Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Betaler ikke etter leie av utstyr.


Gjest KStillas

Anbefalte innlegg

Gjest KStillas

Hei

Kort forklart. 
 

1: En person leier utstyr av meg på halvårsleie, kontakten er privat gjennom finn.no, signatur er privat med ref til firma. 
2: Betaler for første halvdel også blir det stille. 
3: Etter gjentatte purringer med betalings krav bekrefter person at leie utvides uten å betale. Kommunikasjon er fraværende. 
4: Etter 7 mnd over første avtalte dato oppnås kontakt via at politiet ringer vedkommende og utstyr blir tilbakelevert.

5: Firma slås konkurs parallelt med punkt 4. 
6: Ved tilbakelevering presenterer jeg vedkommende med en grundig og god privat betalings avtale som krever gjensidig signatur. 
 

7: Jeg gir vedkommende lang nedbetslingstid , vedkommende godtar kontrakt og signerer personlig. Aksept, signatur og avtale for hvilke summer som skal betales dokumenteres av både dørkamera, kontrakt og mobil opptak.
 

8: Vedkommende betaler ikke som avtalt og svarer ikke. 
 

Er kontrakt gyldig?
Hva gjør jeg nå? 
 

Er noen titalls tusen så ikke noe som er enkelt å glemme 😕

 

mvh Frustrert.. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kstillas skrev (57 minutter siden):

Så kontrakten er å anse som gyldig når den er signert privat? 

Hvorfor skulle den ikke være det?

Når en person godtar det du beskriver så er det en gyldig kontrakt. Hvis han har leid via firmaet, og han godtar å ta kostnanden videre etter at firmaet er konkurs så er han nok mindre begavet innen økonomi. 

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (11 timer siden):

Hvorfor skulle den ikke være det?

Når en person godtar det du beskriver så er det en gyldig kontrakt. Hvis han har leid via firmaet, og han godtar å ta kostnanden videre etter at firmaet er konkurs så er han nok mindre begavet innen økonomi. 

Om det er ett enkeltmannsforetak er han personlig ansvarlig uansett.

Lenke til kommentar

AS,men ja! Jeg har dokumentert samtalen, signaturen og lovnadene og alt er innafor datalagringsdirektivet da våre portsøyler er skiltet med cctv. 
 

kjempeflotte svar for vedkommende svarer nå ikke på noen henvendelser. Så da får det bli forliksrådet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...