Gå til innhold

Problem med Radeon kort

Ezben

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg kjøpte en ny pc for litt siden og har et lite problem med skjermkortet. Jeg har Powercolor Radeon 9800 Pro og det er vel et av de beste kortene som er ute nå :roll: Problemet er at når jeg spiller spill så kommer det en hau med streker inn i bildet. Dette problemet oppstår som regel bare når det er mørke områder o.l jeg befinner meg i. Jeg har Catalyst 3.10 driveren. Er det noen som har peiling på hva som bør gjøres for å få vekk dette? :ermm: Trykk på linken nedenfor for å se et bilde av problemet mitt. Spillet heter Chaser.

Problemet

Endret av Ezben
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ser ut som for høyt klokket minne, evt. minnefeil på skjermkortet. Prøv å klokk ned minnet.

PS, du bør kanskje skifte navn på tråden slik at den ikke blir stengt pga. dårlig/lite beskrivende tittel.

Endret av Bludd
Skrevet
PS, du bør kanskje skifte navn på tråden slik at den ikke blir stengt pga. dårlig/lite beskrivende tittel.

Hadde han skrevet: "HJELP!!!! PROBLEMER!!! BILDET ER HERPET!!"

Da hadde posten blitt stengt, hvertfall slik jeg har oppfattet rettningslinjene.

On topic igjen: Har du klokka skjermkortet noe? Har du noen kabinett vifter?

Sviver vifta på skjermkortet? Hvis alt virker helt normalt og det fremdeles ikke funker må du sende det inn til de du kjøpte det av så får du nytt.

Skrevet

prøv å avinstaler driverene, reboot maskinen og gå inn i savemode f8 ved oppstart. tror jeg. åpne så regedit og fjern alle registernøkler fra ati. så starter du maskinen igjen og går i windows, så kan du legge inn drivere på nytt. det fikser dette prob i di fleste tillfeller

Skrevet (endret)

Prøv Omega driverne, de fikser enkelte visuelle problemer med grafikken.

Edit: I NOEN spill! Skal ikke påstå hva som er best her.

Endret av ^Th0mas^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...