Gå til innhold

Influensere og dems anbefalinger til unge jenter...


Anbefalte innlegg

En ting jeg har lagt merke til er at disse kvinnelig influenserne har en tendens til og prakke ned på unge jenter at de skal kjøpe hudkrem, anti rynke krem og tips til hvordan sminke og mengde sminke og jeg kjenner at det koker i topplokket, jeg så nylig ei jente i en butikk ca 13-15 år med negler like lange som min lillefinger og så mye mascara at du nesten ikke så øynene hennes og da tenker jeg, hvor er foreldrene hen? hvordan kan de la sin datter bruke falske negler og mascara i den alderen? men det værste er når jeg ser mindreårige jenter, som kjøper krem for og styrke hudkvaliteten og minske sjansen for rynker altså er det så mye dårlig selvtillit blant unge jenter idag? når jeg var i den alderen, så tenkte vi ikke på sånt i det hele tatt hvertfall ikke jeg og mine to beste venniner vi begynte ikke med mascara før vi var 16 og falske negler har vi brukt noen få ganger, bare for og se hvordan det var og vi fant ut at det var ikke noe for oss og ja vi tre bruker hudkrem men vi er 47 alle tre og jeg skal innrømme at vi er litt forfengelige, men altså vi er helt enige i at unge jenter idag burde få opp øynene og innse at disse influenserne bruker IKKE de produktene dem presenterer, de filmer seg og prøver ut disse kremene men de bruker aldri dem igjen det er bare der og da fordi at dem skal tjene penger foreldre må se og ta en prat, slik at unge jenter begynner og innse at dem ikke trenger disse tingene og nei dem trenger IKKE mascara før de er 16 mine to døtre, fikk klar beskjed at sminke er lov ved 16 ja de var litt sinte fordi at andre venniner fikk begynne med det tidligere men da sa jeg "det får være opp til dem, det er sikkert mødre her inne som kommer til og si seg uenig med meg og det er dere hjertelig velkommen til men poenget er at jenter ifra 13 til 16 må snakkes til...

 

 

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Influencere er basically bare en forlenget salgsarm som småripsen ser opp til.

Det at de bruker sin egen posisjon for å være bindeleddet til barn for kommersielle produkter er ganske usmakelig og jeg anser det til å ligge temmelig nært misbruk av barn, men det å utvide markedet har jo alltid vært i interessen til kapitalistiske selskaper, så det burde vel ikke være så overraskende egentlig. Influencere er bare betalte skuespillere for å selge produkter.

Spør du kosmetikkleverandører så pleier de å si at de ikke markedsfører produktene sine mot barn, men det er jo bare å se på hva influencere holder på med i sosiale media så kan man jo legge sammen 2 + 2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...