Gå til innhold

Konstante innloggingsforsøk


Anbefalte innlegg

Jeg opplever konstante innlogginsforsøk på en eldre mailkonto jeg bruker til alt mulig tjafs (Hotmail konto). Jeg har sikret kontoen med tofaktor (SMS/annen mailkonto).

Problemet er at jeg må resette og opprette nytt passord for hver innlogging eller om jeg bruker andre nettsteder tilkoblet denne kontoen. De har altså mailadressen min som blir forsøkt logget inn ca 20 ganger fra hele verden hver dag helt til den sperres pga for mange feilinntastinger av passord. Etter dette blir det automatisk forespurt om gjenoppretting så mange ganger at dette også noen ganger låses og konto blir stengt i 24 timer.

Er det noen måte jeg kan stoppe dette på? Jeg håpet man kunne låse innlogging basert på hvilket land som forsøker å logge seg inn men det ser ikke ut til at det er mulig. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Basert på hva jeg leser på en del forumer så skal egentlig ikke dette generere en låsing av kontoen.

Det du kan prøve på er å lage et alias under kontoinnstillinger på outlook.com eller hotmail.com. Så sperrer du påloggingsmulighet på hovedkontoen, men tillater det på aliasen. Du logger da inn med denne e-postadressen, men e-post kan fortsatt sendes og mottas på begge adressene som normalt.

F.eks, om e-posten din er "[email protected]", så lager du en alias som er "[email protected]". Pålogging settes som kun tillatt på "[email protected]".

Tar forbehold om at jeg ikke har verifisert at dette fungerer. Det fungerer å skru av pålogging fra alias, men usikker på om du kan deaktivere det på hovedadressen. Hvis det fungerer så bør det løse problemet ditt.

Endret av Redshift
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...