapper eller stasjoner.

Endret av gjest3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...