GÃ¥ til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Brukt varebil


Anbefalte innlegg

Hei 🤩 Hvis du skulle velge mellom en partner, transit eller berlingo som er gått 130 000km til 70 000kr, eller en caddy som er gått 200 000 til samme pris, hva ville du valgt da? Alle eu-godkjent til 2026. Mtp reperasjoner/slitasje osv....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
23 minutes ago, kristin7620 said:

Hei 🤩 Hvis du skulle velge mellom en partner, transit eller berlingo som er gått 130 000km til 70 000kr, eller en caddy som er gått 200 000 til samme pris, hva ville du valgt da? Alle eu-godkjent til 2026. Mtp reperasjoner/slitasje osv....

Det påstås at kilometerstand teller mer enn alder. Så den tommelfingerregelen tilsiser vel de tre førstnevnte.

Det er ellers MANGE som omtaler VW/VAG-biler i negative ordelag når det gjelder kundeservice og priser på reparasjoner og deler, noe som vel også tilsier de tre førstnevnte.

Det er også mange som er nagative til franske biler. Men der er det nok mange faktorer som spiller inn: Mange bilmodeller er egentlig biler som er laget av andre produsenter med litt annet interiør/lignende, og/eller det er bilmodeller som er laget i samarbeide med andre produsenter. Dessuten har jeg inntrykk av at franske dieselmotorer jevnt over er anerkjente som gode, og de brukes i biler fra mange andre bilmerker. Franske bilmerker er nok også blitt en del bedre de siste tiårene.

Alt i allt er vel Transit det sikreste valget totalt vil jeg tro? Jeg ville i alle fall ikke gå for VW i utganspunktet, og i alle fall ikke med omkring halvannen gang høyere kilometerstand! Allt forutsatt at mest mulig andre parametere er så like som mulig, som dokumentasjon av service som "Hanhijnn" var inne på for eksempel.

Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (41 minutter siden):

Det påstås at kilometerstand teller mer enn alder. Så den tommelfingerregelen tilsiser vel de tre førstnevnte.

Det er ellers MANGE som omtaler VW/VAG-biler i negative ordelag når det gjelder kundeservice og priser på reparasjoner og deler, noe som vel også tilsier de tre førstnevnte.

Det er også mange som er nagative til franske biler. Men der er det nok mange faktorer som spiller inn: Mange bilmodeller er egentlig biler som er laget av andre produsenter med litt annet interiør/lignende, og/eller det er bilmodeller som er laget i samarbeide med andre produsenter. Dessuten har jeg inntrykk av at franske dieselmotorer jevnt over er anerkjente som gode, og de brukes i biler fra mange andre bilmerker. Franske bilmerker er nok også blitt en del bedre de siste tiårene.

Alt i allt er vel Transit det sikreste valget totalt vil jeg tro? Jeg ville i alle fall ikke gå for VW i utganspunktet, og i alle fall ikke med omkring halvannen gang høyere kilometerstand! Allt forutsatt at mest mulig andre parametere er så like som mulig, som dokumentasjon av service som "Hanhijnn" var inne på for eksempel.

Tusen takk for grundig svar🤩

Lenke til kommentar
1 hour ago, kristin7620 said:

Tusen takk for grundig svar🤩

Bare hyggelig 🙂 Men vær klar over, som ordlyden i innlegget mitt burde indikere også: Jeg er ikke fagperson når det gjelder bil. Det jeg skrev er hva jeg har plukket opp og oppfattet oppigjennom årene, hovedsaklig fra sidelinjen. Men tror heller ikke jeg bommer veldig, men ikke forvent at noe av det jeg skrev er absolutter heller...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...